XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste xjr bezitters, ik heb een vraag, ik heb een xjr van 2013 met niet originele spiegels. Nu wil ik graag de rechthoekige van modeljaar 99-06 erop. Ik heb deze ook besteld maar het setje heeft een schroefdraad linksom en de ander rechtsom. Mijn vraag is klopt het dat bij deze modeljaren de linker- en rechter schroefdraad voor de spiegels verschillen? Bij mijn 2013 zijn ze beiden gewoon rechtsom.
 
Die vicma spiegels had ik besteld. Linker past ook gewoon rechts. Even wat verdraaien en dan past het prima. Rechter moet ik nu even omruilen voor een linker. Komt goed.
 
Vraagje.

Ik vind de XJR's echt prachtig maar ben niet wild van in-lijn 4 cilinders. Anders was dit voor mij een perfecte motor geweest, vind m al heel lang mooi.

Ik vroeg me af of er geluidsverschil in zit als je de eerdere carburateur modellen vergekijkt met de latere FI modellen. Ik hoorde laatst een 2003/2004 langskomen en die klonkt toch behoorlijk rauw en bijna "tweecilinderig". Iemand een idee of hier verschil in zit?
 
ori open, que? Je denkt dus dat er wel degelijk verschil in zit tussen de oudere en nieuwere modellen?
Qua aftermarket uitlaten heb ik al veel verschillende gehoord maar die vond ik allemaal redelijk hetzelfde klinken op een XJR, dwz wel stoer maar heel duidelijk de zoem van de in lijn 4.
 
Ori - origineel
Open- zonder E keur.
En 4 in 2 roffelt meer als een 4in1.
De mijne is origineel 4-2 maar heb al jaren een 4-1 erop met zowel een legale demper met E-keur en een demper zonder E-keur.(Laser pro d'or) 😋
 
Akra 4 in 1 met diverse andere modificaties aan luchtinlaten ,Rubbers ,K&N ,Open filterplaat enz.
Als ik het gas open en hij komt boven de 4000 toeren dan hoor je hem aanzuigen
Iedere fiets klinkt anders ,Iedere uitlaat klinkt anders ,Heb zelf twee Laser Pro'dors erop gehad
$(KGrHqV,!lsE4mhGSBITBOOdbuIOO!~~0_12.jpg
Carb%20Intake-1.jpg
K&N filter XJR.jpg
30581863_1775688662453791_1503908981874374694_n.jpg
 
Ik heb de laser 4-2-4 (eigenlijk 4-2 waarvan de 2 linkpipes weer vertakken in ieder 2 dempers.

Klinkt lekker rauw, roffelend. Zwaar stationair. Stationair mooi slagje erin. Heel anders dan een 4-1. Is ook mooi, maar anders.
 
Vanmorgen nieuw voorbandje erop laten zetten

E76F2296-4D4C-4AA5-8E9B-759761E23A5E.jpeg
E76F2296-4D4C-4AA5-8E9B-759761E23A5E.jpeg
 

Bijlagen

  • 139B987A-5440-4F41-8415-F9F7CAE809B4.jpeg
    139B987A-5440-4F41-8415-F9F7CAE809B4.jpeg
    180,7 KB · Weergaven: 5
ori open, que? Je denkt dus dat er wel degelijk verschil in zit tussen de oudere en nieuwere modellen?
Qua aftermarket uitlaten heb ik al veel verschillende gehoord maar die vond ik allemaal redelijk hetzelfde klinken op een XJR, dwz wel stoer maar heel duidelijk de zoem van de in lijn 4.
Geluid verschilt inderdaad per configuratie, 4 in 1, 4 in 2 etc, en qua aanzuig zeker ook verschil. Merk t nu zelf ook met de losse filters en niet E-keur 4 in 2.
XJR 2019.jpg
 
Ik heb de laser 4-2-4 (eigenlijk 4-2 waarvan de 2 linkpipes weer vertakken in ieder 2 dempers.

Klinkt lekker rauw, roffelend. Zwaar stationair. Stationair mooi slagje erin. Heel anders dan een 4-1. Is ook mooi, maar anders.

Netjes op het gas en gerochel bij gas dicht. DB killers zitten gemonteerd, wel even de sproeiers vervangen. ^underconstruction^

IMG_4692kl.jpg
 
Ff iets anders, mijn benzinemeter funktioneert niet meer. Nu is dat wel na installatie van KN filters waarbij tank los is geweest en montage nieuw chromen kappen tellerhuis. Beide heb ik laten doen dus misschien is er iets los of zo? Enig idee waar te zoeken iemand?
 
Klopt niet echt heel betrouwbaar maar toch indicatie. Ben ff aan t googlen geweest ook en stekker onder tank zou t kunnen zijn (groene) maar gisteren al gecheckt en die zit vast. Andere zou komen door imitatie tellerhuis. Deze tekst kwam ik tegen alleen ik kan niet meer vergelijken met oude....
If you have fitted aftermarket casings there is a bit you need to cut out. check old genuine casing and you will see that where top of fuel gauge needle goes there is a gap to allow it to move in an arc, this is one piece on the aftermarket casings which stops the needle moving.
You need to cut out the top piece (about 25mm) it will be self explanatory when you compare the two together.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan