winter banden monteren

black mule

MF veteraan
In memoriam
3 dec 2008
11.450
73
Heemskerk
wie laten er hier net als ik winterbanden monteren onder de motor.
ik heb voor mijn versys een setje heidenau besteld, veel zetten de motor op stal
maar soms moet je wel eens wat he.
maar wie gebruikt ze ook bv op de pekelfiets?en wat zijn je ervaringen er mee.
trouwens ik vind het heerlijk op op een koude dag in de winter nog even een blokje
om te touren.
 
wie laten er hier net als ik winterbanden monteren onder de motor.
ik heb voor mijn versys een setje heidenau besteld, veel zetten de motor op stal
maar soms moet je wel eens wat he.
maar wie gebruikt ze ook bv op de pekelfiets?en wat zijn je ervaringen er mee.
trouwens ik vind het heerlijk op op een koude dag in de winter nog even een blokje
om te touren.

Ik rij het hele jaar op sporttour banden tot 0 graden. Ik heb wel eens naar Heidenau gekeken maar ze hebben mijn maat ook niet. Daarnaast is het verwisselen erg duur voor die paar dagen in het jaar.
 
tja ik vind ze niet duur ,ben 270 euro kwijt voor dit setje.
en mocht het plots gaan sneeuwen terwijl ik al op het werk ben dan scheelt
het echt de helft.
ik gebruikte vroeger ook altijd al heidenau ,maar in 2009 hadden ze deze maat
nog niet.
ze hebben nu veel meer keus uit maten.
valt mij ook op dat er aardig wat collega,s met de motorscooter ze er onder hebben.
zal dus wel en soort trend aan het worden zijn,tenminste voor de door rijders.
zouden de motor agenten dit ook al onder hun fietsen hebben?
 
Ik beschouw mijn Pilot Road 4s eigenlijk als ultieme winterbanden, die halve dag dat de sneeuw nog niet geruimd is neem ik de fiets of misschien zelfs wel het openbaar vervoer (terug). Tenzij we nu echt het interglaciaal achter ons hebben.
 
In maart zat ik met de MPR4 in de Harz.
full
 
@Black mule
Met sneeuw is het nog prima rijden op die winter banden? Lijkt mij dat je toch zeker geen 80kmu (bv.) gaat rijden op een wegdek met nog allemaal sneeuw/ijs, zelfs niet met winterbanden?
 
@Black mule
Met sneeuw is het nog prima rijden op die winter banden? Lijkt mij dat je toch zeker geen 80kmu (bv.) gaat rijden op een wegdek met nog allemaal sneeuw/ijs, zelfs niet met winterbanden?

Dat doen mensen met een auto ook niet als er sneeuw ligt. Ik heb zelf de Heidenau K60 Scout voor de winter onder de motor. Het scheld echt heel veel door voornamelijk de noppen. De scout is ook niet de wintervertelling omdat die niet beschikbaar is voor mijn motor. Afgelopen winter tijdens die ene dag sneeuw was ik er heel blij mee ik kon "gewoon" rijden gezien de omstandigheden daar waar ik met me pilot Road 4 geen eens van me plek af kwam.
 
Ik kan geen set Heidenau vinden in de maat voor de versys.... :/

Heb je geen linkje ?

als je de uitnodiging voor de 28e al hebt, kan je ze ook meenemen , doen we ze er even op leggen :)
 
Laatst bewerkt:
Onder de 100 pk zou je ook regenbanden kunnen monteren, misschien is er zelfs wel een set met DOT goedkeuring ;)

Aantal jaren terug hebben ze dat in de Performance Bikes getest op een R6 in de winter.
 
Onder de 100 pk zou je ook regenbanden kunnen monteren, misschien is er zelfs wel een set met DOT goedkeuring ;)

Aantal jaren terug hebben ze dat in de Performance Bikes getest op een R6 in de winter.


In de winter of in de sneeuw getest?

Geloof niet dat je op regenbanden in de sneeuw 99 pk kunt loslaten, zelfs niet met winterbanden ;)
 
Laatst bewerkt:
Er zit verschil in winterbanden. De enige ervaring heb ik met motorscooters met winterbanden. Heb een setje sava gehad dat waren echt winterbanden. Heb vanaf januari dit jaar Michelin city grip winter maar vergeleken met die sava lijken dat meer vierseizoenen banden. Heb er ook de zomer meer doorgeven en zijn nog niet versleten. Achter heb ik nu heidenau lijkt ook meer vierseizoenen.
 
Heb van de week mijn K66 Snowtex erom gelegd op de motorscooter ... beetje zelfde verhaal als een paar posts eronder(of boven ligt aan de instellingen van MF :) . Ik draaide in het verleden zelf strooidiensten en kwam toen ook altijd op de motorscooter door de sneeuw heen ... gaat perfect met winterbanden. Het is alleen jammer dat ze maar beperkt leverbaar zijn voor de motor
 
tja ik vind ze niet duur ,ben 270 euro kwijt voor dit setje.
en mocht het plots gaan sneeuwen terwijl ik al op het werk ben dan scheelt
het echt de helft.
ik gebruikte vroeger ook altijd al heidenau ,maar in 2009 hadden ze deze maat
nog niet.
ze hebben nu veel meer keus uit maten.
valt mij ook op dat er aardig wat collega,s met de motorscooter ze er onder hebben.
zal dus wel en soort trend aan het worden zijn,tenminste voor de door rijders.
zouden de motor agenten dit ook al onder hun fietsen hebben?
Bij scooters zien we het meer en meer. Er is ook best wat keuze en fabrikanten maken ook diverse maten in winterbanden.

Misschien omdat mensen met een (brom)scooter geneigd zijn om met pleuris weer toch op die scooter te gaan rijden.
 
wie laten er hier net als ik winterbanden monteren onder de motor.
ik heb voor mijn versys een setje heidenau besteld, veel zetten de motor op stal
maar soms moet je wel eens wat he.
maar wie gebruikt ze ook bv op de pekelfiets?en wat zijn je ervaringen er mee.
trouwens ik vind het heerlijk op op een koude dag in de winter nog even een blokje
om te touren.

Ik rijd heel het jaar door op heidenau scouts, heel veel grip.
 
Bij scooters zien we het meer en meer. Er is ook best wat keuze en fabrikanten maken ook diverse maten in winterbanden.

Misschien omdat mensen met een (brom)scooter geneigd zijn om met pleuris weer toch op die scooter te gaan rijden.


:+ hier zo een die in de sneeuw met de scooter gaat i.p.v. met de auto stel je voor dat er dan iemand tegenaan rijd...
 
Ik geeft gewoon gas met mijn auto als er sneeuw komt! Geen problemen met de zomerbanden, zolang je maar 4wd hebt... :Y :} _O-
Fungeer in de straat als trekker, spoormaker.

Als de snelheid eruit gehaald moet worden helpt 4wd niets. Dan zouden winterbanden wel voordeel bieden.

Ik zie in de winter regelmatig automobilisten die hun snelheid niet aan de omstandigheden aanpassen. En niet zelden gaat het ook mis.
Winterbanden, ESP, ABS, mannelijkheid, 4wd... Stuk voor stuk zaken die de grens wat verder kunnen leggen en daarmee de veiligheid vergroten. Behalve wanneer je er vol op vertrouwt. Er zijn nog altijd grenzen.
 
lepenzeur bel even met horeon die weten de maten er voor.
ik heb wel de indruk dat winter banden voor de scooter en motor aan een
kleine opmars bezig zijn.
de pireli corsa zijn m en s banden die het ook prima doen, ik heb er 3 winters
mee gereden.
en het is mooi dat de banden tegenwoordig in meer maten verkrijgbaar zijn.
ik vind het een goede ontwikkeling :Y
 
Rijd heel t jaar door op de Heindenau K60 Scout M+S, band bevalt mij top (op allroad fiets)
Zowel droog als nat als koud, sneeuw heb ik nog niet echt gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan