Winter handschoenen

Ik heb de richa arctic gore tex. Vind ze warm genoeg (koudste dat ik rijd is 3-5 graden) (in combinatie met handkappen en handvatwerwarming) maar vind ze wel redelijk dik dus het gevoel met de motor is niet het beste.

20241224_133501.webp
Ik heb deze, lekker soepel en waterdicht, warm genoeg ,ik heb handkappen en evt hvv 👍

Dane 3 of 4 keer XL.
Nadeel van grootte 14 is dat de handschoenen heel groot worden.
Mijn RT heeft grip puppies, dan dan nog is het een lullig stuurtje.
Misschien dat elektrisch verwarmde handschoenen die dunner/kleiner zijn een betere keuze is.
Tot de vorst temperaturen bevalt een herfst handschoen me beter.

Bijlagen

• Dane.webp
    Dane.webp
    399,7 KB · Weergaven: 0
Verwarmde Gerbings, aangesloten op de motoraccu. Ik rij in de winter geen meter meer zonder.

Wat welke winter handschoenen heb jullie want ik heb kouwe klauwe 😬

Mid season handschoenen + handvatverwarming :P

Ik heb nog wel een setje Dane Goretex winterhandschoenen (M) over voor 60 euro als je wilt ;) ;) Dezelfde die Yellow horse hierboven postte.
(want die heb ik met de handvatverwarming niet meer nodig gehad)

Heb de Held air n dry. Die heeft een goretexvak en een geperforeerd zomervak eronder.
Ik gebruik eigenlijk alleen het zomervak in combinatie met vingerfrituur en handkappen. Maximaal controlegevoel en toch geen kauwe jatten.

1735067359348.webp

Ik heb een paar jaar geleden elektrisch verwarmde handschoenen gekocht. Een van m'n beste aankopen ooit! Zou er niet te lang over nadenken maar ook een paar kopen. Ik heb ze met een snoertje maar kan ook op batterijen. Net waar je voorkeur voor hebt.

Ik heb ooit van die dingen van mijn baas gekregen. Warm, lelijk en onverwoestbaar.
Precies. Less is more. Ik denk dan, stap dan in de auto als je voor honderden euro's elektrische telefoonbestuurde handschoenen aan gaat schaffen.

Precies. Less is more. Ik denk dan, stap dan in de auto als je voor honderden euro's elektrische telefoonbestuurde handschoenen aan gaat schaffen.

Mijn auto heeft geen werkende kachel, ik heb het warmer op de motor.
Daarnaast moet iedereen dat zelf weten vind ik.

vraag is dan weer hoeveel sommige wel op hun motor zitten... Had laats bij 1a 3 graden 6 uur en dag erop 8 uur op de motor gezeten voor plezier km's. Was echt wel genieten, maar op gegeven moment vinger toppen ijs ijs koud.

Gerbing. Aanvankelijk met accu’s, maar die zijn inmiddels na jaren verrot, dus nu op de accu.

in plaats van het zoeken naar nieuwe handschoenen is het vaak beter om de oorzaak te begrijpen. koude handen kan komen door 4 oorzaken die allemaal hun eigen aanpak hebben.
1 te weinig isolatie of slechte isolatie. oplossing is betere handschoenen / wanten of de wind blokkeren door handkappen of stuurmoffen.
2 te kleine handschoenen hierdoor wordt de isolatie plat gedrukt en isoleert het niet meer. oplossing grotere handschoenen / wanten.
3 afkoelende core van het lichaam dan wordt de bloedtoevoer naar de handen afgeknepen om warmte te besparen. oplossing beter pak of het lichaam bijverwarmen.
4 slechte bloedcirculatie in de handen maar dan heb je vaker last van kouwe klauwen en niet alleen op de motor. dan kan verwarmde handschoenen een hele doe oplossing zijn of stuurverwarming al dan niet gecombineerd met oplossingen uit punt 1 en 3.

Terug
Bovenaan Onderaan