XJ/XS topic deel IV

[Imgatt]
full
 
Hallo allemaal

Na een poosje zoeken naar een 2in1 voor mijn xs400 uit 1983 kwam ik er één tegen met de codes y.xs-250 / 400se. De mijne is waarsch. een Maxim dus zou dit passen?
De linker uitlaatbocht is verstelbaar.

Gr Pieter
 
Dunc, de binnenpoot van een XJ550 ;

5F8-23110-00-00

Motozoom heeft ze (nog)...€180/st..

Rond 35, 585 lang.

En helaas; er zit verschil tussen Seca en Maxim..

Heeft Joost niks liggen?
Bedankt voor het opzoeken, idd maar weer eens een keertje naar Brummen
 
Heeft iemand toevallig nog een tank voor een xj700x liggen, of iets wat daar op zou passen?
De mijne is doorgeroest.
 
Nou, vorige week vrijdag de boel uit elkaar gehaald en de stofkap eraf getrokken. Lag wel een beetje olie onder dus eerst maar eens goed schoongemaakt. Daarna de boel eens flink heen en weer gepompt maar ik zag geen lekkage en ook eigenlijk geen rare krassen ofzo op het bewegende deel vd poot. Zou het kunnen dat door stilstand en toch minimale beschadigingen de boel iets doorlekt? Het is wel de kant waar de meeste druk op staat als hij in de schuur op de standaard staat..... Verplicht maar een paar rondjes rijden de komende tijd en nog eens controleren.... wat vervelend :-)
 
En de poot zelf is niet nat?
Vreemd Dunc..
Inderdaad maar wat vaker de hd laten staan en de yam de benen laten strekken..
Binnenkort Achterveld..kan het ding even gallopperen...
 
Niet nat in de zin van laag olie, heb er een lapje overheen gehaald en je ziet nog wel wat maar dat kan ook nog bij die keerring zitten. Gewoon in de gaten houden voorlopig. Toen hij echt lek was liep er echt een spoor richting de remklauw over de onderpoot, dat is nu echt niet zo.
 
Ik heb nog een blok liggen van een xs1100,zitten geen carbs meer bij en ik weet ook niet hoe het blok eraan toe is,kreeg het bij een zijspan die ik een jaar of 6 geleden kocht,zijspan is al een tijd weg en blok ga ik ook niet gebruiken,dus als iemand er wat aan heeft,zeg het maar.
 
Het is misschien hier al eens voorbij gekomen.

Maar heeft iemand ervaring met Aliexpress en bobine's?
Heb al wel een stel oude liggen en nog niet aan de pruts geweest om nieuwe kabels er op te prutsen, deze zijn gegoten ofwel zitten vast)

Voor Yamaha XS1100 Midnight Speciale Venturer 1981 YX600 Radiaal 1986 1987 1988 1989 Motorfiets bobine 12 v CDI Coils in Voor Yamaha XS1100 Midnight Speciale Venturer 1981 YX600 Radiaal 1986 1987 1988 1989 Motorfiets bobine 12 v CDI Coils van ingition motor op AliExpress.com | Alibaba Groep

Voor de XS1100 uit '78.
iemand ervaring mee? Goed of slecht.
 
Hallo allemaal.

Sinds vandaag een trotste eigenaar van een zo goed als standaard, hele nette xj650 4k0 uit 82. Gekregen van van de 3de eigenaar. Met net 65000 op de teller. Staat al geruime tijd stil. (Jaartje of 8).
Blok is los, heeft met verse benzine al even gelopen ( carbs zijn schoon gemaakt)

Nieuwe filters, vloeistoffen en benzinekraan revisie setje zijn besteld, dan echt serieus kijken of hij lekker aan de praat wil.

Tijdens de paar seconden lopen hoorde ik al een aardige ratel, bekende problemen met se nokkenas oid? Verder nog tips en dergelijk?

Foto’s zet ik er nog even op.
 
Voor het type 4k0, moet de nokkenasketting zelf gespannen worden of kan/gaat dit automatisch? In het eerste geval, hoe werkt dat? :?
 
Het is misschien hier al eens voorbij gekomen.

Maar heeft iemand ervaring met Aliexpress en bobine's?
Heb al wel een stel oude liggen en nog niet aan de pruts geweest om nieuwe kabels er op te prutsen, deze zijn gegoten ofwel zitten vast)

Voor Yamaha XS1100 Midnight Speciale Venturer 1981 YX600 Radiaal 1986 1987 1988 1989 Motorfiets bobine 12 v CDI Coils in Voor Yamaha XS1100 Midnight Speciale Venturer 1981 YX600 Radiaal 1986 1987 1988 1989 Motorfiets bobine 12 v CDI Coils van ingition motor op AliExpress.com | Alibaba Groep

Voor de XS1100 uit '78.
iemand ervaring mee? Goed of slecht.

Ik gebruik op al mijn XS1100's en Z1's bobines van de eerste modellen Fireblade. Opgeschroefde kabels, paar generaties moderner, kost helemaal niks bij een sloper. Weerstand onder de tank moet dan vervallen. Gatafstand is iets groter: eentje zet ik vast met een bout/moer de tweede met een tywrap. Nooit problemen mee gehad.
 
Ah, leuk, een XJ/XS topic!
Ik heb onderstaande XJ750 Maxim van 1983 afgelopen winter gekocht en afgelopen maandag ben ik geslaagd voor het AVD, dus ik heb gister eindelijk de eerste kilometers mogen maken. :)

7tAL8xi.jpg
 
Hallo allemaal.

Sinds vandaag een trotste eigenaar van een zo goed als standaard, hele nette xj650 4k0 uit 82. Gekregen van van de 3de eigenaar. Met net 65000 op de teller. Staat al geruime tijd stil. (Jaartje of 8).
Blok is los, heeft met verse benzine al even gelopen ( carbs zijn schoon gemaakt)

Nieuwe filters, vloeistoffen en benzinekraan revisie setje zijn besteld, dan echt serieus kijken of hij lekker aan de praat wil.

Tijdens de paar seconden lopen hoorde ik al een aardige ratel, bekende problemen met se nokkenas oid? Verder nog tips en dergelijk?

Foto’s zet ik er nog even op.

 
Ik ben afgelopen maanden bezig geweest met de ombouw/verbouw van mn xs650. Deze vorig seizoen aangekocht en er fijn mee gereden. Eerste foto is van hoe ik hem aangeschaft heb.

full



Aan het einde van vorig seizoen ben ik vol goede moed begonnen. Ik had wel een idee van wat ik mooi vind. Alleen het frame, blok en voorvork heb ik gebruikt. Voor de rest allemaal nieuwe onderdelen. Ook het blok is nagezien op technisch en optisch gebied. Afgelopen week is alles gepoedercoat en heb ik hem bijna helemaal in elkaar. Tot zover ben ik er erg blij mee!

full

full

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan