XS 750

Goed bezig 👍. Maar je hebt een luchtfilterkast van een 2D en Mk2 carburateurs. De maten van Mk1 en -2 zijn niet gelijk, (43 cq 42 mm aan cilinderkopzijde en 50 cq 55 aan de andere kant. Ook de lengte is niet gelijk. Wordt nog wel een puzzeltje..
 
Het blok is een "laat" blok uit een Special. Dus bedoeld voor MK2 carbs. Cylinderkopzijde maak ik mij dus niet heel druk over.

En richting de luchtfilterkast, ik heb rubbers voor MK1 en MK2. Voordeel van die zijde is dat het rubber wat zachter is.
 
Zo hedenavond was het remzooi demonteren. 8 klauwen uitelkaar "gepompt". Dit nadat ik een voorrempomp gangbaar had gemaakt.
Verder ook nog een achterrempomp uit elkaar gehaald.

Morgen zal de ultrasoon aan het werk gaan. Daarna afwassen met Dasty en alles goed afspoelen. Dan zal het vast mogelijk zijn om daar 3 mooie klauwen uit te halen die voor het "Lego" project gebruikt kunnen worden.

Zonder plaatje geen bewijs :+

remzooi.jpg
 
Mooi werk!
Zal ook eens kijken of wij nog genoeg onderdelen hebben om de ‘kaalgeplukte’ donor aan de gang te krijgen :)
 
Zo, je kunt er wel een handeltje in beginnen:)
Geen JIS schroeven in de achterrempomp zo te zien?
Verder geen overbodige luxe om de handel eens even goed schoon te maken.
 
Sorry, ik doelde meer op het voorraadje van Wim. Had ik even moeten citeren...
Ik ben zelf altijd wel van het bewaren. Vandaar ook veel te weinig ruimte in de schuur...
En met onderdelen die op een gegeven moment niet meer nieuw te vinden zijn, zoals lagerschalen, zou ik zeker zuinig zijn. Al is natuurlijk uiteindelijk alles na te maken, maar de moeite die je daar dan voor moet doen lijkt me niet gering. Net zoals het risico dat het nagemaakte op den duur niet blijkt te voldoen. Remzuigers daarentegen zijn dan wel weer redelijk standaard dingen.
 
Dat er niet veel vraag naar is weet ik. Dit hele "zooitje" heeft namelijk volgens mij niets gekost, behalve benzinekosten en een bos bloemen (voor een deel van de spullen).

Ondertussen duidelijk dat er zeker 3 fatsoenlijke klauwen van te "fabrieken" zijn. Achterrempomp is ook te redden (of er nog een revisiesetje weet ik nog niet). Eerst dit schoon in elkaar zetten en kijken hoe het werkt (kosten "opkrikken" kan altijd nog :/ en als het goed werkt wat voegt dan een revisieset toe).
 
Nee, wordt nog niet ingebouwd/gemonteerd. Het is bedoeld voor het nieuwe project. Denk dat het de Lego XS gedoopt gaat worden.

Want het van de zomer gekochte frame moet straks gevuld kunnen worden.

Nu bezig met de caféracerachtige XS. Verse olie en een vers filter.
 

Bijlagen

  • 1F1FCB87-A67F-4146-BCCB-B44ACD1A13D8.jpeg
    1F1FCB87-A67F-4146-BCCB-B44ACD1A13D8.jpeg
    415,4 KB · Weergaven: 24
De XS850 is naar het treffen in Arnemuiden geweest. Met een haperend startknopje.

Vandaag een ander knopje en veertje gemonteerd. Nog niet gestart, maar het gaat zeker goed werken. Knopje gaat nu weer voldoende heen en weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan