WSBK Slowchat seizoen 2019

Waar eindigd Michael van der Mark aan het eind van het seizoen?

  • 1e wereldkampioen

  • 2e vice wereldkampioen

  • 3e

  • 4e

  • 5e

  • Overig


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Status
Niet open voor verdere reacties.

V Rossi 46

MF veteraan
29 mrt 2012
12.100
11.175
Tavullia
Het nieuwe seizoen staat op het punt om te beginnen.
DuxKjTbWoAAE8TO.jpg


13 landen met totaal 39 Superbike wedstrijden.

Ducati is gekomen met de gloednieuwe "Bologna Missile" de Panigale V4R en met BMW met een S1000RR.
Yamaha zit er beter bij dan ooit, Kawasaki rust niet op hun lauweren.
Honda heeft zich nog niet laten zien.

DuyTI_4WsAEl3v8.jpg


Line-up WSBK;
WSBK.JPG


Line-up WSS600;
WSS600.JPG


Line-up WSS300;
SSP300.JPG


Hopelijk kunnen onze Nederlandse sterren wat moois laten zien waarom we kunnen juichen;
FB_IMG_1549574083226.jpg

Michael van der Mark

190203-032nb-RobHartog.jpg

Rob Hartog

WSBK klas van 2019
Dz6o8owW0AA7iZ3.jpg


Het Neerlands Hoop in bange dagen op een rijtje;
Dz62cTYX0AAdHMC.jpg
 
Laatst bewerkt:
Er rijdt toch nog een Hollander in de WSS? Op een 600RR???

***
Glenn van Straalen staat op het lijstje :Y
 
Misschien leuk om eens wat voorspellingen te doen voor het seizoen start ? Lijstje dan opnemen in de op en aan t eind van het seizoen weer kijken ?

Rea word gewoon weer kampioen, Bautista 2de en Vd mark 3de ( met de dubbel op assen )
Cluzel moet maar eens de ss600 winnen, Hartog beste nl er op de 8ste plek.
Deroue word dit jaar wel kampioen ss300.

Heb er iig weer heel veel zin aan ! Nog maar 1 weekend verveling :P
 
:N die tijd is geweest.

Ziggo heeft een hele mooie app, lekker uitslapen en vanuit het bedje kijken :Y
Apps daar doe ik niet an, wel aan een HD-recorder;)
Maar voor een race Live op PI kom ik graag mijn bed uit, zeker na een paar maanden droog staan !
Vroeger keek ik bijna alles live, al was het 03.00 's-nachts maakte mij niet uit, tegenwoordig tape ik vooral de races overdag en kan dan wat anders doen, bijvoorbeeld samen met het vrouwtje :] dan kijk 's-avonds op mijn gemak.
 
Apps daar doe ik niet an, wel aan een HD-recorder;)
Maar voor een race Live op PI kom ik graag mijn bed uit, zeker na een paar maanden droog staan !
Vroeger keek ik bijna alles live, al was het 03.00 's-nachts maakte mij niet uit, tegenwoordig tape ik vooral de races overdag en kan dan wat anders doen, bijvoorbeeld samen met het vrouwtje :] dan kijk 's-avonds op mijn gemak.

Herkenbaar !
Ga die eerste race na de winter echt niet missen, of later terug kijken.
overdag neem ik het vaak wel op maar als ik dan toch soschtends al Warm up gezien heb ( gp) dan blijf ik meestal plakken tot de moto3 begint, daarna de moto2.. en dan de gp ook maar ;)
 
WSBK is mager bezet qua aantal, maar de kwaliteit is er zeker! Hier gaan nog een paar mannen bedrogen uitkomen als 'grote naam' door veelvuldig op P8 - P12 te moeten finishen. Nederland is in dit kampioenschap goed vertegenwoordigd met van der Mark als eindpodiumkandidaat (titelkandidaten zie ik er toch echt maar twee, zo aan het begin van het seizoen, en dat zijn Rea en Bautista), en met Hartog, van Straalen en Sikkelerus zitten "we" er ook in de WSSP600 goed bij. Jammer dat Tessels terug stapt naar de IDM, maar wellicht leidt dat via dat zijspoor juist wel weer naar meer.

Met zes Nederlanders, waarvan mijns inziens twee titelkandidaten en minstens drie potentiele winnaars (Deroue, Schotman en Meuffels) laat het maar eens zien dat Nederland de afgelopen 10 - 15 jaar goed is ontwikkeld in de breedtesport, en hopelijk blijven we daar ook de komende jaren nog de vruchten van plukken.

Ik kijk ernaar uit! Ik ben wel van plan om op te staan voor Philip Island. :) Zeker gezien ik de weekenden van de eerste twee MotoGP weekenden moet werken, en Austin samenvalt met het WSBK op Assen, kan ik juist van het WSBK kampioenschap wel het e.e.a. live zien, en daar wil dan toch ook wel optimaal van profiteren. 8-)
 
Eerste manche weer gemist. Shit man, is ook ieder jaar hetzelfde.
 
409bd9d6061e4763b3d644d357a73807.jpg


Je kunt zeggen wat je wilt, maar het is prima dat 's werelds grootste motorfietsenfabrikant weer instapt in de SBK.
 
409bd9d6061e4763b3d644d357a73807.jpg


Je kunt zeggen wat je wilt, maar het is prima dat 's werelds grootste motorfietsenfabrikant weer instapt in de SBK.

Eerste wat me opvalt: Ten Kate stond (voor zover ik me herinner) al een tijdje niet meer op de motoren. En nu staan zowel Moriwaki als Althea er prominent op.
 
Wel jammer dat ze niet de Suzuka 8 uren Livery van Moriwaki hebben gebruikt, die is veel mooier als dit hok -O-. Ben toch wel benieuwd wat het gaat worden bij Honda, het lijkt me sterk dat ze ten Kate dumpen om vervolgens zelf halfbakken werk af te leveren.
 
WorldSBK rev limits are measured on a dyno with limit of 3rd and 4th averaged with 3% added or given an extra 1100rpm (whichever is lower)
Aprilia 14700
BMW 2019 14900
Ducati V2 12400
Ducati V4 16350
Honda 14550
Kawa 2018 14100
Kawa 2019 14600
MV 14950
Suzuki 14900
Yamaha 14700
 
WorldSBK rev limits are measured on a dyno with limit of 3rd and 4th averaged with 3% added or given an extra 1100rpm (whichever is lower)
Aprilia 14700
BMW 2019 14900
Ducati V2 12400
Ducati V4 16350
Honda 14550
Kawa 2018 14100
Kawa 2019 14600
MV 14950
Suzuki 14900
Yamaha 14700
lijkt mij niet eerlijk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan