XT 660 X & r Deel 12 de opvolger van deel 11

Laatste twee ritten merk ik dat m'n xt soms niet van z'n 3 naar z'n 4 wilt. Bij de tweede keer proberen op te schakelen pakt die z'n 4 wel. Voor de rest schakelt en rijdt ie gewoon super..

Iemand hier toevallig een idee wat dit zou kunnen veroorzaken? Laatste oliewissel is ongeveer 2000 km geleden..


Edit: merkte met het bijstellen van de koppelingskabel dat het minder voorkwam en dat ie soepeler schakelde, miss iets met koppeling?
 
Laatst bewerkt:
Laatste twee ritten merk ik dat m'n xt soms niet van z'n 3 naar z'n 4 wilt. Bij de tweede keer proberen op te schakelen pakt die z'n 4 wel. Voor de rest schakelt en rijdt ie gewoon super..

Iemand hier toevallig een idee wat dit zou kunnen veroorzaken? Laatste oliewissel is ongeveer 2000 km geleden..


Edit: merkte met het bijstellen van de koppelingskabel dat het minder voorkwam en dat ie soepeler schakelde, miss iets met koppeling?


Als je de motor op een bok hebt. Achterwiel van de grond. In de versnelling met koppeling ingetrokken. Dan moet het achterwiel stilstaan. Als het wiel blijft draaien heb je "drag" dat zou sit symptoom kunnen geven.
 
Wegens overstap naar een oranje motor tot ik me een keer een Tenere 700 kan veroorloven heb ik de volgende onderdelen over:

-Off-the-road racing camshaft XT-660 €140 -> ongeveer 2000 km oud inclusief tandwiel en decompressieonderdelen ook de aangepaste pin
-Off-the-road Wind screen XT-660R/X €45
-Topkoffer GIVI B37NT met compleet rek voor X / R €130

Graag een pb bij interesse
 
Wegens overstap naar een oranje motor tot ik me een keer een Tenere 700 kan veroorloven heb ik de volgende onderdelen over:

-Off-the-road racing camshaft XT-660 €140 -> ongeveer 2000 km oud inclusief tandwiel en decompressieonderdelen ook de aangepaste pin
-Off-the-road Wind screen XT-660R/X €45
-Topkoffer GIVI B37NT met compleet rek voor X / R €130

Graag een pb bij interesse

heb je berichtje gestuurd.
 
Ik heb vandaag een xt600r uit 2004 gekocht! 9500 kilometer op de teller. Ik ga even olie en filter en luchtfilter wisselen en plan is dan om er volgende week mee naar Zwitserland te trekken :]

a49j4.jpg
 
Welkom.
Daar staan nog weinig kilometers op.

Ben wel benieuwd naar de vakantie kiekjes ;) (van de motor dan uiteraard)
 
Longtime lezer hier, die zijn XT in de verkoop wil gaan zetten.
Mijn XT kan door ruimtegebrek niet meer bij mij in de schuur staan, en staat dus ergens anders gestald. Hierdoor rijd ik er veel minder op dan ik eigenlijk wil, en vind ik het zonde om m'n XT nog langer stof te laten happen. Vandaar dat ik hem in de verkoop wil gaan zetten, maar mijn XT eerst hier onder de aandacht van de XT fanaten wil brengen.

betreft een XT660X uit 2004 met zo'n 30.000KM op de teller en loopt als een zonnetje. Er zit een metal mule 2-in-1 uitlaatsysteem op welke lekker knalt en ploft als het blok goed warm is. Verder zit er een DNA stage 1 en 2 filter in, en Hyperpro progressieve voorvorken wat het rijgedrag stevig verbeterd heeft. Sinds de XT in mijn bezit is heeft ie minimaal 1 a 2 keer per jaar een onderhoudsbeurt gehad (olie, banden, etc.) bij Speedservice Motorshop te bergen op zoom.

Bij interesse, laat even een DM achter, dan bespreken we een proefrit en het aankoopbedrag. Recente foto's en de exacte kilometerstand ga ik een dezer dagen verzorgen!

Groeten,
JMENL
 
Longtime lezer hier, die zijn XT in de verkoop wil gaan zetten.
Mijn XT kan door ruimtegebrek niet meer bij mij in de schuur staan, en staat dus ergens anders gestald. Hierdoor rijd ik er veel minder op dan ik eigenlijk wil, en vind ik het zonde om m'n XT nog langer stof te laten happen. Vandaar dat ik hem in de verkoop wil gaan zetten, maar mijn XT eerst hier onder de aandacht van de XT fanaten wil brengen.

betreft een XT660X uit 2004 met zo'n 30.000KM op de teller en loopt als een zonnetje. Er zit een metal mule 2-in-1 uitlaatsysteem op welke lekker knalt en ploft als het blok goed warm is. Verder zit er een DNA stage 1 en 2 filter in, en Hyperpro progressieve voorvorken wat het rijgedrag stevig verbeterd heeft. Sinds de XT in mijn bezit is heeft ie minimaal 1 a 2 keer per jaar een onderhoudsbeurt gehad (olie, banden, etc.) bij Speedservice Motorshop te bergen op zoom.

Bij interesse, laat even een DM achter, dan bespreken we een proefrit en het aankoopbedrag. Recente foto's en de exacte kilometerstand ga ik een dezer dagen verzorgen!

Groeten,
JMENL


Verkoop je de hyperpro en metalmule ook los?
Uiteraard heb ik voor jou de orginele veren en uitlaat systeem er dan bij.
 
Welkom.
Daar staan nog weinig kilometers op.

Ben wel benieuwd naar de vakantie kiekjes ;) (van de motor dan uiteraard)

Jammer genoeg had ik mijn nummerplaat niet tijdig binnen dus ben ik in Zwitserland met mijn andere motor |( iets met België...

Wegen jullie tot hoeveel km/u je kan rijden in elke versnelling tot je op je max rpm zou zitten?
 
Verkoop je de hyperpro en metalmule ook los?
Uiteraard heb ik voor jou de orginele veren en uitlaat systeem er dan bij.
Hey MrSemicolon, bedankt voor je belangstelling. Het is mijn bedoeling om de XT in 1 geheel te verkopen! Mocht ik van gedachte veranderen dan hoor je me hierover.
 
Jammer genoeg had ik mijn nummerplaat niet tijdig binnen dus ben ik in Zwitserland met mijn andere motor |( iets met België...

Wegen jullie tot hoeveel km/u je kan rijden in elke versnelling tot je op je max rpm zou zitten?
Gearing commander.com
Kan je elke motor instellen
 
Niemand heeft een XT660R te koop? Ik wil die TET eindelijk eens beginnen rijden! Let wel: ik ben Belg. De spoeling is hier helaas nog al dun. Héél dun zelfs. Relatief veel X'en, erg weinig R'en.
 

Niemand heeft een XT660R te koop? Ik wil die TET eindelijk eens beginnen rijden! Let wel: ik ben Belg. De spoeling is hier helaas nog al dun. Héél dun zelfs. Relatief veel X'en, erg weinig R'en.
Hehe, om die reden heeft deze Belg er net eentje gekocht :-) Maar de spoeling is inderdaad zeer dun en zwaar overprized... Vraag/Aanbod zeker...
 
Is het mogelijk een toerenteller op het cockpit schermpje te krijgen? Dacht dat ik het ooit ergens gelezen had hier op het forum maar kan het niet terugvinden.
in het volgende YouTube filmpje zie je hoe je je toerenteller activeert , maar zo'als al genoemd werdt heb je geen KM teller meer. link :
 
Zijn er hier xt's met hoge kilometerstanden eigenlijk? Mijn xtr heeft er net geen 10.000, benieuwd of hij probleemloos over de 100.000 gaat gaan..
 
Terug
Bovenaan Onderaan