Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

XJR topic # 10 ,Wordt het een Classic of niet ?

Nee....als ik op de middenbok het achterwiel ronddraai lijkt het allemaal wel prima... Als ik in zijn 1 en stationair het wiel laat draaien vind ik hem wat springerig. Als ik met een duo rijd vind ik het ook wat sterker voelen dan als ik alleen rijd...
 
Herken ik wel een beetje, probeer t eens met diezelfde snelheid in de 4,
Maar denk eraan dat je op n naked rijdt, alles wat spartaanser dan op een beklede motor
 
Herken ik wel een beetje, probeer t eens met diezelfde snelheid in de 4,
Maar denk eraan dat je op n naked rijdt, alles wat spartaanser dan op een beklede motor
Zit net bij werkplaats.. ketting half goed half slecht.... komt een nieuwe setje op!
 
Is hier nog iemand die een Sarron topkuip zoekt ?
Ik heb mijn xjr een jaar terug omgeruild voor een Cb1300 en heb deze kuip nog in mijn schuur liggen ,kuipruitje is aan vervanging toe ,incl alle bevestigingsmaterialen .
 
Misschien. Is het kuipruitje gebarsten of ondoorzichtig geworden?
 
Dan sla ik over; een gebarsten ruit heb ik al op mijn huidige stroomlijn.
 
Voor de doe hetzelfers onder ons.

Ik wil de carbs ff laten synchroniseren maar nu vroeg ik mij af of dat ook nog een beetje makkelijk zelf te doen is ?

Ik heb nog niet eerder een bike met carbs gehad, nu lijkt het me leuk om zelf te doen en die setjes zijn niet al te duur.

Of zeggen jullie bespaar je de moeite en breng hem ervoor weg ?
 
Eerste vraag, waarom denk je dat je m wil/laten synchroniseren, loopt ie onrond oid .?
Of vind je de gasreactie niet (meer) lekker, dan is t zaak om eens je co schroeven goed in te regelen.

De 1200 hebben in de originele uitlaat bochten een plug waar je een co meter op kunt aansluiten, dan kun je in ieder geval meten of ze allemaal gelijk staan, maar een voetnoot, zet de middelste cilinders, 2 en 3, een beetje rijker, die worden t warmst.
Dit alles kan ook zonder meter maar dan moet je weten wat je t doen bent.

En als je bij mij in de buurt zit kun je ook een keer langs komen,

Conclusie, als je weet waar je mee bezig bent is t goed zelf te doen. Of doe t onder supervisie van iemand die van wanten weet.
 

Heb het gevoel dat die na 5/6k touren echt een tijd inhoudt voor die echt doorpakt. Meer als dat ik denk dat "normaal" is

En gewoon meer ok te checken of ze goed staan aangezien.

Daarnaast wil ik de koppeling nog ff open halen om te checken of de platen nog goed zijn.en zo nodig vernieuwen.

Ben gewoon tussen de ritjes door elke keer weer wat dingen aan t maken/ vervangen dat die dadelijk voor het najaar motorisch weer helemaal goed is en dan in de winter beetje de grotere klussen op esthetisch vlak aanpakken

Ook bedankt voor het aanbod ik kom zelf uit het mooie Twente dus ligt eraan waar je woont
 
Net ff gelezen over welke motor t gaat, die hebt dus n tijdje stil gestaan..,,
Maar las dat je de carbs gereinigd had en weer zo teruggeplaatst.
Zijn ze ultrasoon gereinigd, revisiesetjes geplaatst?? Luchtfilter goed..?
Meet je compressie eens op en kijk of ze alle 4 gelijke waarden hebben.
Wat je zo ff kunt checken is of de gasschuiven soepel lopen,
Wat werk om je luchtfilterkast te verwijderen, maar je kunt ook van bovenaf ff erbij om te voelen of ze lekker lopen.
Gelijk gasnaald ff schoonmaken en kijken in je sproeierbuis of die nog mooi rond is..

Ps wat heeft ie inmiddels gedraaid..?
 
Goedemorgen! Sinds gisteren in het bezit van de oudste en lelijkste Yamaha XJR van Nederland, en het is ook nog eens een XJR400 van 1993.

Ik woon op Terschelling dus hier is zeker niks te scoren voor de brommert dus dat wordt het internet. Het is een import, ik denk uit Engeland.
Heb de Yamaha gekregen om er een leuk project van te maken en wil haar eerst eens goed laten lopen voor ik er verder mee ga, dus een carb revisie zit er denk ik wel aan te komen, setjes zijn vast te bestellen. Heb dit nog nooit gedaan dus zal het vast wel kunnen zullen we maar zeggen. Heb nog nooit aan een motor gesleuteld, reed altijd wat nieuwere Honda of BMW die alleen in de motorzaak kwamen voor onderhoud.
Ter eerste ben ik heel nieuwsgierig of er onderdelen van een 1200 of 1300 passen zoals zadel en tank maar eerst maar eens op zoek naar een service manual.
 

Bijlagen

  • Yamaha2.webp
    325,8 KB · Weergaven: 0
Heb gisteren een XJR400 als project gegeven en zelfs op dit eerste jaar van 1993 een dubbele rem voor en hangt ook nog aardig aan het gas maar dat is het wel zo'n beetje.
 
Hoi, leuk project! Ik zou, als ik jou was, mezelf aanmelden op het Engelse XJR forum... daar rijden relatief veel meer 400's in de rondte en die hebben vast waardevolle tips. YAMAHA XJR OWNERS CLUB - Index page
 
Ik heb hem in de webshop van Yamaha Europe gekocht maar daar is de tas niet meer te vinden.