XJ/FJ 600/900 topic

Wat mag het kosten? Koffers + rek? En hoe breed is je motor als alles gemonteerd is?

Vragen zijn voor jullie beiden:P.

Kijken of het me het geld waard is. Ik heb nu een topkoffer met rek en een tanktas. Daar past bij elkaar best wat in. In plaats van de topkoffer heb ik afgelopen keer op vakantie een roltas op het rek vastgemaakt en kwam zeker geen ruimte tekort. Zo'n rek met koffers ziet er vooral mooier uit. Met de roltas er op ben ik met bagage niet breder dan mijn spiegels. Dat vind ik wel een fijn idee mbt file rijden en manoeuvreerbaarheid.
 
Ik moet eens gaan bedenken dan wat ik met mijn tweede xj wil.
Een ombouw naar naked zie ik wel zitten, maar eigenlijk zou ik hem net zo goed willen 'slopen' voor de RDW en dan als berg reserve onderdelen gebruiken voor mijn goede xj900. Hij ligt nu al half uit elkaar en heb met alle beste onderdelen 1 goede motor gemaakt zeg maar. Er zou dus wellicht te veel geld in gaan zitten om de tweede weer goed rijdend te krijgen.

Hoeveel wil je ongeveer voor zo'n goed blokje? (neem aan dat een 58L blok ook gewoon in een 4BB past).

Goed blok, 100 euro. Das inclusief dynamo, pickup spoelen, inlaat rubbers en startmotor. Kan er helaas geen garantie op geven.
 
De breedte hangt uiteraard af van de grote van je koffers. En Givi heeft nogal wat koffervarianten. Met een setje 35liter koffers eraan valt de breedte nogal mee, vind ik persoonlijk. Ik ben nu niet thuis, zal morgen de boel er eens aan hangen en opmeten hoe breed ie dan is.
 
Wat mag het kosten? Koffers + rek? En hoe breed is je motor als alles gemonteerd is?

Vragen zijn voor jullie beiden:P.

Kijken of het me het geld waard is. Ik heb nu een topkoffer met rek en een tanktas. Daar past bij elkaar best wat in. In plaats van de topkoffer heb ik afgelopen keer op vakantie een roltas op het rek vastgemaakt en kwam zeker geen ruimte tekort. Zo'n rek met koffers ziet er vooral mooier uit. Met de roltas er op ben ik met bagage niet breder dan mijn spiegels. Dat vind ik wel een fijn idee mbt file rijden en manoeuvreerbaarheid.
Ik zag vergelijkbare setjes voorbij komen voor 175€ op marktplaats.. Dus zat te denken een een bod in de buurt van de 150€. Dus zijkoffers, topkoffer, montagebeugels incl. Knippers

Maten zal ik voor je opnemen wanneer ik er aan toe kom :)
 
Die laatste heb ik dus omgebouwd als naked en dat ziet er dan zo uit:

DSC01758.JPG


Overigens zijn zaken als uitlaatsysteem, voorvork, vering, schijven en leidingen e.a. ook niet standaard meer.

Ik vind het zo wel een hele leuke en aparte retro-fiets, een tweede zo heb ik nog nooit gezien en da's ook wel leuk.
 
Ik heb er 2 36 liter koffers aan gehangen en dan is ie ongeveer 90-95cm breed. Hang je er 45 liter koffers aan dan komt er nog 10 cm bij. Momenteel heb ik er alleen deze 2 koffers bij, ook te gebruiken als topkoffer. dus 2 koffers en een 3 delig net rek, 125 euro bij elkaar. Alleen ophalen, ik ga het niet opsturen. Foto's staan op marktplaats, even zoeken op : Kofferrek Yamaha XJ900F, evt. incl. 2 koffers
 
Laatst bewerkt:
Kofferrek is weg, de koffers zijn nog beschikbaar.

En nog wat bijzonders, ik heb een complete uitlaat over. Originele bochten, hele nette staat. En een paar Jama dempers, die kunnen wel een poetsbeurtje gebruiken, maar zijn wel in goede staat.
 
Goedemiddag XJ 900 F(anaten),
Sinds kort in het bezit van deze heerlijke motor uit 1990.

Het kuilruitje is gescheurd. Het gaat om een verlengd model die zwart is.
Heet iemand er 1 te koop voor mij?

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • IMG_0682.jpeg
    IMG_0682.jpeg
    194,4 KB · Weergaven: 9
Inmiddels staat de XJ900 al sinds aanschaf praktisch stil.. accu was ook leeg. Toch de moeite gevonden om de accu te laden en de motor te starten en hij rijdt opzich nog prima.

Wegens nieuwe baan ga ik er de komende tijd niet aan toe komen om er mee aan de slag te gaan. Wilde er eigenlijk een leuke cafe racer van maken.
XJ900.jpg


Mocht er hier iemand interesse hebben om de motor over te nemen dan hoor ik het graag.

Hij is niet erg netjes maar heeft wel enkele leuke dingen:
- WP voorvorkveren
- Koni achterschokdempers
- Staalomvlochten remleidingen
- GIVI 3 delige kofferset one key
- RVS uitlaatdempers
- Olietemperatuurmeter op het blok
- valbeugels

Is wel toe aan een onderhoudsbeurt, tevens verwacht ik dat de accu het leeglopen niet heel fijn heeft gevonden. Hij start er nu wel gewoon mee.

Al gedaan:
Remmen gecontroleerd klauwen gereinigd / ingevet
Cardanolie vervangen

Minpuntjes: kuipwerk matig, spiegel gebarsten, scheur in zadel

Vraagprijs: 550 euro, onderhandelbaar naast de motor (Hengelo OV)
 
  • Leuk
Waarderingen: Saks
Hoi Oma:W


Afgelopen week met pech gestaan, mijn xj900 doet het niet meer als het benzinekraantje op normaal staat, alleen maar op 'pri'. Kan het kwaad om gewoon door te rijden op PRI? De vlotters sluiten de benzineaanvoer toch wel af zodra de kamers vol zitten?

En anders maar eens op onderzoek uit. Hoe ingewikkeld is dat vacuumsysteem?
 
Hoi Oma:W


Afgelopen week met pech gestaan, mijn xj900 doet het niet meer als het benzinekraantje op normaal staat, alleen maar op 'pri'. Kan het kwaad om gewoon door te rijden op PRI? De vlotters sluiten de benzineaanvoer toch wel af zodra de kamers vol zitten?

En anders maar eens op onderzoek uit. Hoe ingewikkeld is dat vacuumsysteem?

Kan in principe geen kwaad, het vacuüm systeem is vrij simpel. Kijk eerst eens of je vacuüm slang nog wel dicht is.
 
Kan in principe geen kwaad, het vacuüm systeem is vrij simpel. Kijk eerst eens of je vacuüm slang nog wel dicht is.
Een scheurtje in de vacuümslang hoor je wel Albert. Ik heb me een keer te pletter gezocht toen ik onderweg (met de helm op) een raar geluid hoorde. Een soort van: pffrrffrrrrffrrrrrr _O-
Niet kunnen vinden, thuis verder gezocht, bleek dus de vacuümslang een scheurtje te hebben. :Y _O-
 
Zal binnenkort wel eens kijken, moet ook nog handvatverwarming installeren dus als ik dan toch bezig ben gelijk door.

Op de motorbeurs trouwens een mooie glimmende xj900 gezien! Stond op de stand van de XJ club. Ze hebben me nog geprobeerd over te halen om bij de club te komen maar ik verwacht geen jaren meer XJ te rijden. De volgende motor heb ik al uitgezocht, nu nog de financiën.
 
Er staat op het forum een xj900 te koop.. ik wil naast mijn trage barrels iets met normaal vermogen voor o.a WW verkeer wat in weer/wind en wisselende afstanden kan zijn.

Het zou m'n 1ste motor worden met waterkoeling en vacuúmkraan..Toch eens kijken wat de logica is van dat systeem, ik heb nooit last ondervonden van de 'normale'kranen op mij motoren..
 
Inmiddels staat de XJ900 al sinds aanschaf praktisch stil.. accu was ook leeg. Toch de moeite gevonden om de accu te laden en de motor te starten en hij rijdt opzich nog prima.

Wegens nieuwe baan ga ik er de komende tijd niet aan toe komen om er mee aan de slag te gaan. Wilde er eigenlijk een leuke cafe racer van maken. Bekijk bijlage 1344763

Mocht er hier iemand interesse hebben om de motor over te nemen dan hoor ik het graag.

Hij is niet erg netjes maar heeft wel enkele leuke dingen:
- WP voorvorkveren
- Koni achterschokdempers
- Staalomvlochten remleidingen
- GIVI 3 delige kofferset one key
- RVS uitlaatdempers
- Olietemperatuurmeter op het blok
- valbeugels

Is wel toe aan een onderhoudsbeurt, tevens verwacht ik dat de accu het leeglopen niet heel fijn heeft gevonden. Hij start er nu wel gewoon mee.

Al gedaan:
Remmen gecontroleerd klauwen gereinigd / ingevet
Cardanolie vervangen

Minpuntjes: kuipwerk matig, spiegel gebarsten, scheur in zadel

Vraagprijs: 550 euro, onderhandelbaar naast de motor (Hengelo OV)
Is deze motor er nog en is er voor 'onderhoudsbeurtje' speciaal gereedschap nodig? (werkt het kleppenstellen nog met boutje/moertje of moet je shims op juiste maat zien te krijgen? Met dit laatste systeem heb ik geen ervaring..)
 
Laatst bewerkt:
waterkoeling en vacuúmkraan

Waterkoeling heeft hij niet. Er zit wel een oliekoeler op.

Vacuumkraan werkt ook prima. Als er een vacuum getrokken wordt in je inlaatkanaal gaat je kraan open. Als je motor uit staat zal hij dus dicht staan en als je hem start opent hij 'automatisch'. Ik heb pasgeleden een probleem gehad met mijn vacuumslang, deze was (zo bleek gisteren) losgeschoten waardoor de benzinekraan dicht blijft. Hiervoor zit er een stand 'pri' op wat eigenlijk gewoon het zelfde is als open op een 'ouderwetse' kraan.
 
Stomme opmerking van me over waterkoeling.. koffie was op..
Lekke vacuumslng lees je hier meer over, kan dus gekke dingen geven..
Nou ja, ik heb een motor gehad met membramen in de carbs, moest ik iedere 3 mnd vervangen want lek.. ook zo iets (bmw r100)
 
Terug
Bovenaan Onderaan