XT 660 X & r Deel 12 de opvolger van deel 11

Als iemand hier interresse heeft heb nog een xt tanktas + bijbehorend tankharnas liggen heeft nieuw destijds meer als 200 euro gekost mag weg voor 75 incl verzenden 20190316_122021.jpg20190316_121951.jpg20190316_122002.jpg
20190316_122021.jpg
 

Bijlagen

  • 20190316_122010.jpg
    20190316_122010.jpg
    308 KB · Weergaven: 13
Gister me motor weer opgehaald van de dyno. Het top vermogen valt wat tegen 50pk en 68nm. Maar de dyno man heeft hem ook afgesteld voor het soepele rijden en zo smooth mogelijk door de versnellingen. Hij heeft expres niet afgesteld op vermogen, omdat ik zelf aangaf dat hij zo soepel mogelijk moet rijden. (De power curve is wel super strak)

Ik ben wel aanzienlijk vooruit gegaan tov de vorige dyno afstelling. Die was 48pk en 62nm.
De enige verbetering tov vorige dyno run is een compleet 2-1 uitlaat systeem van otr met 1 akra demper ipv oem voorbochten en akra slip on.

En de ais is afgedopt en verwijderd.
En de engine breater hose is herplaats.

Wat vinden jullie?
20190316_140012.jpg
20190316_140023.jpg
 
Het niet afstellen op vermogen ken ik eigenlijk niet. Een motor loopt kwa brandstof verhouding goed of niet goed.
Ter vergelijking mijn oude xtx deed met crd uitlaatsysteem dna stage 2 en pc3 met custom mapping ongeveer 2 pk meer en hetzelfde kwa koppel dus het is niet echt slecht ofzo.
Volgens mij is dit ook wiel pk en een standaard 660 deed toch maar iets van 40 nogwat op het achterwiel ? Dus dik 10 heb je al gewonnnen :)
 
Het niet afstellen op vermogen ken ik eigenlijk niet. Een motor loopt kwa brandstof verhouding goed of niet goed.
Ter vergelijking mijn oude xtx deed met crd uitlaatsysteem dna stage 2 en pc3 met custom mapping ongeveer 2 pk meer en hetzelfde kwa koppel dus het is niet echt slecht ofzo.
Volgens mij is dit ook wiel pk en een standaard 660 deed toch maar iets van 40 nogwat op het achterwiel ? Dus dik 10 heb je al gewonnnen :)

Volgensmij wel soort krukas pk. Er staat bhp en niet whp.

Maar de ene dyno en de andere dyno kunnen met de zelfde motor toch al gauw flink afwijken. Eigelijk kan je niet 2 verschillende dyno mappen vergelijken. Maar je wilt het toch vergelijken 😂.

Laten we hopen dat het achterwiel pk is en dat hij wat negatief afleest.

Sommige dynos staan heel positief. Geven je meer pk dan dat je echt hebt.

Me vorige xt had 49pk en 72nm
Dat was wel met vertanding 16-45 ipv 15-45
 
Ik vind het veel geld voor een beetje winst _O-_O-_O-
Maar eh het is een hobby en dat kost altijd geld,....

De dikke ktm heeft standaard 150 pk dus heb voorlopig genoeg om op te schelden als ik aan het mennen ben O-)
 
Hallo,

Na bijna 7 jaar de trotse eigenaar te zijn geweest van een SRAD 750cc uit 98 besloot ik 2 jaar terug over te stappen naar een naked. Het werd een FZ6 S2 uit 2009.
Maar nu merk ik dat ik niet echt plezier heb in het rijden, te weinig karakter denk ik.

Laatst zag ik een film van een XT660X met lekker veel herrie en bedacht mij is dit een optie.

Aan jullie de vraag is de XT660X een geschikte motor gezien mijn huidige ervaring met motoren? Uiteraard ga ik even test rijden.

Ik rij eigenlijk alleen voor mijn plezier en heel af en toe een trip in de bergen Oostenrijk(motor gaan lui op de trailer naar Oostenrijk).

Ik hoop dat dit de geschikte plek is om de vraag te stellen zo niet dan haal ik hem weer weg :)

Alvast bedankt voor de input!
 
Hallo,

Na bijna 7 jaar de trotse eigenaar te zijn geweest van een SRAD 750cc uit 98 besloot ik 2 jaar terug over te stappen naar een naked. Het werd een FZ6 S2 uit 2009.
Maar nu merk ik dat ik niet echt plezier heb in het rijden, te weinig karakter denk ik.

Laatst zag ik een film van een XT660X met lekker veel herrie en bedacht mij is dit een optie.

Aan jullie de vraag is de XT660X een geschikte motor gezien mijn huidige ervaring met motoren? Uiteraard ga ik even test rijden.

Ik rij eigenlijk alleen voor mijn plezier en heel af en toe een trip in de bergen Oostenrijk(motor gaan lui op de trailer naar Oostenrijk).

Ik hoop dat dit de geschikte plek is om de vraag te stellen zo niet dan haal ik hem weer weg :)

Alvast bedankt voor de input!

Een xtx is wel heel anders dan je vorige 4 cilinders.

De xt rijd heerlijk in de bochten. Echt gooi en smijt fiets. T/m 80-100kmh heb je zat vermogen daarboven mis je echt de pk's

Het is niet de snelste fiets maar de fun factor ligt veel hoger dan een saaie 4 cilinder.

Kortom dit is mijn mening.
 
Een xtx is wel heel anders dan je vorige 4 cilinders.

De xt rijd heerlijk in de bochten. Echt gooi en smijt fiets. T/m 80-100kmh heb je zat vermogen daarboven mis je echt de pk's

Het is niet de snelste fiets maar de fun factor ligt veel hoger dan een saaie 4 cilinder.

Kortom dit is mijn mening.

Dat idee kreeg ik al dat het fijne fun fiets is! oke dus t\m 100 heb je vermogen zat en daarboven? kan je dan nog lekker meekomen met het verkeer? of gezien mijn historie zal je mij dan een zwaardere motor aanrader?
 
Dat idee kreeg ik al dat het fijne fun fiets is! oke dus t\m 100 heb je vermogen zat en daarboven? kan je dan nog lekker meekomen met het verkeer? of gezien mijn historie zal je mij dan een zwaardere motor aanrader?

Boven de 100 kan je wel nogsteeds goed meekomen maar het snelle is er dan af. Hij trekt hem wel netjes door naar de 180.

Deze of een zwaardere aanraden tja ligt geheel aan je rij wensen. Ik heb vol vermogen maar toch weer terug gestapt naar de xtx. Ik rij alleen plezier ritjes in de zon. En maak geen snelweg km'ers dan is het prima. Ik raad aan een lang proefritje te maken om te kijken of het jou ligt.

Kwa onderhoud en techniek is de xtx heel makkelijk zelf te onderhouden/repareren.
 
Hallo,

Na bijna 7 jaar de trotse eigenaar te zijn geweest van een SRAD 750cc uit 98 besloot ik 2 jaar terug over te stappen naar een naked. Het werd een FZ6 S2 uit 2009.
Maar nu merk ik dat ik niet echt plezier heb in het rijden, te weinig karakter denk ik.

Laatst zag ik een film van een XT660X met lekker veel herrie en bedacht mij is dit een optie.

Aan jullie de vraag is de XT660X een geschikte motor gezien mijn huidige ervaring met motoren? Uiteraard ga ik even test rijden.

Ik rij eigenlijk alleen voor mijn plezier en heel af en toe een trip in de bergen Oostenrijk(motor gaan lui op de trailer naar Oostenrijk).

Ik hoop dat dit de geschikte plek is om de vraag te stellen zo niet dan haal ik hem weer weg :)

Alvast bedankt voor de input!

ik ben van een 4cil naar een xt660z gegaan, na een tijdje terug naar een 4cil om toch uiteindelijk terug te komen op een xt660x,
met 2 xt660x naar marseille toe gereden voor vakantie, in 2 dagen binnendoor +-1300km
motor heeft naar mijn mening genoeg power echt hard optrekken doet die tot 120/130 maar hij trekt ook nog best hard door naar de top.

Waar heb je een xt660 met herrie zien rijden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan