XT 660 X & r Deel 12 de opvolger van deel 11

ik ben van een 4cil naar een xt660z gegaan, na een tijdje terug naar een 4cil om toch uiteindelijk terug te komen op een xt660x,
met 2 xt660x naar marseille toe gereden voor vakantie, in 2 dagen binnendoor +-1300km
motor heeft naar mijn mening genoeg power echt hard optrekken doet die tot 120/130 maar hij trekt ook nog best hard door naar de top.

Waar heb je een xt660 met herrie zien rijden?
Oke en wat maakt het dat je terug gaat naar de XT660x? En een beetje toeren is geen probleem ?

Het was in Baarn een zwarte XT660X en daarna op Youtube filmpjes gekeken :)
 
Oke en wat maakt het dat je terug gaat naar de XT660x? En een beetje toeren is geen probleem ?

Het was in Baarn een zwarte XT660X en daarna op Youtube filmpjes gekeken :)

met de xt660 kan je lekker optrekken / spelen.
wat met een 4cil ook kan maar dan ben je zo je rijbewijs kwijt.

ik miste gewoon het leuke speelse karakter van de 660 1 cilinder.
Het geluid en de klappen is wat bij toch elke keer een lag om mijn gezicht tovert.

in de stad is die heerlijk
op bochtenwegen is die heerlijk
op 100 wegen [in duitslan bijv] is die helemaal prima.
120/130 op de snelweg kan ook best maar het blijft wel een supermoto en geen tourbuffel. waar je lekker uit de wind zit met een radiotje in het dashboard XD

wij komen uit Arnhem in ieder geval daarom vroeg ik waar je de persoon gezien had,
wij hebben er 2 :)

https://www.instagram.com/dutchmotocouple/
 
met de xt660 kan je lekker optrekken / spelen.
wat met een 4cil ook kan maar dan ben je zo je rijbewijs kwijt.

ik miste gewoon het leuke speelse karakter van de 660 1 cilinder.
Het geluid en de klappen is wat bij toch elke keer een lag om mijn gezicht tovert.

in de stad is die heerlijk
op bochtenwegen is die heerlijk
op 100 wegen [in duitslan bijv] is die helemaal prima.
120/130 op de snelweg kan ook best maar het blijft wel een supermoto en geen tourbuffel. waar je lekker uit de wind zit met een radiotje in het dashboard XD

wij komen uit Arnhem in ieder geval daarom vroeg ik waar je de persoon gezien had,
wij hebben er 2 :)

https://www.instagram.com/dutchmotocouple/

Klinkt wel echt goed! meer lol en het echt hard rijden heb ik toch wel gezien..
Haha en het rijden uit de wind met een radio is niet mijn ding hoor :D

Hoe is de betrouwbaarheid?

Ik ga ergens de komende weken gewoon proefrijden! zoals ik het nu lees sluit het aan bij mijn verwachting en krijg ik niet gelijk de reactie: veel te licht ofzo.

En ik heb al wat filmpjes van jullie gezien leuk!
 
Klinkt wel echt goed! meer lol en het echt hard rijden heb ik toch wel gezien..
Haha en het rijden uit de wind met een radio is niet mijn ding hoor :D

Hoe is de betrouwbaarheid?

Ik ga ergens de komende weken gewoon proefrijden! zoals ik het nu lees sluit het aan bij mijn verwachting en krijg ik niet gelijk de reactie: veel te licht ofzo.

En ik heb al wat filmpjes van jullie gezien leuk!

660 blok is heeeel erg betrouwbaar, zit niet voor niets in zoveel motoren + quad's
probeer proef te rijden op een xt660 met en sport uitlaat erop, geluid is wel echt deel van de beleving. met name de klappen. :)
ik heb persoonlijk nog nooit problemen gehad met de 660 en denk dat er weinig zijn met hele grote problemen.
 
Klinkt wel echt goed! meer lol en het echt hard rijden heb ik toch wel gezien..
Haha en het rijden uit de wind met een radio is niet mijn ding hoor :D

Hoe is de betrouwbaarheid?

Ik ga ergens de komende weken gewoon proefrijden! zoals ik het nu lees sluit het aan bij mijn verwachting en krijg ik niet gelijk de reactie: veel te licht ofzo.

En ik heb al wat filmpjes van jullie gezien leuk!

De xt660 staat inderdaad bekend om ze betrouwbaarheid maaaaaar, er zijn wel aantal "kinder ziektes" zo trilt bij sommige xt's de prinairy moer los wat simpel te maken is voor paar tientjes. Er zijn een paar gevallen met krukas/big end kapot. En de xt660z van 2008/9 heeft soms last van faalende versnellingsbak.

Als de xt goed is onderhouden en normaal mee gereden is dan is het een prima motor. Helaas worden de xt's veel afgetrapt door jongere en dat icm slecht onderhoud maakt ze weer niet betrouwbaar.
 
De xt660 staat inderdaad bekend om ze betrouwbaarheid maaaaaar, er zijn wel aantal "kinder ziektes" zo trilt bij sommige xt's de prinairy moer los wat simpel te maken is voor paar tientjes. Er zijn een paar gevallen met krukas/big end kapot. En de xt660z van 2008/9 heeft soms last van faalende versnellingsbak.

Als de xt goed is onderhouden en normaal mee gereden is dan is het een prima motor. Helaas worden de xt's veel afgetrapt door jongere en dat icm slecht onderhoud maakt ze weer niet betrouwbaar.

Oke ik zat inderdaad wel te kijken naar een 2009 versie. puur omdat mijn huidige ook van dat bouwjaar is. iets om rekening mee te houden!
Ja lijkt mij logisch dat een motor aardig slijt bij dit gebruik, opletten hoe de staat van de motor is.
 
Oke ik zat inderdaad wel te kijken naar een 2009 versie. puur omdat mijn huidige ook van dat bouwjaar is. iets om rekening mee te houden!
Ja lijkt mij logisch dat een motor aardig slijt bij dit gebruik, opletten hoe de staat van de motor is.

Xt660x geld niet voor de R/Z
Om rekening mee te houden:
2004-2005 is oude model met grijze voorpoten (deze heeft twin spark ignition rijd het onrustigest uit me hoofd)

2006 is oude model met zwarte voorpoten
(Geen twin spark meer uit me hoofd)

2007-2010 is nieuwe model (mooie achterbrug en zijkappen zijn slanker, ook zwarte voorpoten.

2011-2016 ook nieuwe model alleen vanaf dit bouwjaar is de ecu aangepast zodat het gas response beter is als je gas dicht en open doet. ( no fuel cut off)

Vanaf bj 2007-2016 nieuwe model hebben ze allemaal een 02 sensor gekregen die het lastiger maakt om met powercommander af te stellen. Je kan hiervoor een 02 dynojet controller kopen.

Alle xt modellen zijn minder bokkerig te maken met een fuel mod/ powercommander.

Correct me if im wrong 🙈
 
Bokken van een 1 cilinder is totaal wat anders als slecht lopen in deellast bij lage snelheden. Want dat is wat de oude 660 doen. Die lopen gewoon erg onregelmatig bij lage snelheden en toerentallen heeft niks te maken met een 1 cilinder of niet. Heb een dominator 650 xr 600 xr650 xl500 en xt660 allemaal 1 cilinder gehad en de xt660 was de enige dat zo deed.
 
Vandaag trouwens de nieuwe type achterbrug en de oud type achterbrug gewogen:
Nieuwe weegt 4kg, de oude weegt 6.5kg.
Nieuwe gemaakt van aluminium
Oude gemaakt van staal.

Dus hij ziet er niet alleen mooier uit maar bespaard je toch weer 2.5kg ongeveer.
20190323_165049.jpg
20190323_185307.jpg
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad...

Description
Zijkofferdrager van Hepco&Becker voor de Yamaha XT660R en XT660X vanaf 2007.


Ik heb nu een rek gekocht:

Bagagedrager Fehling rear rack Yamaha XT 660 R 04-16


Nu nog een betaalbare tanktas + stuurtas. Mag duidelijk zijn dat ik wat bagegemogelijkheden nodig heb voor een reis op de XT dit jaar... :-)

Ik heb nog een Famsa tanktas liggen (speciaal voor de XT 660 R/X) mag weg voor 90 euro.
 

Bijlagen

  • 20180615_153253.jpg
    20180615_153253.jpg
    208,7 KB · Weergaven: 9
Ik heb nog een aantal onderdelen te koop

Puig kuipruit - EUR 70 (ZGAN)
DNA stage 1 & 2 filter - EUR 90, 5000KM gebruikt
Topkoffer Kappa (givi) inclusief houder - EUR 150, slechts 1 week gebruikt
Powercommander 3 - EUR 175
 

Bijlagen

  • image-24-03-2019_12-34-49.jpg
    image-24-03-2019_12-34-49.jpg
    196,6 KB · Weergaven: 15
  • image-24-03-2019_12-36-18.jpg
    image-24-03-2019_12-36-18.jpg
    298,7 KB · Weergaven: 12
  • image-27-03-2019_18-09-05.jpg
    image-27-03-2019_18-09-05.jpg
    249,3 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan