WSBK 2015: Round 1, Phillip Island

NR34

Give us a number 1 score!
1 aug 2008
49.876
12.284
Nog een weekje mensen, en dan begint het WSBK seizoen weer. Dit jaar met een aantal wijzigingen. Zowel op het gebied van regels als de bezetting: Na jaren op de Ten Kate Honda heeft Jonathan Rea nu toch de overstap gemaakt naar het fabrieksteam van Kawasaki. Kan hij die welverdiende stap maken en voor de topposities meestrijden? Silvain Guintoli werd in de laatste race toch nog onverwacht wereldkampioen op de Aprilia. Maar door onzekerheid binnen het team koos hij al in een eerder stadium voor de vrijgekomen plek binnen het Ten Kate Team. Hoe gaat hij zich handhaven? En wat gaat Leon Haslam doen op de Aprilia?

En uiteraard iets om naar uit te kijken en uniek in dit kampioenschap: Voor het eerst zal een Nederlander mee gaan doen in de hoogste klasse! Voor diegenen die de afgelopen jaren in een grot leefden: Michael van der Mark aka Magic Mikey! En nog unieker is dat "ons" Ten Kate Honda team start met 2 wereldkampioenen!

En dan nu info over de 1ste race:

swann.png

superbikes-homepage.jpg


Circuit info en schema's:
Adres: Back Beach Road, Phillip Island VIC 3922, Australië
Telefoon:+61 3 5952 2710

world-superbike-extends-partnership-with-the-phillip-island-circuit_1.jpg

phillip-island.jpg

PIcircuitmap.jpg


Phillip Island Circuit - Event Introduction
http://worldsbk.com.au/images/PDF/W...d GP Circuit Event Schedule_050215_Final.pdf
http://worldsbk.com.au/images/PDF/W...e World Championship Competitor Entry Kit.pdf

Het ziet er naar uit dat alles te zien is op Eurosport 1:
02:00
Superbike
SUPERBIKE: WK in Phillip Island (Australië) - 1e manche (60min)
03:15
Supersport
SUPERSPORT: WK in Phillip Island (Australië) - (60min)
04:15
Superbike
SUPERBIKE: WK in Phillip Island (Australië) - 1e manche (30min)
04:45
Superbike
SUPERBIKE: WK in Phillip Island (Australië) - 2e manche (60min)
Bron: Eurosport
De topicstarter is niet verantwoordelijk voor het wel of niet nakomen van dit schema door Eurosport

Voor vragen als: "Heb je een stream?" --> Google is je vriend of anders de MF zoekfunctie.

Ik zeg alvast: Go Mikey, Goooooo! Go Johnny, Goooooo! :)
 
Laatst bewerkt:
Mickey wordt 2 X 4e......ff ruiken en daarna goooooooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik hoop echt dat hij iedereen kan verrassen. Maar ik reken het 1ste seizoen nog nergens op. We gaan het mee maken :Y
 
Laatst bewerkt:
Yeah! Racen! *D :] *O*
Maar eerst de test hè, maandag en dinsdag. Niet het beste weer maar beter dan ze tot dusver gehad hebben > klik.
21ºC en in ieder geval droog is de verwachting 8-)

Kanniewachtuh, kanniewachtuh, kanniewachtuuuuuh!!! :+
 
Laatst bewerkt:
Ga er zeker voor zitten. Laatst op Crash.net een interview met Rea gelezen, en hij verwacht veel concurrentie van Ducati. Ducati schijnt z'n Panigales niet al teveel te hoeven veranderen om aan de 2015 regels te voldoen. Hopen dat de nieuwe regels voor Honda en Michael ook goed uitpakken, aan de stuurmanskunst van V/D Mark twijfel ik totaal niet.
 
WSBK-2015-Test-Aragon-Michel-Vd-Mark-Action-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Verwacht geen bijzonderheden. De honda 's zullen af en toe mee doen voor podium/ overwinning.
De kawa's en aprilla's zullen het kampioenschap bepalen denk ik. Laten we vooral hopen op een spannende race. :-)
 
Wat zijn de nieuwe regels?
Hebt het zo niet gevolgd de laatste jaren, keek af en toe eens een wedstrijd op eurosport maar meer ook niet :$ .
 
Wat zijn de nieuwe regels?
Hebt het zo niet gevolgd de laatste jaren, keek af en toe eens een wedstrijd op eurosport maar meer ook niet :$ .

Ze moeten allemaal met zijwielen rijden.
 

Misschien flauw. Maar als je zoiets echt wilt weten, dan ga ik ervan uit dat je dat zelf op kan zoeken. Zo komen wij ook aan de informatie. Google is je vriend.
 
'Phillip Island 2015 Fim Superbike World Championship' > 'WSBK 2015: Round 1, Phillip Island '
 
Het goede aan wonen in Amerika momenteel is dat ik voor wat betreft de ronde in Australie niet de hele nacht hoef op te blijven. De eerste race begint hier tegen 21 uur 's avonds geloof ik en de laatste race eindigt om 01 uur 's nachts. Dat is goed te doen.

Nadeel is dat de Europese rondes er weer aan komen... :X Gelukkig heb ik een videopass gekocht voor dit jaar. Ik zal waarschijnlijk geen enkele ronde van het kampioenschap live bij kunnen wonen in 2015, dus kan een VP er wel vanaf. Hoef ik niet vroeg op te staan of te wachten op downloads. :)

Ik kijk uit naar het begin van 2015! Kijken wat Randy de Puniet, Jordi Torres en Nico Terol kunnen doen als ex GP/Moto2 mannen. En natuurlijk benieuwd naar hoe onze eigen Michael van de Mark zich houdt ten opzichte van de concurrentie op (voorheen) betere motoren.

Overigens, voor NR34: ik volg het WSBK zelf eigenlijk pas volledig sinds 2008 en heb maar een enkele race van voor die tijd gezien. Maar is het echt uniek/voor het eerst dat we nu een Nederlander in het WSBK hebben? Is van der Mark de eerste?
 
Nee helemaal niet uniek. Voor ons Nederlanders is het heel normaal dat een landgenoot in de hoogste regionen mee rijdt ;)

Edit: Er zullen best Nederlandse voorgangers zijn geweest, maar niet in de positie waarin vdM zich nu begeeft. Die positie mag je best uniek noemen.
 
Laatst bewerkt:
Het goede aan wonen in Amerika momenteel is dat ik voor wat betreft de ronde in Australie niet de hele nacht hoef op te blijven. De eerste race begint hier tegen 21 uur 's avonds geloof ik en de laatste race eindigt om 01 uur 's nachts. Dat is goed te doen.

Nadeel is dat de Europese rondes er weer aan komen... :X Gelukkig heb ik een videopass gekocht voor dit jaar. Ik zal waarschijnlijk geen enkele ronde van het kampioenschap live bij kunnen wonen in 2015, dus kan een VP er wel vanaf. Hoef ik niet vroeg op te staan of te wachten op downloads. :)

Ik kijk uit naar het begin van 2015! Kijken wat Randy de Puniet, Jordi Torres en Nico Terol kunnen doen als ex GP/Moto2 mannen. En natuurlijk benieuwd naar hoe onze eigen Michael van de Mark zich houdt ten opzichte van de concurrentie op (voorheen) betere motoren.

Overigens, voor NR34: ik volg het WSBK zelf eigenlijk pas volledig sinds 2008 en heb maar een enkele race van voor die tijd gezien. Maar is het echt uniek/voor het eerst dat we nu een Nederlander in het WSBK hebben? Is van der Mark de eerste?

Misschien heeft Barry V. eens mee gedaan, maar ik dacht het niet. Verder enkele wild cards wat ik met kan herinneren. Van jongens uit de onk superbikes.
En Jurgen vd Goorbergh op de Suzuki die 2 wsbk races mee deed op assen en 17e en 15e werd. Die werd behoorlijk zoek gereden.

Michael op de Ten Kate Honda lijkt mij heel uniek. Hij heeft een contract bij Honda en een WK fiets. Dat is volgens mij echt nog nooit voorgekomen.
Daarom: Uniek!
 
Misschien heeft Barry V. eens mee gedaan, maar ik dacht het niet. Verder enkele wild cards wat ik met kan herinneren. Van jongens uit de onk superbikes.
En Jurgen vd Goorbergh op de Suzuki die 2 wsbk races mee deed op assen en 17e en 15e werd. Die werd behoorlijk zoek gereden.

Michael op de Ten Kate Honda lijkt mij heel uniek. Hij heeft een contract bij Honda en een WK fiets. Dat is volgens mij echt nog nooit voorgekomen.
Daarom: Uniek!
In de begintijd van het WKSBK was Jeffrey de Vries op een Yamaha vaste deelnemer,maarja toen lagen de meesten op dit forum met hun kleine teentje te spelen in hun wieg :+
Jeffrey deed het daarna heel goed in de voorloper van het WKSupersport de Thundebikeklasse 600cc motoren,Wilco Zeelenberg was daar ook deelenemer van en behoorden tot de top van die klasse.Jeffrey heeft zelfs de ronde op Assen gewonnen ,bijprogamma tijdens de TT.
Zonder twijfel een talent in die tijd :Y
Daarna zijn er toch wel wat SBK wildcards geweest voornamelijk op Assen.


full
 
Overigens, voor NR34: ik volg het WSBK zelf eigenlijk pas volledig sinds 2008 en heb maar een enkele race van voor die tijd gezien. Maar is het echt uniek/voor het eerst dat we nu een Nederlander in het WSBK hebben? Is van der Mark de eerste?
In de jaren '90 hadden we Jeffrey de Vries die toch behoorlijk puntjes sprokkelde, alleen podiumplaatsen zaten er voor hem niet in. Hij heeft meegedaan van 1989 tot en met 1996 en werkt nu voor Yamaha waar hij veel heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van de R1.

World Superbike Rider Profile - Jeffry de Vries | WSB Archives

Interview Jeffrey de Vries


Ik zie dat Marlig hem ook herinnert :)
 
Laatst bewerkt:
In de jaren '90 hadden we Jeffrey de Vries die toch behoorlijk puntjes sprokkelde, alleen podiumplaatsen zaten er voor hem niet in. Hij heeft meegedaan van 1989 tot en met 1996 en werkt nu voor Yamaha waar hij veel heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van de R1.

World Superbike Rider Profile - Jeffry de Vries | WSB Archives

Interview Jeffrey de Vries


Ik zie dat Marlig hem ook herinnert :)
Ik herrinner me Jeffry ook nog hoor, heb een Motoport/Yamaha poster met handtekening van hem in d eschuur hangen :}
Geloof dat zijn beste resultaat in de SBK met de Yamaha OW01 4e of 5e was, hij heeft helaas nooit een kans gekregen met echt goed materiaal ;(
Na idd nog wat goede resultaten met de FZR600 en Thundercat met zeges in Assen en Donington in de Thunderbike klasse kon hij testrijder worden bij Yamaha en is dat volgens mij nog steeds, een collega van me heeft wel eens met hem in het vliegtuig uit Japan gezeten en had een heel leuk gesprek met hem over dat testwerk.
full
 
Michael 13de in de ochtend, 8ste in de middag..9de tijd overall..sterk optreden! *D

Lowes snelste man op de Suzuki 8-)

1. Alex Lowes GBR Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 31.332s
2. Jonathan Rea GBR Kawasaki Racing ZX-10R 1m 31.663s
3. Leon Haslam GBR Red Devils Roma Aprilia RSV4 1m 31.692s
4. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R 1m 31.753s
5. Jordi Torres ESP Red Devils Roma Aprilia RSV4 1m 31.783s
6. Davide Giugliano ITA Aruba.it Racing Ducati 1199R 1m 31.948s
7. Chaz Davies GBR Aruba.it Racing Ducati 1199R 1m 32.114s
8. Randy de Puniet FRA Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 32.402s
9. Michael van der Mark NED PATA Honda CBR1000RR 1m 32.408s
10. Nico Terol ESP Althea Ducati 1199R 1m 32.425s
11. David Salom ESP Pedercini Kawasaki ZX-10R 1m 32.588s
12. Leon Camier GBR MV Agusta F4 RR 1m 32.885s
13. Sylvain Guintoli FRA PATA Honda CBR1000RR 1m 32.891s
14. Niccolo Canepa ITA Team Hero EBR 1190RX 1m 33.124s
15. Matteo Baiocco ITA Althea Ducati 1199R 1m 33.477s
16. Sylvain Barrier FRA BMW Italia S1000RR 1m 33.497s
17. Tati Mercado ARG Barni Ducati 1199R 1m 33.565s
18. Jed Metcher AUS Race Center Kawasaki ZX-10R 1m 34.382s
19. Roman Ramos ESP GO Eleven Kawasaki ZX-10R 1m 34.577s
20. Matthew Walters AUS Pedercini Kawasaki ZX-10R 1m 34.637s
21. Larry Pegram USA Team Hero EBR 1190RX 1m 35.006s
22. Santiago Barragan ESP GO Eleven Kawasaki ZX-10R 1m 35.754s
23. Gabor Rizmayer HUN Team Toth BMW S1000RR 1m 36.500s
24. Christophe Ponsson ESP GO Eleven Kawasaki ZX-10R 1m 36.607s
25. Imre Toth HUN Team Toth BMW S1000RR 1m 36.873s
 
Laatst bewerkt:
Michael 13de in de ochtend, 8ste in de middag..9de tijd overall..sterk optreden! *D

Lowes snelste man op de Suzuki 8-)

1. Alex Lowes GBR Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 31.332s
2. Jonathan Rea GBR Kawasaki Racing ZX-10R 1m 31.663s
3. Leon Haslam GBR Red Devils Roma Aprilia RSV4 1m 31.692s
4. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R 1m 31.753s
5. Jordi Torres ESP Red Devils Roma Aprilia RSV4 1m 31.783s
6. Davide Giugliano ITA Aruba.it Racing Ducati 1199R 1m 31.948s
7. Chaz Davies GBR Aruba.it Racing Ducati 1199R 1m 32.114s
8. Randy de Puniet FRA Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 32.402s
9. Michael van der Mark NED PATA Honda CBR1000RR 1m 32.408s
10. Nico Terol ESP Althea Ducati 1199R 1m 32.425s
11. David Salom ESP Pedercini Kawasaki ZX-10R 1m 32.588s
12. Leon Camier GBR MV Agusta F4 RR 1m 32.885s
13. Sylvain Guintoli FRA PATA Honda CBR1000RR 1m 32.891s
14. Niccolo Canepa ITA Team Hero EBR 1190RX 1m 33.124s
15. Matteo Baiocco ITA Althea Ducati 1199R 1m 33.477s
16. Sylvain Barrier FRA BMW Italia S1000RR 1m 33.497s
17. Tati Mercado ARG Barni Ducati 1199R 1m 33.565s
18. Jed Metcher AUS Race Center Kawasaki ZX-10R 1m 34.382s
19. Roman Ramos ESP GO Eleven Kawasaki ZX-10R 1m 34.577s
20. Matthew Walters AUS Pedercini Kawasaki ZX-10R 1m 34.637s
21. Larry Pegram USA Team Hero EBR 1190RX 1m 35.006s
22. Santiago Barragan ESP GO Eleven Kawasaki ZX-10R 1m 35.754s
23. Gabor Rizmayer HUN Team Toth BMW S1000RR 1m 36.500s
24. Christophe Ponsson ESP GO Eleven Kawasaki ZX-10R 1m 36.607s
25. Imre Toth HUN Team Toth BMW S1000RR 1m 36.873s
Zeker goed .4 sneller dan zijn conculega die tevens regerend kampioen is
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan