Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

zoals ik al zei, ik vind 'm niet verkeerd, maar 2400 is idioterie. Ze hebben aandacht aan het uiterlijk besteed (soort vban dan :+ ), maar laten wel de inmiddels 33 jaar oude rubberen remleidingen zitten :X
 
Ik heb diezelfde uitlaten op mijn Super, wel met een zelf gemaakte db killer er in. Maar nog steeds een bak herrie. Gelukkig zijn er oordoppen. Overigens heb je voor dat geld een originele Super, en niet een slap custom look a like.
 
Ongetwijfeld, maar ik wil helemaal geen( slappe) originele. Deze heeft voor mij een bepaalde basis om op voort te borduren. Gaat me juist om het sleutelen. En smaken verschillen gelukkig. DB killers nodig is meer dan waarschijnlijk, maar dat wordt geen probleem!
 
Die uitlaten heb ik ook op een van mijn Supers, maar ik vind de originele uitlaten veel mooier klinken.

En wat de V65 betreft: is zeer bruut, maar de V45 is ook bepaald geen mietje en ik kocht mijn zwarte Super Magna, geheel origineel en in bijna nieuwstaat met geen 13.000 mijl op de teller voor 1500 euro.

Laatst kon ik een mooie V65 kopen voor 600 euro, maar ik heb geen plekje meer.
 
Die uitlaten heb ik ook op een van mijn Supers, maar ik vind de originele uitlaten veel mooier klinken.

En wat de V65 betreft: is zeer bruut, maar de V45 is ook bepaald geen mietje en ik kocht mijn zwarte Super Magna, geheel origineel en in bijna nieuwstaat met geen 13.000 mijl op de teller voor 1500 euro.

Laatst kon ik een mooie V65 kopen voor 600 euro, maar ik heb geen plekje meer.

Da`s niks voor jou zo`n dik ding , daar waai jij van af` kabouter ..:z
 
Hoi,

Ik kan een Magna VF750 C uit '96 kopen van een bekende. Visueel ziet hij er nog puntgaaf uit. De motor heeft ca. 36000 km gelopen. Echter staat hij al jaren in een garage (wel verwarmd en droog) op de zijstandaard. Na een accubooster kreeg ik hem gestart. Toen ik de tankdop er af haalde zag ik flink wat roest aan de binnenzijde zitten. Daar zal ik dus nog wel wat werk aan hebben. Ik denk ook uitgedroogde slangetjes etc..?
Wat zou deze Magna ongeveer nog waard zijn en hoeveel werk zit er nog in voordat hij weer volledig rijklaar is?
IMG_20181207_173145.jpg
 
Hoi,

Ik kan een Magna VF750 C uit '96 kopen van een bekende. Visueel ziet hij er nog puntgaaf uit. De motor heeft ca. 36000 km gelopen. Echter staat hij al jaren in een garage (wel verwarmd en droog) op de zijstandaard. Na een accubooster kreeg ik hem gestart. Toen ik de tankdop er af haalde zag ik flink wat roest aan de binnenzijde zitten. Daar zal ik dus nog wel wat werk aan hebben. Ik denk ook uitgedroogde slangetjes etc..?
Wat zou deze Magna ongeveer nog waard zijn en hoeveel werk zit er nog in voordat hij weer volledig rijklaar is?
Bekijk bijlage 1341587
Voor de waarde kun je op diverse verkoopsites kijken wat er zoal voor gevraagd wordt (werkelijke waarde meestal toch iets lager dan de vraagprijzen)
Van de hoeveelheid werk valt zo niets te zeggen, de ene keer zit het mee, de andere keer valt het tegen en zeker op afstand vanaf 1 enkele foto is daar niets van te zeggen.
 
Als er vanuit de tank troep in de carbs is gekomen, ondanks het filter, dan heb je er (veel) meer werk aan.
 
Hallo,

Is dit topic nog een beetje actief onder de Magna rijders?

Ik wil zelf graag een Super Magna gaan kopen uit '87.

Nu vraag ik me alleen nog wel een paar dingen af, misschien dat jullie me hier mee kunnen helpen..

Is het wel verstandig om nog zo'n oude motor aan te schaffen? Dit omdat er misschien onderdelen niet meer te verkrijgen zijn etc.

Ook zou ik er graag één kopen mét forward controlls, deze worden alleen niet heel veel aangeboden.. zijn deze makkelijk zelf te maken? Want zie ze nergens te koop.

Ook lees ik natuurlijk vaak dat ze erg snel zijn. Ik heb weinig om mee te vergelijken, maar zijn ze véél sneller dan een intruder 1400 bijv?

Bedankt alvast voor de reacties!

Mvg John
 
Ik heb er twee van 1988, dus 750 cc en het schijnen betrouwbare motoren te zijn. Ik rijd vaak samen met een neef en zijn vriend en die hebben beiden een Intruder 1500cc. Maar de Supermagna is een stuk sneller met de helft van die cilinderinhoud.

Dat heeft te maken met dat hij een heel breed toerengebied heeft met relatief veel vermogen. Al vanaf 2000 rpm gaat hij er flink vandoor en hij gaat moeiteloos boven de 10.000 rpm. Er zijn sportmotortjes die op zich meer pk's hebben, maar dat komt pas bij hoge toerentallen. De SM is een fijne motor en wordt een beetje zeldzaam, althans, de nette en goede exemplaren.
 
Bedankt voor je reactie!
Het lijkt mij ook een erg fijne motor! Ook voor verre afstanden.
Zijn de remmen ook goed genoeg in verhouding met de pk's?
Ik denk dat ik van het voorjaar maar eens écht op zoek ga en er een paar ga bekijken!
 
Tja, ik zat van de week op een Suzuki GSXR 1100 en ik moet er niet aan denken om daar lange afstanden mee te moeten rijden. Wel belachelijk snel, maar ik zit liever op de Supermagna en die is mij snel zat. Het is wel een cruiser, je zit vrij rechtop en als je lange stukken gaat rijden en ook met snelheid, dan zou ik er een windscherm op zetten.

Je moet hem wel ff leren kennen, het stuurt geheel anders dan een sportmotor en dat moet je ff doorkrijgen. Voor mij zijn de remmen goed genoeg, het is geen motor voor het circuit, al kun je nog een heel aardig sprintje trekken ermee.
 
voor een 30 (31)-jarig oude motor is het een prima beestje met een hoge betrouwbaarheids-factor met een geweldig rijgenot.
heeft in de lage toeren al een hoog koppel waarbij je moeiteloos in z'n 6 kan rijden met 2000 rpm en ligt ook nog eens lekker stevig op de weg.
idd is het sturen iets wat je even onder de knie moet krijgen maar dan is het ook geweldig rijden.
onderdelen zijn er nog genoeg, maar zul je motortechnisch niet veel nodig hebben vanwege de betrouwbaarheid.
plaatwerk en uitlaten is een geval apart, dat is zoeken op internet maar toch nog wel te vinden. wel een reden te meer heel zuinig te zijn :) :)
het uiterlijk is werkelijk fenomenaal met die schuine pijpen omhoog en daarom incasseer je heel wat respectabele opmerkingen.
als er langs de geijkte motorroutes motorliefhebbers staan en rijden kun je rekenen op de stembordjes met een 8 of hoger op een schaal van 10.
natuurlijk zijn er ook magna's die niet meer origineel zijn, maar doet niets af aan de motor. uiterlijk is iets persoonlijks
kijk maar eens rustig rond, er zijn er nog genoeg binnen een redelijk prijsbracket.
 
Van de 750 cc versie zijn er maar iets van 3200 gemaakt, van de 700 cc versie iets van 16.000 uit mijn blote hoofd. Dus een echt mooie en goede vind je niet zomaar.
 
Ik kwam afgelopen zomer een zwarte tegen uit 1988, heel netjes en helemaal origineel. Hij liep op 3 cilinders en daarom had ik hem goedkoop. Het is meestal een bougie die op vakantie is, zijn ze gevoelig voor. Een nieuwe bougie kost 5 euro en ik heb er een als reserve bij me.

Let wel op als je er een gaat bekijken dat hij goed schakelt. Ze willen wel eens problemen hebben met de 2e versnelling, heb ik me laten vertellen. Als er altijd goed mee gereden is zul je dat niet hebben lijkt me.
 
heeft in de lage toeren al een hoog koppel waarbij je moeiteloos in z'n 6 kan rijden met 2000 rpm en ligt ook nog eens lekker stevig op de weg
Als je er lang van wil genieten is dat een heel slecht idee. Het zijn best sterke blokken, naar als ze ergens NIET tegen kunnen is het wel in te lage toeren(onder de 3000) rijden.:X dan krijgen de koppen veel te weinig smering.
 
Bedankt voor je reactie!
Het lijkt mij ook een erg fijne motor! Ook voor verre afstanden.
Zijn de remmen ook goed genoeg in verhouding met de pk's?
Ik denk dat ik van het voorjaar maar eens écht op zoek ga en er een paar ga bekijken!

Wat is je budget ,ik ben aan het rondkijken voor een iets jongere versie.
Ik heb geen haast om te verkopen, want mijn blauwe 87`er loopt nog fantastisch.
 
Haha let ik even niet op! Veel reacties er bij! Bedankt!


Leuk om te zien dat iedereen die er één rijd of heeft gereden, er zo positief over is!


Op internet kom ik er genoeg tegen maar het valt me op dat ze vaak een redelijk hoge kmstand hebben. 50.000 of meer.
Is dat erg veel voor deze motor?


Hebben jullie ook ervaring met forward controlls? Dit vind ik eigenlijk wel een must op deze motor maar ik ben niet heel groot 1.85m en misschien zijn de normale voetsteunen wel goed genoeg..


@Michiel_magna
Ik denk dat mijn budget rond de 2500 zal zijn. Dat ligt er een beetje aan wat ik voor mijn eigen motor krijg..
 
Voor 2500 moet je een goede en nette kunnen vinden. Ik betaalde voor de mijne 1500 en die had 13.000 mijl gelopen en rijdt fantastisch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan