XJ/FJ 600/900 topic

schoffiex

Die hard MF'er
11 feb 2008
631
0
in de bosjes...
Ik heb gezocht maar kon geen topic vinden over deze ouwe beestjes (wel de div's en de FJ1100/1200). Is er interesse in zo'n topic om lekker te OH'en, tips en tricks te delen, samen te vloeken en te juichen en mekaar lekker te maken met pics... of zijn deze beestjes een uitstervend ras geworden?

Om alvast af te trappen, dit = ikke op mijn XJ900 uit 1987.

JOHAN%20OP%20MOTOR.jpg


en mijn verhaal rond dit beestje kun je HIER vinden...

Ben benieuwd wat er allemaal nog meer aan XJ's en FJ's op het forum rondrijden :)
 
nou ik rijd er ook een , bij ouwe brikken forum is er wel iets over xj maar het is een toerder dus deze topic moet goed gaan

ik rijd een f van 93 en is paars van kleur
 
Hallo Allemaal,

Ik heb de XJ900 Club verlaten en wat schetst mijn verbazing Erik S. ook.
Maar ik blijf de XJ900 gebeurtenissen wel volgen.

groetjes

8-)
 
hahaha jij ook al seca hoe komt dat nou ????

ja ik las het toevallig afgelopen weekend dat de erik er niet meer bij was ,dat was wel het laaste wat ik me kon bedenken .
mischien gaan er nu bij meer mensen de ogen open .
 
Ach, er zwerven hier wel meer XJ900-ders rond waaronder deze jongen.
Zit er zelfs een beetje over te denken om de XJ weg te doen en weer terug te gaan naar Honda.
 
leuk dat er mensen komen kijken hier!!

Inmiddels ben ik een erg enthousiaste XJ900 rijder aan het worden, de eerste 1000km zitten erop en ik begin lekker vertrouwd te raken erop...

hoewel de droom van de PAN wel blijft... ooit
 
nee geen pan neem dan een FJR 1300 , meer vermogen ,mooiere motor en zuiniger

ps welke omgeving woon je.
 
Laatst bewerkt:
De eerste motor waar ik ooit veel kilometers mee heb gemaakt is een XJ600 uit 1991. Het was een erg fijne motor, heb er veel plezier aan beleefd. In een jaar tijd ruim 25.000 km gereden.
 
is een FJR echt beter? maar ach... ik heb het geld toch nog niet en ben nog druk doende goed te leren rijden... en dan is de xj900 echt perfect!

Ik woon in Elst (ut), omgeving Rhenen
 
ik vandaag een nieuwe voorband er omgelegd (laten doen) een metzler lacertech 110-80-v18
en wat denk je rijd super heerlijk gewoon en ja hij kan en past makkelijk 110 .
achter af had ik vorig jaar ook een 130 achterband moeten leggen wat dus gewoon makkelijk past .
 
leuk dat er mensen komen kijken hier!!

Inmiddels ben ik een erg enthousiaste XJ900 rijder aan het worden, de eerste 1000km zitten erop en ik begin lekker vertrouwd te raken erop...

hoewel de droom van de PAN wel blijft... ooit
ik heb die stap gedaan naar 9 jaar vaarwel xj 900 nu een Pan
de xj heerlijk maar de Pan :9~ :9~ :9~
 
Laatst bewerkt:
vandaag een nieuwe ruit geplaatst op mijn schurgers kuip komt van een FJ1200 af een verhoogde beetje ingekort aan de onderkant en boven 2 cm en ik zit weer heerlijk uit de wind , zal morgen of vanaamd wel eem foto plaatsen.
 
Ik ben erg druk met de Christelijke Motor Vereniging "Op Weg".
Bij deze vereniging ben ik bestuurslid en ik zit in de toercommissie.

Bij de XJ900 Club "ree" ik alleen de zaterdag ritten mee, en dat waren er maar 2, en als die verkeerd vielen "ree" ik helemaal niet dat jaar. Daarbij komt nog de arrogante houding van een aantal leden wat mij deet besluiten om met de XJ900 Club te stoppen.

:]
 
ik ook niet geen lid gewoon aanwezig en lekker babbelen over de hobby en werd soms niet mogelijk gemaakt jammer maar helaas .

dus we blijfen ons zelf dan doen we al gek genoeg hahahahaaha ..

vanavond me motor pak schoongemaakt , lekker even door een dikke stortbui gereden en me pakkie is weer lekker fris hahaha
 
Mijn vader heeft een XJ-600 uit "91, als mijn motor (divje) bij de garage staat pik ik die wel eens. Hoewel het het oudere broertje is rijd die heel anders. Heerlijke toerbuffel (meer dan zijn jongere broertje). Nadeel is de uitlaat, die is op meerdere plekken helemaal door... Betekend dat hij vervangen moet worden, de dealer kon mij niet beter helpen dan voor €800,- en dan was de uitlaat nog niet eens helemaal compleet. 2e hands koste het €300,- dus dan maar de veroeste stukken eruit slijpen en vervangen door buizen... Niet ideaal maar scheelt een vermogen :)
 
Zit met hetzelfde probleem...

De bochtenset van mijn xj900 is behoorlijk verroest en vol gaatjes... ik wil er toch wat aan gaan doen. dempers zijn ook niet moeders mooiste maar op zich nog wel goed. Ik heb wel van die mooie jama RVS sets gezien maar bochtenset + dempers kosten samen meer dan ik voor de motor heb betaald, ook een beetje zonde. Nu begreep ik dat mijn oude dempers niet zonder meer op een RVS bochtenset past.

Wat zijn jullie adviezen? Ik wil de boel wel een beetje netjes hebben (mijn xj900 lijkt naast de xj550 maxim van mijn partner wel een gammele roetsbak nu ;( ), dus niet weer een verroeste 2e hands setje kopen. Een 4-in-1 systeem vind ik persoon lijk niet echt fraai, het moet wel gewoon een 4-in-2 blijven. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vandaag wezen kijken bij een XJ900. De motor liep stationair wat rauw, de eigenaar gaf aan dat dat iets is dat hoort bij een XJ900 en dat het komt doordat de primaire ketting geen bovengeleider heeft. Klopt dat?

Ik heb mijn rijbewijs op het moment nog niet (ben er al wel mee bezig). Mag ik dan de motor gewoon op mijn naam zetten en verzekeren?
 
Op de 2e vraag kan ik inmiddels zelf antwoord geven: je kan een motor op je naam zetten, zolang je maar een geldig nederlands rijbewijs hebt. Auto of motor dus.

Iemand een antwoord op mijn eerste vraag?
 
het rauw lopen is niet is wat ik herken. Ik heb er 3 proefgereden en de derde genomen, allen liepen niet rauw. Maar ik vind het wel moeilijk te bedenken wat jij onder rauw verstaat. Wellicht dat ze allemaal rauw liepen alleen vond ik dat minder storende :)
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp wat je bedoelt ;)

Rauw is niet mijn woord, dat is wat de eigenaar zei. Toen de motor koud was zat er een ratel in het blok en liep hij wat onregelmatig. Nadat hij een beetje opgewarmd was liep hij al soepeler. Kan je daar meer mee? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan