Winterstop

DerJan

MF'er
28 jul 2018
207
80
Gouda
Wie rijdt er hier de hele winter door?

Ik rijd zelf deze week voor het laatst (woon-werkverkeer Gouda Eindhoven) en ga vanaf volgende week autorijden tot maart.

Welke bikkels rijden het hele jaar door? Hoor het graag!
 
Dan snap ik je handtekening niet :+

Nee, in de winter spoor ik
Dat ruige doe ik niet meer
Trouwens ook zonde van de motor :?
 
Ik rij lekker door, behalve als het glad is. Voor de echte kou liggen de Gerbings alvast klaar. Binnenkort de motor met acf50 behandelen en weer door! Na inmiddels vijf winters nog geen spoortje pekel aanslag te zien.
 
Geen auto en treinstation is te ver weg, dus OV duurt gewoon te lang. Zolang als dat het gaat: niet te koud, geen ijzel of sneeuw rijd ik door.

Weet niet helemaal hoe het gebeurd is maar heb onlangs vriendlief (rijdt niet) en buurman (mooiweerrijder) moeten beloven niet te rijden als het vriest... Als compromis mag ik dan het witte busje van vriendlief mee... :X
 
Ik stop pas bij ijzel of mij -1 in verband met gladheid. Tot die tijd rij ik gewoon door.

Anders moet ik elke morgen in de file aansluiten, en daar wordt ik behoorlijk chagerijnig van.
 
Als ik een overleg heb wat verder weg is dan fietsafstand (20 km+) ga ik met de motor.
Laatst nog Tilburg - Den Haag in 1,5 uur. Was met de auto ruim 3 u geweest!
Bovendien, het is 5 a 10 graden, hooguit een beetje nat hier en daar. Wat is daar 'bikkel' aan?
En als het geen motorweer is, ligt het hele land plat, dan komt niemand waar die zijn moet.

P.s. Verwarrend dat alle 'bikkels' een motorscooter een volwaardige tweewieler vinden (nu moet ik zwaaien).
P.s.2. Mijn motor heeft nu 10 winters gezien en daarvan geen enkele schade ondervonden.
 
Weet niet helemaal hoe het gebeurd is maar heb onlangs vriendlief (rijdt niet) en buurman (mooiweerrijder) moeten beloven niet te rijden als het vriest... Als compromis mag ik dan het witte busje van vriendlief mee... :X
_O-

+3 met nat wegdek en bladeren op de weg is gevaarlijker dan -3 en gortdroog hoor. :P

Ik rijd lekker door. Heb een grafhekel aan filerijden. Ik ga niet zeggen dat ik rijden in de winter altijd even leuk vind maar stilstaan met de auto vind ik nog net even erger. Goed pak, verwarmde handschoenen, desnoods een extra trui, en gaan. Scheelt natuurlijk ook wel wat waar je woont en waar je naartoe moet. Ik moet hoe dan ook richting Amsterdam, en altijd druk. Al helemaal bij slecht weer.
 
Ik ga net beginnen. Morgen motor uit t vet halen, dan is het klaar voor as maandag.
Eindelijk de tijd van zweet in de builnaad weg; die irritante schittering van felle zon op gps scherm en vizier weg.

In maart wss weer ophokken, dan wordt t me weer te heet.
 
Dan snap ik je handtekening niet :+

Nee, in de winter spoor ik
Dat ruige doe ik niet meer
Trouwens ook zonde van de motor :?

Plan was wel door te gaan, maar vind het iets te ver toch 125km enkele reis.

Bovendien wil ik tijdelijk meer spullen mee kunnen nemen en de kat achterop de motor klaagt dat hij het te koud krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Zolang het niet regent (is dit nu met een T of een D, ik ben hem kwijt, als ik maar droog blijf dus)
Zolang het niet sneeuwt
Zolang het niet 'gevaarlijk glad' wordt

Rij ik ook lekker door.
+30' of -15' wat maakt he tuit, als het maar droog is...

Of ik moet geen zin hebben, of zooi vervoeren etc..
Maar das ook de enige uitzondering.
 
Helaas nog steeds een koekblik van de zaak dus de meeste kilometers gaan met de auto, maar als het weer het toelaat dan blijft mijn italiaanse schone niet binnen als het droog is. Zout en sneeuw gaat me te ver, maar kou kun je je prima tegen kleden. Afgelopen zondag nog 150 km gestuurd met 6 graden en na afloop was er wat twijfel of ik de volgende keer weer met zomer- of toch met winterhandschoenen ga rijden, erger dan dat is het (nog) niet
 
Dit weekend de pekelfiets uit het hok trekken, compleet in de acf 50 zetten. Verwarmde handschoentjes aansluiten, extra trui en dan kan ik er wel weer een winter tegen aan. Zolang er geen sneeuw ligt rij ik door. Ik wil mijzelf niet neerzetten als de 'echte motorrijder' bullshit uitspraak.. maar puur omdat ik motorrijden zoveel prettiger vind dan autorijden. Ik ben dan ook nog jong, misschien denk ik er over 25 jaar ook wel anders over. We gaan het meemaken.
 
Als het straks ijzelt of sneeuwt pak ik de auto (IJsselstein-Eibndhoven). December-Februari oldtimer overgangsregeling ("ze" is 32 jaar oud), dus ik moet nog ff kijken hoe ik dit ga oplossen... :-)
 
_O-

+3 met nat wegdek en bladeren op de weg is gevaarlijker dan -3 en gortdroog hoor. :P

Helemaal eens, maar om de een of andere manier kreeg ik bij j de heren "overtuigd van eigen gelijk" mijn punt er niet door...
 
Laatst bewerkt:
Gisteren besloten om mijn retour Almere-Delft met de auto te doen (onder andere omdat ik mijn dochter naar school moest brengen 15 km verder)... Wat heb ik de motor gemist! Zelfs ondanks de kou en de regen...
Ik rij lekker door, behalve als het glad is. Voor de echte kou liggen de Gerbings alvast klaar.
Zelfde gedaan afgelopen jaar. Voor dit jaar is dat in principe ook het plan. De Gerbings liggen ook al klaar, het kabeltje is weer klaar voor aansluiting!
Nu overweeg ik wel om voor de koudste dagen af en toe de trein te pakken, het is wel een trip van 100 km iedere keer... De kou heeft dan wel tijd om door te dringen.
Binnenkort de motor met acf50 behandelen en weer door! Na inmiddels vijf winters nog geen spoortje pekel aanslag te zien.
Wat is dat voor spul? Nooit van gehoord...

Trouwens... Iemand ervaring met overhandschoenen tegen regen? Want op zo'n lange trip kan ik me voorstellen dat het wel prettig is, maar ergens heb ik ook het idee dat het hinderlijk kan zijn met het rijden.
 
Wat is dat voor spul? Nooit van gehoord...

Trouwens... Iemand ervaring met overhandschoenen tegen regen? Want op zo'n lange trip kan ik me voorstellen dat het wel prettig is, maar ergens heb ik ook het idee dat het hinderlijk kan zijn met het rijden.

ACF50 is een anti corrosie middel. Vrij vettig spul, waarmee je alle kwetsbare onderdelen inspuit. Dit laat je de hele winter zitten, indien nodig spray je halverwege de winter alles nogmaals in. Je wast de motor weer na de winter. Werkt perfect! Alternatief is tectyl, maar dat is een ramp om te verwijderen na de winter.

Ik heb goretex winterhandschoenen van Rukka, die houden de regen prima tegen.
 
ACF50 is een anti corrosie middel. Vrij vettig spul, waarmee je alle kwetsbare onderdelen inspuit. Dit laat je de hele winter zitten, indien nodig spray je halverwege de winter alles nogmaals in. Je wast de motor weer na de winter. Werkt perfect! Alternatief is tectyl, maar dat is een ramp om te verwijderen na de winter.

Ik heb goretex winterhandschoenen van Rukka, die houden de regen prima tegen.

Alternatief voor ACF50 is vaseline spray. Tectyl inderdaad niet gebruiken
 
Ik geloof, dat je beter je fiets wat vaker kan wassen en poetsen, dan een "protector" er op te nevelen.
met wassen en poetsen zie je eventuele defecten zeker in de winter wanneer alles wat kouder en stijver is, en dus ook wat makkelijker beschadigd.
controle en Onderhoud van mijn fiets zijn van essentieel belang. daar doet een spuitbus geen afbreuk aan maar maakt die controle juist minder..
Altans mijn 50¢
 
Winter = zijspanweer!
Niks remmen, gewoon terugschakelen en slidend de bochten door...heerlijk!
Laat maar komen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan