XT 660 X & r Deel 12 de opvolger van deel 11

iemand nog,

nieuwe type passagier voetsteuntjes
nieuwe type passagier handvaten
nieuwe type zeikapjes onderkant langs het zadel
DNA 1+2

mocht je wat hebben liggen en willen verkopen hoor ik het graag.

groetjes.
 
Heeft iemand nog een Givi aluminium trekker outback Topkoffer met monokey adapterplaat te koop voor een leuke prijs?
 
Ik heb nog een aantal onderdelen te koop

Puig kuipruit - EUR 70 (ZGAN)
DNA stage 1 & 2 filter - EUR 90, 5000KM gebruikt
Topkoffer Kappa (givi) inclusief houder - EUR 150, slechts 1 week gebruikt
Powercommander 3 - EUR 175

Wil die filters best kopen maar niet voor nieuwprijs. Groetjes
 
Ik heb nog een aantal onderdelen te koop

Puig kuipruit - EUR 70 (ZGAN)
DNA stage 1 & 2 filter - EUR 90, 5000KM gebruikt
Topkoffer Kappa (givi) inclusief houder - EUR 150, slechts 1 week gebruikt
Powercommander 3 - EUR 175


Ik wil je €30 voor alleen dna stage 2 filter.
 
Iemand enig idee waar deze hoge piep vandaan komt? VID_20180926_124123 - Streamable

Het lijkt ongeveer onder de voorkant van het zadel te komen ergens. Voordat de boel uit elkaar gaat ben ik wel benieuwd of anderen hier ooit last van hebben gehad. Piep is alleen hoorbaar als de motor draait. Thanks!

Vandaag nieuwe brandstofpomp geïnstalleerd (eBay) en dit heeft de irritante hoge piep helaas niet verholpen. Oude pomp zag er nog best goed uit, alleen filter zat wel vol gunk. Iemand nog een idee wat dit geluid kan veroorzaken?

Al gevonden/kunnen oplossen ondertussen?

Een tikkeltje laat, maar dit beantwoord je vraag @JO-nas (weet niet of je hier notificatie van krijgt).
 
Ik heb het volgende probleem met mijn XT uit 2005:
Af en toe tijdens het rijden springt het koelvloeistof temperatuur lampje aan en houdt de motor in. Dit is naast erg vervelend natuurlijk ook gevaarlijk.
Ik heb de sensor al vervangen maar dit lost het probleem niet op. Ik wou dan maar het stekkertje gaan vervangen, maar volgens MotoPort Zelhem kun je die stekkers niet los krijgen en moet de hele kabelboom worden vervangen.
Stel dat het ergens anders aan ligt, zouden jullie dan weten wat?
Of hebben jullie hier ervaring mee?
 
Ik heb het volgende probleem met mijn XT uit 2005:
Af en toe tijdens het rijden springt het koelvloeistof temperatuur lampje aan en houdt de motor in. Dit is naast erg vervelend natuurlijk ook gevaarlijk.
Ik heb de sensor al vervangen maar dit lost het probleem niet op. Ik wou dan maar het stekkertje gaan vervangen, maar volgens MotoPort Zelhem kun je die stekkers niet los krijgen en moet de hele kabelboom worden vervangen.
Stel dat het ergens anders aan ligt, zouden jullie dan weten wat?
Of hebben jullie hier ervaring mee?

Een stekker die niet loskan? Stekkers kan je altijd vervangen. Heb je al diag uitgelezen om te kijken welke foutmeldingen er staan?
Weet je al wat het handboek zegt ovet temperatuut lampje? Is het alleen koelvloeistof of ook olie of andere dingen?

Is het bij langzaamrijden of ook op snelweg? Doet je ventilator het?

En inhouden dat is apart dat zou niet moeten met temp lampje aan.
 
Een stekker die niet loskan? Stekkers kan je altijd vervangen. Heb je al diag uitgelezen om te kijken welke foutmeldingen er staan?
Weet je al wat het handboek zegt ovet temperatuut lampje? Is het alleen koelvloeistof of ook olie of andere dingen?

Is het bij langzaamrijden of ook op snelweg? Doet je ventilator het?

En inhouden dat is apart dat zou niet moeten met temp lampje aan.

Nee de diag heb ik niet uitgelezen, zal ik binnenkort even doen.
Het handboek heb ik wel gelezen, zie afbeelding.
Het is afwisselend. Het lampje blijft ook niet branden. Soms gaat het lang goed en knippert hij een paar keer. Soms ook net na het wegrijden dus als de motor nog koud is en niet oververhit kan zijn. Het lampje blijft nooit lang branden.
Screenshot_20190410-152358.jpg
 
Nee de diag heb ik niet uitgelezen, zal ik binnenkort even doen.
Het handboek heb ik wel gelezen, zie afbeelding.
Het is afwisselend. Het lampje blijft ook niet branden. Soms gaat het lang goed en knippert hij een paar keer. Soms ook net na het wegrijden dus als de motor nog koud is en niet oververhit kan zijn. Het lampje blijft nooit lang branden.Bekijk bijlage 1385525

Hmm klinkt inderdaad niet als oververhitten. Lijkt mij eerder een technische storing. En aangezien je de temp sensor al vervangen hebt gok ik dat het een andere storing is die dit lampje doet branden.

Misschien een rare vraag maar hoe zit het met je accu? Juiste spanning? Ik weet uit ervaring dag een lege accu kan zorgen voor dit lampje. Dus wellicht dat de spanning onder het rijden teveel zakt of stijgt waardoor deze storing ontstaat?

Ik ben benieuwd of je wat wijzer wordt van de diag mode (foutcodes)
 
Als iemand van plan is zijn/haar XT te verkopen ontvang ik graag een PB. Ik ben op zoek naar de X versie met nieuwe model kappen. Ik zoek een model dat nog origineel is, of waarvan in ieder geval alle originele onderdelen nog bij aanwezig zijn.
 
Net zoals bromgek hierboven ben ik ook opzoek naar een mooie xt660x!
Dus mocht iemand hem verkopen graag een pb!
 
ik heb paar vraagjes:W
ik ga de xt660x over ongeveer 2 week kleppen stellen net 20.000km gelopen en daarna even weer vers bloed, welke merk olie gebruiken jullie:? gebruik zelf meestal castrol, allen wat moet ik nog meer los halen aan het blok, kleppendeksel sowieso:P
allen ik vindt de versnellingsbak iets janken tijdens het rijden iemand ervaring mee? en kan je met de xt660 vanuit het noorden helemaal naar Luxemburg rijdend?
 
ik heb paar vraagjes:W
ik ga de xt660x over ongeveer 2 week kleppen stellen net 20.000km gelopen en daarna even weer vers bloed, welke merk olie gebruiken jullie:? gebruik zelf meestal castrol, allen wat moet ik nog meer los halen aan het blok, kleppendeksel sowieso:P
allen ik vindt de versnellingsbak iets janken tijdens het rijden iemand ervaring mee? en kan je met de xt660 vanuit het noorden helemaal naar Luxemburg rijdend?


Olie gebruik ik putoline 10w40 semi synt. Zeer tevreden over.

Versnellingsbak janken hoort niet nee. Maarja zolang hij het soepel doet... tis niet iets wat je even snel uit elkaar haalt om te inspecteren.

Naar luxemburg is prima te doen kwa motorisch gezien. Ik zou het nooit doen omdat ik snelweg een drama vind op de xt.


Kleppen stellen
Onderdelen die zowizo los moeten:
Tank, zadel, nokkenas deksel, 2x Draaidop bij krukas ontstekingskant. En niet vergeten je bougie.

Wat soms los moet: radiator(reservoir), uitlaat bochten. Dit ligt aan hoe groot je handen zijn en of je er bij kan. Alle stappen staan uiteraard in je WPHB.

Als je de ais hebt wegehaald en afgekt met een plaatje heb je al stuk meer ruimte.

Als je nog vragen hebt stel ze gerust 👍🏻
 
Olie gebruik ik putoline 10w40 semi synt. Zeer tevreden over.

Versnellingsbak janken hoort niet nee. Maarja zolang hij het soepel doet... tis niet iets wat je even snel uit elkaar haalt om te inspecteren.

Naar luxemburg is prima te doen kwa motorisch gezien. Ik zou het nooit doen omdat ik snelweg een drama vind op de xt.


Kleppen stellen
Onderdelen die zowizo los moeten:
Tank, zadel, nokkenas deksel, 2x Draaidop bij krukas ontstekingskant. En niet vergeten je bougie.

Wat soms los moet: radiator(reservoir), uitlaat bochten. Dit ligt aan hoe groot je handen zijn en of je er bij kan. Alle stappen staan uiteraard in je WPHB.

Als je de ais hebt wegehaald en afgekt met een plaatje heb je al stuk meer ruimte.

Als je nog vragen hebt stel ze gerust 👍🏻

Bak jankt allen als ik motor in weinig toeren rij en bij hogere toeren bijna niet verder schakelt en rijd die goed,

Luxemburg is met een motorgroep vandaar vandaag ook nog 245km gereden met de groep dat was wel tedoen,

Hoe bedoel je met deze onderstande tekst?
Als je de ais hebt wegehaald en afgekt met een plaatje heb je al stuk meer ruimte

3-14.jpg
olie moet er wel uit lijkte me anders heb je ook weer zo vieze bende😅
 
Bak jankt allen als ik motor in weinig toeren rij en bij hogere toeren bijna niet verder schakelt en rijd die goed,

Luxemburg is met een motorgroep vandaar vandaag ook nog 245km gereden met de groep dat was wel tedoen,

Hoe bedoel je met deze onderstande tekst?
Als je de ais hebt wegehaald en afgekt met een plaatje heb je al stuk meer ruimte

Bekijk bijlage 1388141olie moet er wel uit lijkte me anders heb je ook weer zo vieze bende😅


Olie hoeft er niet uit. Deze loopt er niet uit als je de covers verwijderd.
Ais zit bij je cilinderkop en als je die hebt verwijderd heb je meer ruimte. Dat is een klep die gefilterde lucht je uitlaat in gooit voor je katalysator.
 
Terug
Bovenaan Onderaan