XT 660 X & r Deel 12 de opvolger van deel 11

Dag 2 zit erop.

Nieuwe type achterbrug gemonteerd.
Carbon look hugger en spatlap erop.
Hyperproveer in de schokbreker.
Alle lagers van dogbone en achterbrug en as ingevet.
Achterrem set weer gemonteerd.
Luchtfilter en achterspatbord weer vast gezet.

Vind het weer welletjes voor vandaag.
20181204_160105.jpg
20181204_154235.jpg
20181204_135553.jpg
 
Wat een verwennerij voor zo n oude motor. :-) je vrouwtje ondertusse. Ook al geslaagd voor haar rijbewijs?

Ja overal nieuw likje vet is niet verkeerd. Moet zeggen dat zelfs op de achterbrug as nog vet zat. Meestal is die geoxideerd dus merk wel dat die geen/heel weinig regen en pekel heeft gehad.

Me vriendin is nog aant lessen voor avd hopelijk binnekort avd examen inplannen.

@Meifesto ja klopt hugger en chain guard in 1. Zat er al op toen ik em kocht. Heb em overgezet op de nieuwe achterbrug.
 
Netjes Semicolon! Die hyperpro is progressief of wat is het verschil? Bruggen toevallig gewogen? Ben wel benieuwd welke zwaarder is..
 
Netjes Semicolon! Die hyperpro is progressief of wat is het verschil? Bruggen toevallig gewogen? Ben wel benieuwd welke zwaarder is..

Ja klopt progressieve veer is het.
Achterbrug heb ik niet gewogen. Denk even zwaar of misschien dat het oude model iets zwaarder is.
 
Dag 3 van het project

Spokeskins blauw/zwart gemonteerd
En blauw velglint GP style.

Ben zelf erg tevreden met het resultaat
20181206_164230.jpg
20181206_164226.jpg
20181206_164141.jpg
 
Ohh...

Dat blauw zwart staat inderdaad ook netjes.
Ik had het idee om alles gewoon blauw te doen, maar daar gaan we toch maar eens over nadenken... :)
 
Er was hier iemand op het forum met een 2-1 akra van otr toch?

Was het @YamahaGriff ?
Had ergens een stukje gelezen en vroeg me af of je hem nogsteeds hebt en wat fotos en ervaringen. Zit er aan te denken om ook de akra 2-1 hexagonaal carbonium te kopen van otr.
 
Bij mij zit de achterbrug er ook al een tijdje in.
Eindelijk zo ver qua editen dat het ook online staat.

Kan je gelijk zien wat je dus niet moet doen ;)

En omdat het meerdere keren hier gevraagd is zal ik bij wijze van uitzondering het linkje hier neer gooien.
Toch leerzaam ;)
 
Zo me bike is alweer voor t grootste deel af.
Het volgende is een voorvork rebuild. Nieuwe veren(hyperpro), vork olie, stof en olie keering (all balls)

Heb me setje akras eraf gehaald helemaal schoon gemaakt en netjes en komt volgende week iemand voor kijken.

En dan het mooiste als me akras verkocht zijn dan komt er een 2-1 carbon akrapovic van otr onder 🤗🤗🤗 met natuurlijk de bijpassende 2-1 skidplate zwart.

Het grootste deel van het sleutelen heb ik gefilmt en maatje van me @baconmoto gaat er filmpjes van maken op youtube. En een speciaal filmpje voor de voorvork voor de mensen die zelf keeringen willen vervangen.

Wie is er net zo nieuwsgierig naar het eind resultaat als ik?
 
Het grootste deel van het sleutelen heb ik gefilmt en maatje van me @baconmoto gaat er filmpjes van maken op youtube. En een speciaal filmpje voor de voorvork voor de mensen die zelf keeringen willen vervangen.

Wie is er net zo nieuwsgierig naar het eind resultaat als ik?

Heb ondertussen het meeste XT660 footage wel gezien online denk ik.
Dus nieuwe is altijd welkom ;)
 
Als t goed is gaat hij er een build serie van maken. Ben benieuwd ik heb echt geen tijd en geduld om te editen. En maatje wou t wel doen.
Ja, kan het begrijpen. Gaat bijna meer tijd in het editen zitten dan in het daadwerkelijk werken aan de motor.
Tegenwoordig verspreid ik het gewoon over de week, dan lijkt het mee te vallen ;)

Vandaag weer wat online gooien
Eigenlijk niks spannends of hele grote aanpassingen voor de verandering, soort van "rust"dag xD
 
@Meifesto wist je dat je in je diag mode je killswitch van zijstandaard kan uitzetten. He hoeft em niet perse eraf te halen en door te schakelen.

Nope, geen idee van xD
Dit werkt ook.

Ondertussen wel al geleerd dat je zo een toerenteller tevoorschijn kan halen. Moet dat alleen nog even uitproberen.
Moet ook de tijd nog eens goed zetten ;)

De manueel die ik heb noemt de diag mode eigenlijk niet, dus geen idee wat allemaal wel/niet kan.
 
Had me voorvork uit elkaar gehaald. Maar vond het toch niet denderend. Dus heb een 2010 zwarte voorvork gehaald van marktplaats. Dus hup deze ook uit elkaar.
Maar dan bedoel ik ook echt uit elkaar elk onderdeel wat los kan los en schoongemaakt. Alles weer in elkaar met nieuwe olie/stof keeringen (all balls racing)
Hyperpro veren en olie.

Nu nog balhoofd invetten en alles kan weer in elkaar.

Heb alle voorveren naast elkaar gelegt zodat je duidelijk verschil kan zien tussen hyperpro/2010/2004 voorveren.

Zie fotos hieronder.
 
Mooi werk al gedaan @ MrSemicolon!
Veren veranderen staat bij mij ook het programma : ). Ik heb ook de grijze vorkpoten, misschien dat ik deze zwart laat spuiten : ).

Iemand toevallig ervaring met extra led lichten? Hoeveel Watt? Geen probleem voor alternator/batterij?

J
 
Zo me 2010 voorvork is weer als nieuw. Olie/stof keerringen, borgclipjes, hyperpro veren/olie & stickers. Gelijk balhoofdlager opnieuw dik in het vet gezet.

Morgen komt iemand kijken voor me akra dempers en als ze verkocht zijn dan ga ik me skidplate tekoop zetten. En daarna wordt het tijd om de carbon akra 2-1 van otr te bestellen 😍

20181220_185058.jpg
20181220_185038.jpg
20181220_185020.jpg
 
Zo me 2010 voorvork is weer als nieuw. Olie/stof keerringen, borgclipjes, hyperpro veren/olie & stickers. Gelijk balhoofdlager opnieuw dik in het vet gezet.

Morgen komt iemand kijken voor me akra dempers en als ze verkocht zijn dan ga ik me skidplate tekoop zetten. En daarna wordt het tijd om de carbon akra 2-1 van otr te bestellen 😍

Bekijk bijlage 1343283Bekijk bijlage 1343284Bekijk bijlage 1343285
Als ik hem toch zo ver uit elkaar zou hebben zou ik me bovenste kroonplaat en T-stuk zwart laten coaten
 
Terug
Bovenaan Onderaan