Winterstop

Hier ieder jaar zelfde ritueel; motor goed wassen en droogrijden. Aftanken, ketting goed invetten en het schuurtje in om daarna met een diepe zucht een biertje te pakken. Geen druppellader; richting voorjaar een half dagje aan de lader. Verzekering blijft gewoon doorlopen; gedurende de winter wordt er met een mooie dag toch ff gereden.[/QUO

Zo denk ik er ook over!
 
Ik kan me herinneren dat ik op tweedekerstdag de motor gepakt heb...ff erop uit na een wat volle gevoel. De wegen waren schoon en gaan met die banaan. Ff voor de zekerheid de motor afgespoeld en weer onder de stofhoes en druppellader...
Hier idem, alleen was dat derde kerstdag :-)
 
Misschien een rare vraag, maar is het leven niet wat te kort om een motorfiets in de winterstalling te zetten gedurende doorgaans 4 tot 6 maanden?
Rijden in sneeuw en ijzel is uiteraard vragen om problemen en/of ongelukken, maar er is toch niks mis met rijden op de gepekelde wegen tijdens de winterperiode waarbij veel dagen zich uitstekend lenen voor een prachtige motorrit om van te genieten?
Ik begrijp heel goed dat er mensen zijn die zuinig zijn op hun motorfiets en een hekel hebben aan pekel, maar je wilt toch NIET maanden na maanden zonder het heerlijke gevoel van rijden op een motorfiets missen? ( de oplossing is: neem er een pekelmotorfiets bij!!! )
Het valt me elk jaar weer op dat zo rond het najaar en begin van de kou er zeer weinig motorrijders zich buiten wagen.
We zijn toch niet gemaakt van suiker en we kunnen ons toch anno 2018 heel goed kleden tegen de kou en het gure weer?
Ik heb eigenlijk wel wat te doen met al die gasten die zichzelf het motorrijplezier ontzeggen tijdens de winterperiode, want het rijden op een motorfiets is toch werkelijk 1 van de allerleukste bezigheden die men zich maar kan wensen. ( al verplichtingen genoeg toch zoals het gezin,kinderen, werk en klusjes die moeders de vrouw graag gedaan wenst te willen hebben in en rondom huis )
Waarom jezelf het plezier van motorrijden dan misgunnen door alleen maar die verrekte winterperiode????
We weten bijna allemaal inmiddels toch dat het leven veels te kort is door jezelf dit te ontzeggen?
Ik zeg: kom maar op met die winter en lekker doorgenieten van 1 van de fijnste dingen op deze aardkloot: motorrijden!!!
Het leven kan echt veels te kort zijn.
Vr Gr
Rijden, als er geen pekel ligt, kou is voor pussy’s
 
Ik rijd ook als er pekel ligt ,daar is de KLR voor *O*wordt beschermd door de modder die erop zit :t
 
Zolang het niet glad is rij ik ook gewoon door. Met winterhandschoenen en handvatverwarming is het prima te doen. Ik rij ook maar +- 30 minuten naar m'n werk.
 
Zolang het niet glad is rij ik ook gewoon door. Met winterhandschoenen en handvatverwarming is het prima te doen. Ik rij ook maar +- 30 minuten naar m'n werk.
Dat had mijn tekst kunnen zijn.:+ Voor mij precies hetzelfde. Al was het vanochtend al wel echt koud met een stevige wind.
 
Winddicht kleden, handvatverwarming, 176km woonwerk.

IMAG2202.jpg.2e23cf37535a21d1da7433a14889ea14.jpg
 
Winterstop vind ik heerlijk......

Mooi de tijd om in mijn geval in de garage de motor goed schoon te maken/poetsen. Plannen maken voor het komende motorseizoen , mijn spaarrekening voor mijn speeltjes aan te vullen. Eventueel gladde wegen, laaghangende zon, slecht/grauw weer...ik kan motorrijden heus wel een paar maand missen, geen punt...en daarom in de wintermode....

Om in de vrieskou motor te rijden vind ik niks aan....ook geen zin om kleding hiervoor te kopen en handvatverwarming aan te schaffen.
 
Winterstop vind ik heerlijk......

Mooi de tijd om in mijn geval in de garage de motor goed schoon te maken/poetsen. Plannen maken voor het komende motorseizoen , mijn spaarrekening voor mijn speeltjes aan te vullen. Eventueel gladde wegen, laaghangende zon, slecht/grauw weer...ik kan motorrijden heus wel een paar maand missen, geen punt...en daarom in de wintermode....

Om in de vrieskou motor te rijden vind ik niks aan....ook geen zin om kleding hiervoor te kopen en handvatverwarming aan te schaffen.



Doorrijden doe ik nu sinds een paar jaar , niet omdat t moet :N,maar ik las hier regelmatig dat je dan pas een echte motorrijder bent, en natuurlijk wil ik dat ook zijn O-),ik heb er oud ding voor gekocht , en leuk dat ik het vindt:Y omdat het kan*O*
 
Doorrijden doe ik nu sinds een paar jaar , niet omdat t moet :N,maar ik las hier regelmatig dat je dan pas een echte motorrijder bent, en natuurlijk wil ik dat ook zijn O-),ik heb er oud ding voor gekocht , en leuk dat ik het vindt:Y omdat het kan*O*

Ik heb er ook ooit een oud pekelhok voor gekocht voor € 500,-. En in het voorjaar mijn mooie motor verkocht i.p.v. het pekelhok. Dat ding reed gruwelijk lekker. Ik hoefde mij niet druk te maken over poetsen, een kras meer of minder of op slot zetten, en alleen nog maar WA verzekering. Heb er mee gereden tot ik eraf gereden werd en hij total loss was.
 
Winterstop vind ik heerlijk......

Mooi de tijd om in mijn geval in de garage de motor goed schoon te maken/poetsen. Plannen maken voor het komende motorseizoen , mijn spaarrekening voor mijn speeltjes aan te vullen. Eventueel gladde wegen, laaghangende zon, slecht/grauw weer...ik kan motorrijden heus wel een paar maand missen, geen punt...en daarom in de wintermode....

Om in de vrieskou motor te rijden vind ik niks aan....ook geen zin om kleding hiervoor te kopen en handvatverwarming aan te schaffen.
knap van je.. misschien moet ik in therapie gaan zodat ik 'm ook kan laten staan voor een paar maanden.
 
Precies, ik ben een mooiweer rijder....eigenlijk ook niet want ik heb ruim 30 jaar woon/werk verkeer (iets over de 100km/week) veel gefietst in weer/wind. Nu is het lekker wandelen om zo in conditie te blijven...en te zorgen dat ik de rits mijn texport pak maat 50 in het voorjaar zorgeloos dicht krijgt....*O*
 
Iemand die een oldtimer rijdt voor wanneer de motor in de winterstalling staat / voor onderhoud weg is?
 
Iemand die een oldtimer rijdt voor wanneer de motor in de winterstalling staat / voor onderhoud weg is?


De Klr 600 van mij is bj 86 , ik vind het geen oldtimer , maar ja, de dame van de mrb was ook lichtelijk verbaasd dat ik het hele jaar wilde betalen :Y
 
De Klr 600 van mij is bj 86 , ik vind het geen oldtimer , maar ja, de dame van de mrb was ook lichtelijk verbaasd dat ik het hele jaar wilde betalen :Y

Ok, ik bedoelde een auto van voor 1978 maar toch mooi verhaal!
 
Mijn Oldtimer auto (1953) staat 's winters in de garage. De motor wordt gebruikt, als het tenminste niet glad is...

Ok.

Dacht zelf een keer een oldtimer op LPG te kopen en die dan naast motor te rijden. Geen wegenbelasting, goedkope brandstof en als hij voor onderhoud weg moet dan pak je de motor.
 
Ik check eerst ff de strooikaart/wegtemperatuurkaart van RWS en besluit dan of 2 of 4 wielen.

A2 gaf als laagste 0,9C asfalt aan dus hup, gas op die lollie!


Knipsel.JPG.53d7ff8b969703999ae7f2630e5c3d01.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan