XJ/FJ 600/900 topic

niet hoger dan bij andere merken voorzover ik weet. Carbrubbers kan mss lastig worden vanwege bouwjaar maar ik heb nog nooit lekkende rubbers gehad.
Remschijven zijn 2e hands te koop op ebay.de bijv.
 
niet hoger dan bij andere merken voorzover ik weet. Carbrubbers kan mss lastig worden vanwege bouwjaar maar ik heb nog nooit lekkende rubbers gehad.
Remschijven zijn 2e hands te koop op ebay.de bijv.
Dank voor de tips allemaal, ik ga morgenochtend de motor begluren..
 
Pekelschade boeit me niet echt, doorgerot frame, collector, lekke potenf rammelende blok wel.. handicap; ik heb geen idee wat 'normaal' gerammel is voor zo'n ding..
Zijn er versn. bak euvels waar ik op moet letten?
 
Maar idd, wat iemande anders al aanhaalde, verwacht je voor 600 euro een kant & klare grote motor te scoren?
 
Het werrd 'm niet.. duidelijke valschade (krom frame?) zeer rotte (en kleine?) uitlaatmoeren en slecht gelastte en alsnog rotte overgang van uitlaatbocht naar de pijpen(grote gaten)
Setje uitlaatspul is duur/moeilijk te vinden heb ik hier begrepen?
Misschien ook wel naíef van me om voor dat geld een k & k 900cc motor te kunnen vinden.
 
Het werrd 'm niet.. duidelijke valschade (krom frame?) zeer rotte (en kleine?) uitlaatmoeren en slecht gelastte en alsnog rotte overgang van uitlaatbocht naar de pijpen(grote gaten)
Setje uitlaatspul is duur/moeilijk te vinden heb ik hier begrepen?
Misschien ook wel naíef van me om voor dat geld een k & k 900cc motor te kunnen vinden.
Jammer, maar het is wel mogelijk hoor. Blijven zoeken.
Ik heb mijn XJ750 voor slechts €300 gekocht. Wel wat aan moeten doen natuurlijk maar geen grote kosten. Andere tank, voorvork keerringen en ander kuipje. En een beurtje gegeven. Ik rij er nu al 4 jaar met heel veel plezier op.
Bekijk bijlage 1337107
 
Bijvoorbeeld deze mooie XJ900 voor €750 met maar 64000 op de teller.

xj900.JPG
 
Mij eerste motor (kawasaki vulcan) bleek een gare dynamo te hebben en dat had ik kunnen weten als ik m doorgemeten had voor ik m kocht (garantie tot de stoep).
Later heb ik hierdoor juist heel goedkoop een xj 900 kunnen kopen omdat die ook niet bijlaadde maar met mijn multimeter kwam ik tijdens de proefrit achter een doorgeschuurd kabeltje tussen spanningsregelaar en accu. Prijs ging natuurlijk meteen flink omlaag.
 
Bij voorvorkkeerringen wil de demperstang nog wel eens meedraaien. Ik heb een passende moer op een stuk draadeind gelast en dat is mijn gereedschap om de demperstang tegen te houden. Verder is het volledig standaard, mits je vork van na 1984 hebt, de oude hebben anti-duik. (wat meestal niet meer werkt).
Remschijven zijn 2e hands genoeg te vinden, achterschijven is wel wat moeilijk. Hoewel ik er nog een paar heb die nog net boven de slijtgrens zitten.
Nieuw is 8,5mm, slijtgrens 8. Ik heb er genoeg gezien die onder de 7mm zaten, op zich geen probleem want scheuren of breken ben ik nog niet tegengekomen.

Doorrotten van het frame komt door de 2 (m10) gaten die in het frame zitten, ongeveer achter de oliekoeler. Daar kan water naar binnen komen. Kwestie van een scheut olie in spuiten en een paar boutjes indraaien.
 
Heb 3 jaar terug voor 400 euri een 750 seca gekocht met 20k op de klok. Paar honderd euro erbij voor banden en en v.v.ringen enzo en sindsdien alleen maar gereden. Onlangs voor 50 euro 2 dempers gekocht en moest daarbij "alles wat daar aan vast zit" ook meenemen en dat was dus de komplete motor haha.
Dus heb nu extra blok, extra dempers, nieuwe collector, nieuwe banden (nog geen jaar oud..) want ding had altijd binnen gestaan enzenz.
Kortom.. klaar voor de komende 10 jaar ofzo
 
  • Leuk
Waarderingen: Saks
Zo'n 750 seca, zijn dat (ook) fijne/ goede dingen?
Zeker wel. Maar als je een goede XJ750 E kunt vonden (beter bekend als type 41Y) ben je beter af. Waarom? Lees het onderstaand artikel maar even:

ik besef me dat ik nu commentaar ga krijgen van de Seca liefhebbers :-)
 

Bijlagen

  • Yamaha XJ750 artikel.pdf
    466,6 KB · Weergaven: 15
Dat stukje ga ik zo eens even lezen, bedankt.
Heb ook een 41y gehad en die deed het zeker niet verkeerd.. veel km's mee gereden zonder problemen.
Echter.. de Seca is voor mij prettiger qua zitpositie, geluid vind ik mooier met die turbinesound en het dashboard met lcdstukje vind ik persoonlijk erg grappig. Ben een redelijk jaren 80 adept.
Ding loopt hard zat dat bleek 2 wkn geleden wel toen een gs1150 mij probeerde te lossen op de autobahn haha.
Met 190 oid gaf ie op en kon m vrij gemakkelijk volgen en dat vind ik hard zat. Seca deed evengoed 1 op 16 over 160 km met een gang van 150-190..
Let wel.. met scherm en koffers enzo want het is een soort van Ratbike...

Heb het stukje gelezen en ja dat klopt op zich allemaal wel. Desondanks toch weer gekozen voor de Seca. Met wat aanpassingen zoals andere veren stuurt dit net zo goed als de 41y, denk ik..lol Sluip en kruipdoor verkeer doet de seca veel beter door het hogere stuur.
De stabiliteit bij hoge snelheden is bij de mijne geen issue; 150+ en ondertussen wat 'in de neus peuteren' gaat probleemloos qua rijden als alles goed in en afgesteld staat.
En dat weet ik nu dus want wanneer rij je zolang zo hard om zuks uit te proberen? :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan