Wildstar/Roadstar liefhebbers.

ik heb een vraagje ,vorige zomer met die warmte kreeg ik mijn wildstar niet meer gestart na een kort ritje ,tijdens dit ritje reed hij niet goed hij wou altijd maar stilvallen ,eens hij stilstond was hetzelfde dan een platte batterij ,maar dat kon niet er zat juist een nieuwe in heb hem dan een uurtje laten staan en hup hij starte terug maar ik moet wel bekennen aan mijn gashendel zitten 2 kabels ,ik wou deze een beetje aandraaien en heb per ongeluk aan het verkeerde gedraaid ik denk dat dit een kabel voor de kleppen afstelling was kan dit de oorzaak zijn en kan ik deze kabel zelf afstellen daar ik niet zeker ben van de plaats waar hij stond ?
 

Bijlagen

  • 164005669_10223009668502659_7480327466749414926_n.jpg
    164005669_10223009668502659_7480327466749414926_n.jpg
    332,3 KB · Weergaven: 28
Het Spy-bal alarm gaf soms wat problemen, was niet echt een betrouwbaar alarm. Maar dat is er al uit?? De kabel met de zekering is zeker geen standaard draad. Maar als het alarm verwijderd is kan dat ook niet meer inbreken in je startcircuit. Kijk eens naar de hoofdzekering, groen, 30 Amp, die op je startrelais zit. Daar zitten er normaal twee in, de actieve en een reserve. Dikke plus draad van je accu naar beneden volgen, kom je bij je startrelais, hangt in rubber.🤞🤞

Goede zaak, Henny, had over het berichtje "Solved" heen gelezen. Wat was nou de storing??
 
ik heb een vraagje ,vorige zomer met die warmte kreeg ik mijn wildstar niet meer gestart na een kort ritje ,tijdens dit ritje reed hij niet goed hij wou altijd maar stilvallen ,eens hij stilstond was hetzelfde dan een platte batterij ,maar dat kon niet er zat juist een nieuwe in heb hem dan een uurtje laten staan en hup hij starte terug maar ik moet wel bekennen aan mijn gashendel zitten 2 kabels ,ik wou deze een beetje aandraaien en heb per ongeluk aan het verkeerde gedraaid ik denk dat dit een kabel voor de kleppen afstelling was kan dit de oorzaak zijn en kan ik deze kabel zelf afstellen daar ik niet zeker ben van de plaats waar hij stond ?

Nee, je kunt aan de twee kabels van je gashendel "niks" verkeerd doen. Het zijn alle twee gaskabels, een trek en een duw kabel.
Ik heb dit beeld eerder gehad en toen bleek het een slecht functionerende brandstofpomp te zijn. Je kunt proberen om je carburateur aan te sluiten zonder de pomp ertussen, dus rechstreeks op je brandstofkraan. Is niet ideaal bij hoge snelheid, kan dan iets gaan inhouden. Maar om te weten te komen of daar je storing zit.
Groeten, Leon
 
Het Spy-bal alarm gaf soms wat problemen, was niet echt een betrouwbaar alarm. Maar dat is er al uit?? De kabel met de zekering is zeker geen standaard draad. Maar als het alarm verwijderd is kan dat ook niet meer inbreken in je startcircuit. Kijk eens naar de hoofdzekering, groen, 30 Amp, die op je startrelais zit. Daar zitten er normaal twee in, de actieve en een reserve. Dikke plus draad van je accu naar beneden volgen, kom je bij je startrelais, hangt in rubber.🤞🤞

Goede zaak, Henny, had over het berichtje "Solved" heen gelezen. Wat was nou de storing??
Het was de hoofdzekering, accu verkeerd aangesloten. Prutser als ik ben. En tóch dank voor je reactie, daarmee had ik het op kunnen lossen inderdaad.:t.
 
Hoi. Een vraagje. Ik weet dat er net als ik meerdere Wildstars rondrijden met een Barnett drukgroep. Bij mij is nu voor de tweede keer het lager eruit getrokken. Zijn hierover meer ervaringen?

Groet.
 
Vandaag bij Termaat Nijmegen afspraak gemaakt om de Barnett groep te vervangen voor de originele configuratie. Werd mij verteld dat zij vorige maand bij een Wildstar ook na twee keer druklagerproblemen de Barnettgroep weer hebben vervangen door de originele...
 
Bij de beide Wildstars rijd ik al jaren met de Barnett drukplaten, geven helemaal geen krimp. Meer druk, dus nooit een slippende koppeling en nagenoeg geen steviger koppelingsgreep. IK neem aan dat de monteurs wel een momentsleutel gebruiken.
Ook bij de overige mij bekende vervangingen binnen de club nooit problemen, en allemaal zelf gemonteerd volgens het boekje.
 
Tja. Termaat is al jaren Yamaha dealer, daar heb ik wel vertrouwen in. Maar toch vertrouw ik de huidige groep niet meer. Het zou één keer kunnen gebeuren, maar twee keer? IK ga terug naar origineel. Laat wel (3e keer open nu en ongeveer 90k gelopen) ook alle platen vervangen.
 
Tja. Termaat is al jaren Yamaha dealer, daar heb ik wel vertrouwen in. Maar toch vertrouw ik de huidige groep niet meer. Het zou één keer kunnen gebeuren, maar twee keer? IK ga terug naar origineel. Laat wel (3e keer open nu en ongeveer 90k gelopen) ook alle platen vervangen.
En, bevalt origineel je? Merk je veel verschil?
 
Wij hebben 5500km door Italië gereden. Was ook zwaar voor de koppeling denk ik.
 

Bijlagen

  • 20230606_190324.jpg
    20230606_190324.jpg
    295,3 KB · Weergaven: 21
En, bevalt origineel je? Merk je veel verschil?
Tis ontzettend druk bij Termaat, 4 juli is de reparatie pas. Daarna zal ik verslag doen. Mijn zoon heeft inmiddels ook een Wildstar gekocht, originele drukgroep, maar ik ben ontzettend verbaasd hoe licht zijn koppeling gaat.

Tot de reparatie pak in nu mijn tweede motor, een aangepaste Magna V65. Wat een monster.... zo'n 3 seconden van 0 tot 100, dat ben ik van een wildstar niet gewend. Maar eerlijk is eerlijk, ik ben een rustige rijder, dus de kracht van de Wildstar is genoeg voor mij!
 
Kijk vooral ook even naar je kabel. Heb een maand geleden mijn kabel kapot getrokken, Een dure, RVS ommanteld exemplaar. Op de nippel, komt wel vaker voor, scharnierpunt wat niet meer draait, maar knikt. Tijdelijk een originele er op gezet, nog nooit zo'n "lichte koppeling gehad, met de Barnett drukplaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan