Goed tip...laat ik nakijken. Alhoewel...dan zou het bij ingeknepen koppeling ook moeten zijn lijkt me?Is het wiellager in orde?
Zit net bij werkplaats.. ketting half goed half slecht.... komt een nieuwe setje op!Herken ik wel een beetje, probeer t eens met diezelfde snelheid in de 4,
Maar denk eraan dat je op n naked rijdt, alles wat spartaanser dan op een beklede motor
Nieuwe kettingset en nieuwe achterband...Ineens een heel andere beleving....Zit net bij werkplaats.. ketting half goed half slecht.... komt een nieuwe setje op!
Kuipruitje is gebarstenMisschien. Is het kuipruitje gebarsten of ondoorzichtig geworden?
Eerste vraag, waarom denk je dat je m wil/laten synchroniseren, loopt ie onrond oid .?
Of vind je de gasreactie niet (meer) lekker, dan is t zaak om eens je co schroeven goed in te regelen.
De 1200 hebben in de originele uitlaat bochten een plug waar je een co meter op kunt aansluiten, dan kun je in ieder geval meten of ze allemaal gelijk staan, maar een voetnoot, zet de middelste cilinders, 2 en 3, een beetje rijker, die worden t warmst.
Dit alles kan ook zonder meter maar dan moet je weten wat je t doen bent.
En als je bij mij in de buurt zit kun je ook een keer langs komen,
Conclusie, als je weet waar je mee bezig bent is t goed zelf te doen. Of doe t onder supervisie van iemand die van wanten weet.
Heb gisteren een XJR400 als project gegeven en zelfs op dit eerste jaar van 1993 een dubbele rem voor en hangt ook nog aardig aan het gas maar dat is het wel zo'n beetje.https://buyee.jp/item/yahoo/auction/h1127311153
Als je een XJR400 zoekt, zul je in het verre oosten moeten kijken. Overigens zie je van een afstandje niet dat deze slechts een derde van de cc's heeft. Alles lijkt hetzelfde. Had verwacht dat deze wellicht met een enkele remschijf uitgerust zou zijn, maar gewoon een dubbele met 4-zuiger remklauw en Ohlins veren.
Bekijk bijlage 1981534Bekijk bijlage 1981535Bekijk bijlage 1981536Bekijk bijlage 1981537
Hoi, leuk project! Ik zou, als ik jou was, mezelf aanmelden op het Engelse XJR forum... daar rijden relatief veel meer 400's in de rondte en die hebben vast waardevolle tips. YAMAHA XJR OWNERS CLUB - Index pageGoedemorgen! Sinds gisteren in het bezit van de oudste en lelijkste Yamaha XJR van Nederland, en het is ook nog eens een XJR400 van 1993.
Ik woon op Terschelling dus hier is zeker niks te scoren voor de brommert dus dat wordt het internet. Het is een import, ik denk uit Engeland.
Heb de Yamaha gekregen om er een leuk project van te maken en wil haar eerst eens goed laten lopen voor ik er verder mee ga, dus een carb revisie zit er denk ik wel aan te komen, setjes zijn vast te bestellen. Heb dit nog nooit gedaan dus zal het vast wel kunnen zullen we maar zeggen. Heb nog nooit aan een motor gesleuteld, reed altijd wat nieuwere Honda of BMW die alleen in de motorzaak kwamen voor onderhoud.
Ter eerste ben ik heel nieuwsgierig of er onderdelen van een 1200 of 1300 passen zoals zadel en tank maar eerst maar eens op zoek naar een service manual.
Bekijk bijlage 2060917
Hoi, leuk project! Ik zou, als ik jou was, mezelf aanmelden op het Engelse XJR forum... daar rijden relatief veel meer 400's in de rondte en die hebben vast waardevolle tips. YAMAHA XJR OWNERS CLUB - Index page
wat een geinig tasje....gaat dit op de tankring? Ik zoek nog steeds iets voor mijn XJR voor even een flesje drinken en ander klein spul... Heb je een link van deze?Heb mezelf maar een leuk tassie gekocht..
Bekijk bijlage 2039064
Heb zijn broertje gevonden! Mijn Yamaha tas is inderdaad ook van Motech. Gaat inderdaad op de tankring, ideaal! Is ook nog te vergroten als je oude sokken ook nog mee moetenwat een geinig tasje....gaat dit op de tankring? Ik zoek nog steeds iets voor mijn XJR voor even een flesje drinken en ander klein spul... Heb je een link van deze?