XJ/FJ 600/900 topic

Iedereen weer super dank voor alle info & feedback!!
Kijk er naar uit met nieuwe vering voor/achter te proefrijden! (en de verhalen dat de frames zo slap zijn dat ze gevaarlijk zijn in de bochten met een korreltje zout te nemen)
Vroeger alleen maar met slappe frames gereden,is op zich niet erg als je je rijstijl aanpast naar wat een frame aankan,de meest erge dweil die ik gehad
heb was een Honda CBX die begon zelfs rechtuit boven een bepaalde snelheid te slingeren en die had er al WP vering onder zitten,zelfs dat
hielp niet,dat was meer een showroom motor dan om mee te rijden,daarbij vergeleken stuurt een XJ900 als een superbike.
 
Oeh, heeft er niemand gepoogd deze frames stijver te maken? (misschien met T-profielen, ik roep maar wat)
Zelfs op mijn slakkende enfield merk ik verschil in bochtengedrag nadat ik het subframe voor het dieselblok er onder had gelast..
 
Oeh, heeft er niemand gepoogd deze frames stijver te maken? (misschien met T-profielen, ik roep maar wat)
Zelfs op mijn slakkende enfield merk ik verschil in bochtengedrag nadat ik het subframe voor het dieselblok er onder had gelast..
XJ900Back.jpg
 
Niet om het een of ander:

Standaard ligt de xj900f goed genoeg op de weg om de schaamranden van je banden te poetsen in het bochtenwerk zonder dat het spannend wordt...

Zorg dus eerst dat je motor in orde is.
 
Oeh, is dat eigenbouw of aftermarket?
@ Sjef bedankt voor de geruststelling.. de verhalen van het uit-controle zwabberen vond ik nogal wat (vond de r100rt al wat zwabberig..)
 
@ Sjefman; mee eens.
Heb veel samen met goedsturende bmw boxer (-bestuurders) gereden tijdens snelle ritten door de ardennen enzooo maar die kwamen niet weg bij me. Totdat ze die andere voorvork kregen, de bmw's dus, en toen was het niet meer mogelijk. Maar verder.. de xj's sturen gewoon strak als je alles in orde hebt qua vering/banden/balhoofd.
 
Laatst bewerkt:
Niet om het een of ander:

Standaard ligt de xj900f goed genoeg op de weg om de schaamranden van je banden te poetsen in het bochtenwerk zonder dat het spannend wordt...
inderdaad, die XJ's is niets mis mee, sturen strak en kunnen vlot mee met modernere motoren, ook in de bochten. Nooit last gehad van iets als een slap frame.
 
Welke banden heb je er nieuw onder laten leggen Sammie?

De ene of andere band scheelt nogal in wegligging.

Je kunt met een XJ inderdaad best raggen, dat de hele wegligging beter kan merk je pas als je op een andere fiets die wel een stabiel frame heeft. Maar die fietsen met betere frames hebben meestal ook betere voorvorken, achtervorken, vering, schokdemping en banden. Dan wordt het verschil in eens wel erg groot.

Ik heb recent een FJ1200 aangeschaft. Alle bovengenoemde onderdelen zijn bij die fiets beter, en dat merk je direct in de wegligging.
Maar ja, die fiets kostte nieuw ook bijna 2 x zoveel als een XJ.
 
Beste allen

Ik heb een vraagje de motor die ik heb aangeschaft zegt uit 1991 te zijn ( inport ) maar als ik onderdelen zoek vind je heel veel voor 1992- en hoger . Ik heb bijvoorbeeld voorvork keringen nodig .

Hierbij een fototje van de bike in huidige staat :
1391899


( voorkap heeft de vorige eigenaar verwijderd zo te zien)

Waar kan ik het best opzoek naar onderdelen ?

Alvast bedankt
 
Beste allen

Ik heb een vraagje de motor die ik heb aangeschaft zegt uit 1991 te zijn ( inport ) maar als ik onderdelen zoek vind je heel veel voor 1992- en hoger . Ik heb bijvoorbeeld voorvork keringen nodig .

Hierbij een fototje van de bike in huidige staat :
Bekijk bijlage 1391899

( voorkap heeft de vorige eigenaar verwijderd zo te zien)

Waar kan ik het best opzoek naar onderdelen ?

Alvast bedankt
Een onduidelijke foto, maar het is een Diversion.
 
Een onduidelijke foto, maar het is een Diversion.

Ja Dat stond ook op kenteken inderdaad , maar bv uitlaat onderdelen en die keringen vind ik voor heeel veel modellen , maar maar heel weinig voor 1991 en dan nog 2 modellen van diversion?

Dus vandaar de vraag waar kan ik het best rondkijken voor parts

Hierbij een andere foto:
1391903
 
Ik ben geen kenner, maar ik vraag me af of er wel al een Diversion bestond in 1991.
Je moet hiervoor in een ander topic zijn.
 
Ik ben geen kenner, maar ik vraag me af of er wel al een Diversion bestond in 1991.
Je moet hiervoor in een ander topic zijn.

1991 was het introductie jaar voor de Diversion 600S, dus dat klopt wel . Het is dus één van de 1e DIVjes.
Maar inderdaad, daar is een prima topic voor waar heel veel kennis zit van de Diversion 600 en 900.
Het grote Yamaha Diversion topic deel 22
 
Wirth-voorveren zijn onderweg..
Het vreemde is dat ze niet eenduidig zijn over de hoeveelheid en dikte olie..
Het verschilt van 176cc sae 10m 286cc saer 10, naar 130cc sae 15..
Eens kijken of er een gebruiksaanwijzing bij zit...
 
Laatst bewerkt:
V.b na 5-10 min rijden, stilzetten en paar minuten later weer starten..
Ging extreem moeilijk terwijl koude start met licht meteen aan starten-lopen was.
Ondanks het obscure merk van de accu lijkt deze dus in orde te zijn.
Laadspanning is ook prima.
 
V.b na 5-10 min rijden, stilzetten en paar minuten later weer starten..
Ging extreem moeilijk terwijl koude start met licht meteen aan starten-lopen was.
Ondanks het obscure merk van de accu lijkt deze dus in orde te zijn.
Laadspanning is ook prima.
Dan is de zelfreinigingstemperatuur van de bougies nog niet bereikt. Als je pech hebt moet je de bougies schoonbranden op het gasfornuis.
 
Dat lijkt me wel erg extreem.. nog nooit gehad bij welke andere motor dan ook.. maar wie weet is deze motor er gevoelig voor.
Zowieso bougies vervangen staat nog op het to-do lijstje.. misschien samen met de doppen.
 
Lijkt op een afstellingsprobleempje van de carburateurs. Gewoon even testen of een beetje extra brandstof via de choke helpt. Geen gas bijgeven want dan verzuip je de motor!
 
Je legt je probleem niet uit.

Gaat de startmotor niet rond of slaat ie niet aan?

Liep ie nog op de choke toen je m stilzette? Ik neem aan van niet. Ik neem ook even aan dat ie snel genoeg rond gaat maar niet aan wil slaan :

Nieuwe bougies erin, elektrode afstand op 0,7mm, en ook de aansluiting van je bougies kabels op de bougiekap loshalen. Waarschijnlijk zijn je kabels daar verroest. (das nl. altijd zo). 5mm afknippen, kappen weer monteren en je probleem is opgelost.

Als ie te langzaam rond gaat is of je accu zwakker dan je denkt, of de koolborstels van je startmotor zijn aardig versleten.
 
  • Leuk
Waarderingen: OMB
Terug
Bovenaan Onderaan