WSBK Slowchat seizoen 2019

Waar eindigd Michael van der Mark aan het eind van het seizoen?

  • 1e wereldkampioen

  • 2e vice wereldkampioen

  • 3e

  • 4e

  • 5e

  • Overig


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet alleen dat, het scheelt slechts enkele seconde met een 600 rond het circuit.
Ik zou best eens interesse kunnen hebben in de toekomstige Aprilia RS660. Of de Kramer 790. Of de Norton Superlight. Dat zijn mooie ontwikkelingen die hopelijk ook “mainstream” gaan.
 
Niet alleen dat, het scheelt slechts enkele seconde met een 600 rond het circuit.
Ik zou best eens interesse kunnen hebben in de toekomstige Aprilia RS660. Of de Kramer 790. Of de Norton Superlight. Dat zijn mooie ontwikkelingen die hopelijk ook “mainstream” gaan.

Voor het circuit rijd ik een daytona 675 en een ZXR 400,aan de eerste heb ik mijn handen vol.
Op straat is naked wat ik prefereer, in een corsaro 1200
 
Mooi WSBK weekend gehad in Assen, ondanks de koude en de afgelasting van de races op zaterdag. :)
 
De meneer van Kawasaki ziet het in ieder geval ook. Ik vraag mij af of Dorna \ FIM het ook ziet en de gaten in hun regels gaat dichten.

Ik vraag mijn eigenlijk af waarom dat maximum limit zo hoog ligt bij 40k. De filosofie van de WSBK is dat men straatmotoren pakt en daarmee gaat racen. Een straatmotor van 40k is eigenlijk 2 keer zo duur als dat die naar mijn inziens hoort te zijn. Als de regelgeving zulke ruimtes geeft dan is het niet gek dat een merk daar prima gebruik van maakt.

Het staat alleen haaks op die filosofie.

Ik kan echt niet begrijpen wie er daar over de regels gaat. Alsof er een stel 17 jarigen zitten ofzo.

Kawasaki geeft in ieder geval een waarschuwing hiermee. Of jullie doen er wat aan of we gaan met z'n allen die kant op. Racemotoren verpakken als straatmotoren ipv dat er van straatmotoren, racemotoren worden gemaakt.
 
De meneer van Kawasaki ziet het in ieder geval ook. Ik vraag mij af of Dorna \ FIM het ook ziet en de gaten in hun regels gaat dichten.

Ik vraag mijn eigenlijk af waarom dat maximum limit zo hoog ligt bij 40k. De filosofie van de WSBK is dat men straatmotoren pakt en daarmee gaat racen. Een straatmotor van 40k is eigenlijk 2 keer zo duur als dat die naar mijn inziens hoort te zijn. Als de regelgeving zulke ruimtes geeft dan is het niet gek dat een merk daar prima gebruik van maakt.

Het staat alleen haaks op die filosofie.

Ik kan echt niet begrijpen wie er daar over de regels gaat. Alsof er een stel 17 jarigen zitten ofzo.

Kawasaki geeft in ieder geval een waarschuwing hiermee. Of jullie doen er wat aan of we gaan met z'n allen die kant op. Racemotoren verpakken als straatmotoren ipv dat er van straatmotoren, racemotoren worden gemaakt.
Ik ben het met je eens, maar vergeet niet dat in het verleden er genoeg merken waren waarbij hun homologatie model (lees rc30, OW01, zxr-rr, gsxr-rr en ducati met hun ps nr zoveel)veel, duurder waren dan hun standaard model.
Het is iets van alle tijden, het spijtige is dat ducati nu gebruik maakt van de gaten in het reglement.
De andere merken doen het niet.
Wat ik niet begrijp is dat er een rev limiet zit op de motogp motoren en niet op de standaard afgeleide motoren.
 
Iwan van der valk geeft niet alleen lekker enthousiast commentaar, hij slaat in dit stuk de spijker ook op de kop:

https://www.racesport.nl/column-motul-dutch-round-het-tt-circuit-assen-ons-circuit/
Het schrale programma mag ook wel als puntje worden toegevoegd.

inderdaad! jammer als je kijkt wat VDM doet zou je verwachten dat de tribunes vol zitten.

Ergo conclussio. Alle andere 80.000 bezoekers op dat laatste weekend in juni zijn dus geen die hard fans. Anders zit je er ook met de superbikes je topcoureur van eigen bodem aan te moedigen.
 
Ik ben het met je eens, maar vergeet niet dat in het verleden er genoeg merken waren waarbij hun homologatie model (lees rc30, OW01, zxr-rr, gsxr-rr en ducati met hun ps nr zoveel)veel, duurder waren dan hun standaard model.
Het is iets van alle tijden, het spijtige is dat ducati nu gebruik maakt van de gaten in het reglement.
De andere merken doen het niet.
Wat ik niet begrijp is dat er een rev limiet zit op de motogp motoren en niet op de standaard afgeleide motoren.

Maar met het grote verschil, dat de homologatie modellen tot over de top getunede en aangepaste versies waren van de productie motoren. Het heeft er alles schijn van dat Ducati de fiets als racer heeft ontwikkeld en daarna er lampjes en spiegels op gehangen heeft om het gehomologeerd te krijgen.

Bijzonder slim als de regels het toelaten en daarmee gewoon erg sluw bedacht. Maar natuurlijk in de basis inderdaad niet de bedoeling.
 
Maar met het grote verschil, dat de homologatie modellen tot over de top getunede en aangepaste versies waren van de productie motoren. Het heeft er alles schijn van dat Ducati de fiets als racer heeft ontwikkeld en daarna er lampjes en spiegels op gehangen heeft om het gehomologeerd te krijgen.

Bijzonder slim als de regels het toelaten en daarmee gewoon erg sluw bedacht. Maar natuurlijk in de basis inderdaad niet de bedoeling.
Waren niet over de top getuned,heb zelf een GSXR750RR gehad,was alleen een hele goede basis.
En wat betreft TT of superbikes,als ik naar MotoGP ga dan ga ik voor de races die ik vele malen interessanter vind dan superbikes waar het mij een worst zal wezen of Michael eerste of laatste wordt,zal aan mijn reet roesten.
Jaren 80 en 90 vele malen naar Superbikes geweest,50.000 man op zondag die naar races zaten te kijken die de moeite waard waren met coureurs die stuk voor stuk meer karakter hadden dan het hele veld nu bij elkaar.
 
Waren niet over de top getuned,heb zelf een GSXR750RR gehad,was alleen een hele goede basis.
En wat betreft TT of superbikes,als ik naar MotoGP ga dan ga ik voor de races die ik vele malen interessanter vind dan superbikes waar het mij een worst zal wezen of Michael eerste of laatste wordt,zal aan mijn reet roesten.
Jaren 80 en 90 vele malen naar Superbikes geweest,50.000 man op zondag die naar races zaten te kijken die de moeite waard waren met coureurs die stuk voor stuk meer karakter hadden dan het hele veld nu bij elkaar.

Yep Corser , Haga , Edwards . Slight , Baylis en natuurlijk Foggy !!!!................en zal er echt nog wel een paar vergeten.
 
Waren niet over de top getuned,heb zelf een GSXR750RR gehad,was alleen een hele goede basis.
En wat betreft TT of superbikes,als ik naar MotoGP ga dan ga ik voor de races die ik vele malen interessanter vind dan superbikes waar het mij een worst zal wezen of Michael eerste of laatste wordt,zal aan mijn reet roesten.
Jaren 80 en 90 vele malen naar Superbikes geweest,50.000 man op zondag die naar races zaten te kijken die de moeite waard waren met coureurs die stuk voor stuk meer karakter hadden dan het hele veld nu bij elkaar.
Ben het wel met je eens maar er waren tijden in die vooral 90tiger jaren dat de toenmalige 500cc boring saaie races liet zien. Nu de Motogp zit vol met sensatie spanning etc. SBK was toen groeiend met Foggy Haga Corser en dat soort helden,straatvechters van hoog formaat.
September was top met Assen volle bak beslissende fase voor het kampioenschap..... Ach de tijd geeft veranderingen 😩
BSB gezien👍👍👍👍👍👍👍👍
 
De MoroGP is helemaal niet spannend. Marquez is gevallen de laatste race anders stond die weer ver bovenaan. De Moto2 & 3 zijn meestal wel spannend. Maar zo ook de WSS.

Wanneer alle races weer allemaal op zondag gepland worden. Ben ik weer van de partij. Ik ga niet 2 dagen naar Assen en ook niet voor minder dan voorheen. De organisatie faalt in zoveel opzichten. Die krijgen mijn steun niet op deze manier.
 
Waren niet over de top getuned,heb zelf een GSXR750RR gehad,was alleen een hele goede basis.
En wat betreft TT of superbikes,als ik naar MotoGP ga dan ga ik voor de races die ik vele malen interessanter vind dan superbikes waar het mij een worst zal wezen of Michael eerste of laatste wordt,zal aan mijn reet roesten.
Jaren 80 en 90 vele malen naar Superbikes geweest,50.000 man op zondag die naar races zaten te kijken die de moeite waard waren met coureurs die stuk voor stuk meer karakter hadden dan het hele veld nu bij elkaar.

Amen :t

1388388


1388390
akira_yanagawa_wall.jpg


1388393
 
Laatst bewerkt:
En de kosten waren toen ook zeer hoog,Ducati douwde er soms 8 blokken doorheen in het weekend voor het fabrieksteam met de 916.Voor training en kwalificatie werden zeer gekietelde blokken gebruikt die na de kwalificatie schroot waren.
 
Tja en vergeeet niet dat wij mensen hebben er wel een handje van alles van vroeger te verheerlijken en onze interesseboog is ook niet bepaald toegenomen door alle instant actie die we tegenwoordig op ons mobiel e.d hebben.

Veel races zijn nog steeds leuk, beide in sbk en motogp. Veel races waren vroeger ook saai! De SBk klasse is meer dan eens de ducati cup genoemt kan ik me heugen. Wint Rea 3 a 4 jaar is het ook niet goed.

Ik betrap me er zelf ook wel op dat ik soms een race mischien wel onterecht niet zo boeiend vindt, soms moet je de schoonheid weer even vinden in de rondetijden verschillen of momentjes die de commentator over het hoofd ziet.

Ik denk dat we gewoon moeten genieten en ons af moeten vragen of Ducati nu aan het valsspelen is of dat ze gewoon het de ontwikkeling van de straatfiets een vorse trap in de toekomst hebben gegeven (ze waren immers altijd al duur)
 
De ducati's waarmee geracet is zijn eigenlijk allemaal niet echt geschikt voor de openbare weg. Vanaf de 851 in elk geval. Verder gaat mijn Ducati kennis niet terug. Draaicirkels van een VW Passat, onder de 30 km/u met slippende koppeling rijden, anders lukt het niet, in de stad alleen de 1 en 2 nodig. Prachtig spul, daar zeg ik niets verkeerds over, maar puur voor het circuit gebouwd.
 
De ducati's waarmee geracet is zijn eigenlijk allemaal niet echt geschikt voor de openbare weg. Vanaf de 851 in elk geval. Verder gaat mijn Ducati kennis niet terug. Draaicirkels van een VW Passat, onder de 30 km/u met slippende koppeling rijden, anders lukt het niet, in de stad alleen de 1 en 2 nodig. Prachtig spul, daar zeg ik niets verkeerds over, maar puur voor het circuit gebouwd.

ik moet de eerste supersport/superbike vinden die dit wel fatsoenlijk kan , niet alleen ducati.
ik heb een honda vfr400 gehad , man man man wat een ellende was de eerste versnelling.
 
Nou, er zijn er zat waar normaal op te rijden is mits je van een sportieve zit houdt natuurlijk. Een heel stuk beter dan op een Duc in elk geval die vrij compromisloos gebouwd is.
 
Nou, er zijn er zat waar normaal op te rijden is mits je van een sportieve zit houdt natuurlijk. Een heel stuk beter dan op een Duc in elk geval die vrij compromisloos gebouwd is.

alle supersport/superbikes hebben een belachelijke draaicirkel en heb je alleen de eerste 2 versnellingen nodig.
dat met de koppeling op lage snelheid is zowat standaard voor vtwin motoren.
 
Ok, ondanks het verschil in sportomotoren: i rest my case. Volgende onderwerp ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan