XT 660 X & r Deel 12 de opvolger van deel 11

Achter misschien, voor zijn nog zo goed als nieuw.
Passen ze niet in de X?

Weet dat het per jaartal nog wel eens kan uitmaken.
Nee heb gewoon echt verkeerd besteld helaas.
Echt voor de andere type motor voorkant.
Staat ook advertentie bij te koop onderdelen met een foto :) linkje lukt me even niet
 
Sinds eind vorig jaar rijd ik een XT660R uit 2007. Nu ben ik langzaam een aantal mods aan het uitvoeren aan de motor. Volgende waar ik benieuwd naar ben is een fuel mod. Ik was van plan deze zelf te maken, alleen is mij niet duidelijk of ik ook iets moet doen met de O2 sensor die de motor heeft. Wie weet hier meer over?
 
Laatst bewerkt:
Ik vond op de plank nog een set orginele dempers liggen...
Iemand wellicht interesse in de set?
FB_IMG_1572441552074.jpg
zijn netjes zonder deuken. Hebben hier op de plank gelegen vanwege het risico van een wokmelding door het rijden met open acra s.


20230917_143408.jpg
20230917_143422.jpg
 
Hallo allemaal ... ik zal me eerst even voorstellen.

Ik ben Patrick en woon op de platte pannenkoek van NL (zelf noem ik het vaak: 't Manhattan van NL 😜 ) ... in Zeewolde dan wel.

Na een motorloze periode, ben ik dit jaar weer begonnen met motorrijden. Na een paar motor wissels ben ik bij nummer 5 aanbeland van dit jaar 🥴 (geen kwestie van geld teveel ... maar uitzoeken wat ik nou echt leuk vind).

Zo ben ik sinds een paar dagen de eigenaar van een XT660X (zie foto avatar). Geen idee of ik er verstandig aan gedaan heb qua historie etc. Maar heb 'm bij Gebben vandaan. Dus dat lijkt me, zeker gezien de algehele en mijn historie aldaar, een goede move geweest.

Na de proefrit was ik erg enthousiast over het rijgedrag en de handling. Dus gelijk maar zaken gedaan, vorige motor ingeruild, en de XT meegenomen naar huis.

Volgens mij is ie relatief standaard. Afgezien van de MIVV titane dempers kan ik er zo 1 2 3 geen andere aanpassingen aan ontdekken. Echt technisch gezien dan. Dus op dat vlak valt er nog eea te verbeteren. Maar dat zal de komende maanden wel plaatsvinden... mezelf kennende.

Eerst maar eens door de alle pagina's hier op het forum worstelen. Al heb ik daar al diverse uren inzitten geloof ik 😅

Voor nu de groeten en tot later 🙃
 
Welkom.

Helaas is het topic niet super druk meer, maar altijd welkom :)
Wellicht een kwestie van bouwjaar?

Weet wel dat ik nog zat te doen heb aan de mijne. CO instellen... fuelmod? en filters ... om maar eens een start te maken.

Ohw ja ... en een skidplate scoren (denk ik)
 
Goedenavonddd :W.
Ik lees ook alrijd mee en zal wat proberen activer te zijn. Zowieso op MF algemeen is vaak dipje lijkt het in de natte periode.

Anyhow ik moet ergens mijn motorblok eruit halen. Mijn AIS is doorgerot. Na 55d kilometer niet gek met weer en wind.

Maar de boutjes krijg je er niet uit door olie reservoir die er recht voor zit. Wat een design %#^@&.

Heb een afbindplaat ervoor. Dus AIS afdoppen/ ontkoppelen en weer terug.
Enige waar ik wat bang voor ben is de uitlaat bouten.
Nu nog ergens een moment vinden om dit "even" te doen.

De AIS pijp.
20231114_125203.jpg
De uitlaat moer/bout.
20231114_125210.jpg
 
Goedenavonddd :W.
Ik lees ook alrijd mee en zal wat proberen activer te zijn. Zowieso op MF algemeen is vaak dipje lijkt het in de natte periode.

Anyhow ik moet ergens mijn motorblok eruit halen. Mijn AIS is doorgerot. Na 55d kilometer niet gek met weer en wind.

Maar de boutjes krijg je er niet uit door olie reservoir die er recht voor zit. Wat een design %#^@&.

Heb een afbindplaat ervoor. Dus AIS afdoppen/ ontkoppelen en weer terug.
Enige waar ik wat bang voor ben is de uitlaat bouten.
Nu nog ergens een moment vinden om dit "even" te doen.

De AIS pijp.
Bekijk bijlage 1944676
De uitlaat moer/bout.
Bekijk bijlage 1944677
Even een paar keer een goede roest oplosser(niet die troep in het blauw met geele spuitbusje) er op spuiten. En dan een goede inbusdop er in slaan zodat ie schrikt en dan los draaien.
 
Even een paar keer een goede roest oplosser(niet die troep in het blauw met geele spuitbusje) er op spuiten. En dan een goede inbusdop er in slaan zodat ie schrikt en dan los draaien.
Jaa ik dacht nog een grotere maat torx erin meppen ja!
Gebruik idd een goede kruipolie o.i.d. , bij de andere motor ook goed geholpen :)
 
Goedendag mensen,

Ik kijk al wel een poosje mee hier en daar op dit forum maar besloot om bij deze toch maar mijzelf en mijn motor ook te introduceren.

Na jaren schakelbrommer rijden rijdt ik sinds eind September een mooie XT. Ik rijdt hoofdzakelijk woon-werk, ik heb ook geen auto dus stop pas met rijden als het begint te vriezen zoals laatst.

Mijn motor betreft een Yamaha XT660X uit 2006. Mooi in het blauw en met al het een en ander dat ik eraan heb gedaan, waaronder crashbars, lampen en een handig rekje achterop zodat ik geen rugtas hoef te dragen. Er komen ook Bridgestone T32's onder vrijdag, want de huidige banden zijn al 11 jaar oud.

Voor de rest zitten er mooi klinkende leovince pijpen onder, een fuelmod en stage 3 luchtfilter. Ook is hij omgebouwd kwa bediening. De knipperlichten unit zit rechts, en ik heb een duimkoppeling. Dit vanwege een handicap aan de linkerarm (obstetrische plexus brachialis parese), ik rijdt dus ook met een aangepast (wel A) rijbewijs.

Stel eventuele vragen vooral, ik vindt het altijd mooi om hierover uitleg te geven. En om te laten zien dat echt iedereen kan motorrijden en dat er meer opties zijn dan de meeste mensen denken.

Groeten vanuit het hoge noorden.
 

Bijlagen

  • IMG_20231213_152859501_HDR.jpg
    IMG_20231213_152859501_HDR.jpg
    192,5 KB · Weergaven: 1
  • IMG_20230901_125238940_HDR.jpg
    IMG_20230901_125238940_HDR.jpg
    118,5 KB · Weergaven: 1
  • Snapchat-1647704923.jpg
    Snapchat-1647704923.jpg
    134,1 KB · Weergaven: 1
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan