XJ/FJ 600/900 topic

Deels kan je problemen met die schrale benzine voorkomen door er een spriets lampenolie (Paraffine) van de action in de tank te spuiten. 10 cc op volle tank is voldoende. Daardoor drogen de rubbers niet uit, blijven de sproeiers/naalden langer heel en minder corrosie in tank en carbs. Verbruik daalt ook ietsie.
Echt waar?
 
Ik heb wel eens gelezen over kerosine in /als lampolie als injectorreiniger, maar heb zelf alleen maar lampolie met parrafine gevonden..
Goed.. kan e rop google verder ook weinig over vinden maar misschien met de huidige benzine proberen waard..
 
Op een moment deed ik het licht ook uit, toeval of niet maar toen startte hij wel. Er zit een heuse Landport accu in... :Y :P

wat denk je zelf, je doet het licht uit en hij slaat wel aan..... rarara?














koplamp 50 watt is ruim 4 amp.
achterlicht = 2x5W is (bijna) 1 amp.
dashboard verlichting = 6 x 2,7W = ook ruim 1 amp
Das dus 6 amp die in ieder geval niet naar je ontsteking kan.....
 
Ik doe er een klein beetje 2takt mengsmering bij , 1:300
Dit is een goed alternatief voor obenöll.
 
wat denk je zelf, je doet het licht uit en hij slaat wel aan..... rarara?














koplamp 50 watt is ruim 4 amp.
achterlicht = 2x5W is (bijna) 1 amp.
dashboard verlichting = 6 x 2,7W = ook ruim 1 amp
Das dus 6 amp die in ieder geval niet naar je ontsteking kan.....
Tsja, misschien toeval, misschien niet..
 
Mss niet onverstandig om de koolborstels van de startmotor te controleren.
 
Deed die van mij ook maar met nieuwe borstels is het toch een ander en veel beter verhaal. Bij controle van de oude startert bleek dat de borstels zo goed als op waren en tegen/op de slijtagegrens zaten. Soms niet starten alleen wat geklik van het relais. Na even heen en weer in de versnelling dan wel weer. Isniegoenie.
Degenen van wie ik deze motor gekocht heb heeft heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel gestart want motor had slechts 20k gelopen in 32 jaar... Ben nu zo'n 20k verder dus tja. Normaliter is zuks pas na 60k+ ofzo nodig.
Mooie constructie trouwens die startmotor.. met planetoidestelsel. Had ik nog niet eerder gezien.
 
Nou, eens kijken of 't een grote operatie is, denk het niet.. inspectie kan nooit kwaad maar eerst enfield wat aandacht geven..
 
Zelfs mijn dnepr had 't niet, en slippende koppeling helpt ook niet. Misschien een gare kruiskoppeling. Ik zal er eens naar kijken..(of tandje afgebroken?)
 
Zelfs mijn dnepr had 't niet, en slippende koppeling helpt ook niet. Misschien een gare kruiskoppeling. Ik zal er eens naar kijken..(of tandje afgebroken?)
Misschien is het wel gewoon versleten,niets is onmogelijk,al komt het bij motorfietsen niet vaak voor.
 
Joh het ding is van '88... kan zoveel mee gebeurd zijn..
Ik ben van '76 en na een partij sparren kraakt er soms ook wel wat aan mij..
 
Joh het ding is van '88... kan zoveel mee gebeurd zijn..
Ik ben van '76 en na een partij sparren kraakt er soms ook wel wat aan mij..
Snotneus,ik ben van 58,toen reden er nog AJS,BSA en Triumph,s rond,kan je voorstellen hoe het bij mij kraakt en clunkt
;)
 
Snotneus,ik ben van 58,toen reden er nog AJS,BSA en Triumph,s rond,kan je voorstellen hoe het bij mij kraakt en clunkt
;)
Ehm, moeten wij dan sparren? Misschien gaat het bij jou dan over..:$
Ehm, ik rijd nog steeds op soortgelijke purk rond.. klote-enfield en jaren '60 jawa's..
Maar goed, is nu hoogste tijd voor bejaarden; Neem je appelmoes met pilletjes en je bed in!
 
Ehm, moeten wij dan sparren? Misschien gaat het bij jou dan over..:$
Ehm, ik rijd nog steeds op soortgelijke purk rond.. klote-enfield en jaren '60 jawa's..
Maar goed, is nu hoogste tijd voor bejaarden; Neem je appelmoes met pilletjes en je bed in!
Sparren?weet waar je aan begint,160kg schoon aan de haak,zelfs de fretten gaan je niet redden

1403168
;)
 
Veel motoren met cardan maken af en toe dergelijke geluiden. Kijk/luister/berijd maar eens (naar) de honda magna's waar ik 25 jaar op gereden heb. Ze hadden het allemaal in meer of mindere mate. Klinkt af en toe verontrustend maar ook na controle viel er niets te zien. Is gewoon de veer/koppelstuk die de speling moet opvangen die af en toe een beetje blijft hangen totdat je wegrijdt, dan springt ie weer in de juiste positie.
 
Wel bijzonder dat dnepr het dan juist niet heeft. Toh denk ik dat er iets te veel speling heeft/bezig is stuk te gaan. Je kan de clunk ook voelen..
 
Klopt dat je die kan voelen en ben benieuwd naar je bevindingen indien je eea opentrekt en gaat kontroleren.
 
Het rubber er af /opzij is denk ik niet genoeg, wellicht ding even op de brug en achterhand er af.
 
Wel bijzonder dat dnepr het dan juist niet heeft. Toh denk ik dat er iets te veel speling heeft/bezig is stuk te gaan. Je kan de clunk ook voelen..
Was nou maar bij die Tsjechische en Russische kwaliteitsvoertuigen gebleven,die Japanse rommel levert je alleen maar ellende op.
8)7Voor al dat geld wat in die Jappenbak gegaan is had je een prachtige Jawa kunnen kopen.:Y
 
Heb hier nog een cardan voor een seca 750 liggen met 20k op de klok.. zal ook eea eens bekijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan