xsr 700 of tracer 700?

Lid geworden
10 sep 2024
Berichten
16
Waarderingsscore
6
Mijn B king is helaas te zwaar voor het vele stadsverkeer welk ik rij.
Nu is mij aangeraden door mijn garage om een tracer 700 te overwegen, maar qua uiterlijk vind ik persoonlijk de XSR wat leuker.
Natuurlijk moet mijn bike eerst verkocht worden, maar wie heeft er rij ervaring op 1 van deze motoren en zijn ze geschikt voor het betere gooi en smijtwerk.
Alvast bedankt
 
Zijn praktisch dezelfde motoren.. hooguit een wat andere zithouding.

(Dus de Tracer 700, MT-07, XSR700)

Heb les gehad op een MT-07; vond het een prettige motor om te rijden.
 
Zelf proefrijden is het beste, heb proefgereden en vond het niks, nouja was meer de k*therrie van de mivv uitlaat dat het het rijplezier verknalde. Verder prima zithouding, lekker sturen en net iets te weinig vermogen…mt09 was denk ik beter geweest.

Tijdens het proefrijden kwam ik ook mijn huidige S1000R tegen, en was ik verkocht na de proefrit agv ook lekker licht/bakken vermogen tov de ingeruilde Honda VFR……een mt09 was niet meer in beeld.
 
Mijn B king is helaas te zwaar voor het vele stadsverkeer welk ik rij.
Nu is mij aangeraden door mijn garage om een tracer 700 te overwegen, maar qua uiterlijk vind ik persoonlijk de XSR wat leuker.
Natuurlijk moet mijn bike eerst verkocht worden, maar wie heeft er rij ervaring op 1 van deze motoren en zijn ze geschikt voor het betere gooi en smijtwerk.
Alvast bedankt
Rij je veel snelweg? Tracer is beter qua windbescherming/ergonomie
 
Is idd zo goed als dezelfde motor, qua looks vind ik ook de XSR het leukst.
Het zijn sowieso gooi en smijt fietsen vooral de MT en de XSR want die zitten ruim onder de 200kg.
Maar idd zelf proefrijden is natuurlijk een must.
 
Rij nu veel binnenstad, voornamelijk de grachten over. Pak zo nu en dan ring en industrie om de motor even goed te laten lopen/opladen.
Maar dit is geen motor om 30 mee te rijden. Even niet opletten en je zit op de 50, pfff wat een wegpiraat en duur grapje.
Maar inderdaad, testrijden zou het beste zijn.
Bedankt zover.
 
wie heeft er rij ervaring op 1 van deze motoren en zijn ze geschikt voor het betere gooi en smijtwerk
Ervaring met de XSR700 hier. Denk dat ie perfect is voor jouw doel :t
Zoals gezegd zijn ze onderhuids identiek. Voor woonwerk verkeer en lange stukken snelweg is de Tracer wat geschikter denk ik.

Realiseer je wel dat het in de basis budgetfietsen zijn, daar is de afwerking ook naar. Gooi er €1000 tegenaan om de voorvork en schokdemper te verbeteren, daar knapt ie enorm van op.

Er staan momenteel veel jonge en overjarige XSR'en te koop voor relatief weinig geld. Het model draait al sinds 2016 mee en het is geen hardloper zoals de MT07. Schijnbaar gaat ie volgend jaar uit het assortiment bij Yamaha.
 
De MT blijkt een geliefd model te zijn qua diefstal hier in Amsterdam (volgens mijn garage), hoop dat de XSR wat minder populair is.
En nee, rij zo wie zo het hele jaar daar, voornamelijk woon werk, en alles wat er tussen zit in en om de stad.
Met een enkele keer wat langere afstanden.
Had de King aangeschaft toen ik nog bij de Duitse grens woonde, altijd langere afstanden en ruimte om even het gas open te trekken.
Nu een jaar terug in Amsterdam en al 4 boetes mogen aftikken. Rij al 24 jaar en daarvoor 1 keer met 7km te hard een boete mogen betalen.
Nu loopt het de spuigaten uit met al die flitspalen om die 30km te hanteren. Zelfs geluid wordt gemeten!!!
Het ergste is dat je het niet eens door hebt dat je even 45 rijdt. Kan moeilijk de hele tijd op mijn teller kijken.
Dus nu duik ik snel de grachten op....geen flitspalen, maar met de b king kom ik ook niet overal langs, te breed, en voor mij net iets te zwaar qua gewicht om op oneven wegdek ff een stoepje tussen paaltjes door te wringen.
Doodzonde want ik heb er net veel geld in gestoken, maar ze verdient beter en ik wil gewoon wat meer wendbaar zijn.
 
En een lichte 1cilinder (allroad)? Denk dat zoiets misschien nog wel het beste aansluit op jouw inzetgebied.
 
De MT blijkt een geliefd model te zijn qua diefstal hier in Amsterdam (volgens mijn garage), hoop dat de XSR wat minder populair is.
En nee, rij zo wie zo het hele jaar daar, voornamelijk woon werk, en alles wat er tussen zit in en om de stad.
Met een enkele keer wat langere afstanden.
Had de King aangeschaft toen ik nog bij de Duitse grens woonde, altijd langere afstanden en ruimte om even het gas open te trekken.
Nu een jaar terug in Amsterdam en al 4 boetes mogen aftikken. Rij al 24 jaar en daarvoor 1 keer met 7km te hard een boete mogen betalen.
Nu loopt het de spuigaten uit met al die flitspalen om die 30km te hanteren. Zelfs geluid wordt gemeten!!!
Het ergste is dat je het niet eens door hebt dat je even 45 rijdt. Kan moeilijk de hele tijd op mijn teller kijken.
Dus nu duik ik snel de grachten op....geen flitspalen, maar met de b king kom ik ook niet overal langs, te breed, en voor mij net iets te zwaar qua gewicht om op oneven wegdek ff een stoepje tussen paaltjes door te wringen.
Doodzonde want ik heb er net veel geld in gestoken, maar ze verdient beter en ik wil gewoon wat meer wendbaar zijn.
Heb je ook foto's van de b king?
 

Bijlagen

  • 20240720_070010.webp
    20240720_070010.webp
    438,7 KB · Weergaven: 0
Je had er beter rvs boutjes in kunnen doen die roestige zien er niet uit🤭👍
 
Misschien vloeken in de kerk, maar kan je niet beter gewoon een scooter kopen? Als je toch vrijwel alleen maar binnen Amsterdam rijdt...
 
Of een van de vele automatische motoren die nu populair worden.

Zowel van Honda als Yamaha.. je kan zelfs een MT-07 in automaat krijgen binnenkort.
 
Maar dannog, waarom zou je een motor kopen waarmee je vervolgens alleen maar 30kmh gaat rijden. Niet erg comfortabel en een vrij dure oplossing.
 
Maar dannog, waarom zou je een motor kopen waarmee je vervolgens alleen maar 30kmh gaat rijden. Niet erg comfortabel en een vrij dure oplossing.
1 van mijn motoren is gewoon te zwaar en te groot om door een drukke stad heen te vliegen. Even tussen paaltjes door op een grachtje waar de straat geheel niet vlak is (omdat er weer een auto stilstaat) is met mijn motor geen pretje. De dl250 is leuk voor in de stad, maar niet voor op de snelweg.
Nu het winter wordt ga ik alleen nog op de DL....maar daarnaast wil ik ook een motor die ik gebruiken kan voor zowel stadsverkeer....(lekker licht) voor het betere gooi en smijtwerk, als voor een lange rit, die met gemak kan inhalen op een 130 weg.
Die 30 km....daar ontkom je niet aan, althans de boetes die volgen als je ff niet oplet.
 
Maar dannog, waarom zou je een motor kopen waarmee je vervolgens alleen maar 30kmh gaat rijden. Niet erg comfortabel en een vrij dure oplossing.
Kan toch prima met een MT07/tracer? Ding weegt bijna niets..

Heb je tenminste nog de optie om een leuke dag ritje te doen op een motor.
 
Ik bedoelde meer: houd die B king gewoon en koop er een scootjertje naast ;).

Maargoed, maakt mij natuurlijk niet uit. Ik maak graag een opmerking buiten denkwegen van TS; zet aan tot nadenken ;).
 
Ik heb nog een XSR700 in de aanbieding met weinig km! Mocht je voor de XSR gaan
 

Bijlagen

  • IMG20241026165705.webp
    IMG20241026165705.webp
    576,2 KB · Weergaven: 0
1 van mijn motoren is gewoon te zwaar en te groot om door een drukke stad heen te vliegen. Even tussen paaltjes door op een grachtje waar de straat geheel niet vlak is (omdat er weer een auto stilstaat) is met mijn motor geen pretje. De dl250 is leuk voor in de stad, maar niet voor op de snelweg.
Nu het winter wordt ga ik alleen nog op de DL....maar daarnaast wil ik ook een motor die ik gebruiken kan voor zowel stadsverkeer....(lekker licht) voor het betere gooi en smijtwerk, als voor een lange rit, die met gemak kan inhalen op een 130 weg.
Die 30 km....daar ontkom je niet aan, althans de boetes die volgen als je ff niet oplet.
Zat wel een top Bodis onder👍
IMG-20241207-WA0005.webp
IMG-20241207-WA0004.webp
IMG-20241207-WA0001.webp
IMG-20241207-WA0001.webp
IMG-20241207-WA0003.webp
 
Terug
Bovenaan Onderaan