2-3 17mm moeren op elkaar bakken?17mm inbus..
Je kan ook gewoon een hoge moer kopen en dan een dop/sleutel 17 gebruiken.
Komen setjes aftermarket-vering nog wel eens in het sloop/2de handse circuit voor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
2-3 17mm moeren op elkaar bakken?17mm inbus..
Je kan ook gewoon een hoge moer kopen en dan een dop/sleutel 17 gebruiken.
Jah, maar is minder leuk...Je kunt bakken/braden, maar ook gewoon een verlengde moer kopen...
Maatje van me heeft mijn oude xj900 overgenomen om weer aan de praat te krijgen en er een naked/cafe racer van te bouwen.
Mijn vermoeden was dat de koppeling aan gruzelementen lag en dat is dus inmiddels bevestigd.
Blok heeft zeker 180.000km gedraaid.
Bekijk bijlage 1389133Bekijk bijlage 1389134
Kan Dat, versleten vorkpootveren met 83K?
Ik denk dat ik er het liefst de aftermarket progressieve veren in mik..
Stuggere olie er in is zo gedaan(mits je een dop hebt die boven in de vorkpoten past.. Nog nooit zo'n rare maat gezien?)
Dank voor de tips weer!
Eerlijk gezegd is er op het internet ook niks duidelijks over te vinden,sommige zeggen niet doen omdat het kan gaan schuimen of je geleiderEn waarom is dat slecht.. rij er al 30 jaar mee in tal van motoren en heb er nog nooit problemen mee gehad. Geen lekkende seals of anderszins. ATF ook gehad maar daar vond ik de demping klote van. Ging de motor van schommelen bij stevig stuurwerk en het remgevoel leek verdwenen of in elk geval minder te zijn.
Overigens geeft yamaha zelf aan in wph sae20 of 10w30 te gebruiken.. ;-)
Vorken van oudere motoren zijn redelijk simpel,het is niet veel meer dan een pijp,veer,demperstang met een paar gaatjes,Zoals al aangegeven.. heb nog nooit te maken gehad met slijtage en heb veel km's gemaakt zowel 's zomers als 's winters in binnen en buitenland op verschillende motoren.
Met een mono olie was de vork 's morgens in de kou vaak te hard en 's middags in de zon na ettelijke km's te zacht.
Met de goeie multi viskositeit olie no problems. Ook die olien hebben anti-schuim dopings.
Dus.. mss een verdienmodelletje? Nu was ik voor E 2,50 klaar... voor 600 ml.
Leuke reaktie trouwens
Ouwe Koni,s ook,beter voor een nieuw setje Hagon,s gaan,of nieuwe Ikon,s(voormalig Koni)De koni's, originele zou ik vanaf blijven.
Die van Svolta zijn toch niet origineel??De koni's, originele zou ik vanaf blijven.
Ook weer zo,n flut merk,koop gewoon die van Wilbers,kosten wat meer maar zijn wel echt goed.Zijn dit ze voor de voorvork?
Promoto/Wirth Progressive Voorvork Veren [PW510-XXX] - €108.95 : Motoronderdelen Roukama, De meest complete motorfiets onderdelen winkel van Nederland, dagelijks open!
(vering zijn van die onderdelen die je niet gebruikt voind, eigenlijk wel logisch?)
Als dat 't enige is wat je nu anders hebt..
Compressie meten en kijken of er geen gasschuif blijft hangen of een gescheurd membraan heeft.Oude luchtfilter er weer (op juiste manier ingezet);zelfde probleem. Komt niet op toeren wanneer gas open. Zelfde type nieuwe bougies er ingezet. Daar kan het ook niet aan liggen lijkt me?