Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Haha let ik even niet op! Veel reacties er bij! Bedankt!


Leuk om te zien dat iedereen die er één rijd of heeft gereden, er zo positief over is!


Op internet kom ik er genoeg tegen maar het valt me op dat ze vaak een redelijk hoge kmstand hebben. 50.000 of meer.
Is dat erg veel voor deze motor?
50.000 in 31/32 jaar veel? mijn 1e magna (wel een '83) is de mijlenteller van rond geweest
Hebben jullie ook ervaring met forward controls? Dit vind ik eigenlijk wel een must op deze motor maar ik ben niet heel groot 1.85m en misschien zijn de normale voetsteunen wel goed genoeg..
geen noodzaak voor jouw lengte en zoals je al aangaf zijn ze (erg) schaars. Omdat het model maar 2 jaar is geproduceerd in ook niet eens zo grote aantallen, globaal gezien, zijn er ook weinig accessoires voor gemaakt. De meeste die je dan ook ziet met forward controls zijn dan ook eigenbouw of enkelstuks.


@Michiel_magna
Ik denk dat mijn budget rond de 2500 zal zijn. Dat ligt er een beetje aan wat ik voor mijn eigen motor krijg..[/QUOTE]
 
Hoi,

Ik kan een Magna VF750 C uit '96 kopen van een bekende. Visueel ziet hij er nog puntgaaf uit. De motor heeft ca. 36000 km gelopen. Echter staat hij al jaren in een garage (wel verwarmd en droog) op de zijstandaard. Na een accubooster kreeg ik hem gestart. Toen ik de tankdop er af haalde zag ik flink wat roest aan de binnenzijde zitten. Daar zal ik dus nog wel wat werk aan hebben. Ik denk ook uitgedroogde slangetjes etc..?
Wat zou deze Magna ongeveer nog waard zijn en hoeveel werk zit er nog in voordat hij weer volledig rijklaar is?
Bekijk bijlage 1341587

Hoi,

Inmiddels bovenstaande Magna aangeschaft 8-)! Hoewel ik nu nog met enkele uiterlijke kenmerken bezig ben, wil de carburateurs gaan synchroniseren. Wie kan mij vertellen waar de vaccuum aansluitingen zitten? Is het de aansluiting waar ik de pijl heb geplaatst? En welke carb is de leidende?

IMG_20190113_161709.jpg
 
Nee, wat jij markeert zijn de CO-schroeven. Daar kun je beter vanaf blijven als je niet weet wat je daarmee doet (niet vervelend bedoeld)
De aansluitingen zitten op de inlaten op het blok zelf (bij de oude magna's tenminste) elke inlaat heeft een kruiskopschroefje.
Met 3e generatie magna's ben ik een stuk minder bekend en weet zo ook niet welke carb leidend is. MEESTAL is het degene welke direct door de gaskabel bediend wordt. maar hier vind je een werkplaatshandboek: HONDA MAGNA VF750C SERVICE MANUAL Pdf Download.
 
Bedankt voor je reactie. Ik heb even wat foto's gemaakt. Zijn dit de juiste locaties? In een steekt een slangetje die is verbonden met de benzinepomp:


IMG_20190114_203259.jpg
IMG_20190114_203450.jpg
IMG_20190114_203421.jpg


Waarmee kan ik uiteindelijk de afstelling per carburateur doen? Door met de benzine/lucht verhouding te spelen? Staat deze in onderstaande afbeelding?

carbH23jetloc.jpg


Alvast bedankt voor de hulp!
 
Gister een test ritje gedaan op een Super Magna.
Aan al die verhalen over de power van een Magna, is niks overdreven! Dat ding bleef maar doortrekken in iedere versnelling en durfde niet eens tot de max tpm (ivm gladheid :-))
Wél vind ik mezelf (1.85m) wat aan de grote kant voor de Super Magna.
Ik denk dat een iets hoger stuur en fwc dit wel zullen verhelpen.
Nu ff doorsparen voor één die aan al mn eisen voldoet :-)
 
Soms kun je heel veel geluk hebben. Ik zocht wat onderdelen voor mijn VF1100C en zag bij toeval een nieuwe tank te koop staan. Nieuw in de doos , jaren op zolder gestaan . Prachtig.
 

Bijlagen

  • 20190123_165639.jpg
    20190123_165639.jpg
    922 KB · Weergaven: 10
  • 20190123_165710.jpg
    20190123_165710.jpg
    675 KB · Weergaven: 8
Mocht je nog spullen zoeken voor een 84-er v65 magna dan heb ik hier nog het eea liggen..
 
Wat een mooie Peterz010!

Zit er veel verschil tussen tussen de Supermagna van 1987 en die van 1995 bijv?

De uiterlijke verschillen kan ik zien :-)

Deze lijken standaard al fwc te hebben?
Zijn deze veel sneller dan het oudere type?

Het prijsverschil is namelijk niet heel groot en je hebt dan wel een nieuwere motor..
 
John800 bedankt! Ik kan je niet heel veel verder helpen. Ik kreeg de kans om deze Magna van een kennis te kopen. Daarna ben ik mij pas in dit type gaan verdiepen. Er staat veel informatie op de wiki: Honda Magna Wiki
 
Laatst bewerkt:
Luitjes, wellicht al 100 keer genoemd maar op mijn telefoon zoeken werkt niet lekker. Wat is de klepspeling van de 1984 VF700C Magna?

Ik ga er vanuit dat deze klus niet veel anders is als bij de Supermagna verder? Eerste keer dat ik aan de magna werk ipv super.
 
Heb het werkplaats handboek inmiddels gevonden voor de 84. Die van de Supermagna kende ik inderdaad al maar toch bedankt. Ik kom uit op 0,15 in ex
 
De VF1100 doet het weer. Alles uit elkaar gehad en waar nodig vernieuwd . Kleppen gesreld en carburateurs weer schoon. Originele kleurstelling komt later, even kijken wat het wordt, zwart,rood of maroon. Het rijdt toch wel heel lekker rustig, zo'n v4. Wat remmen en sturen betreft komt het natuurlijk niet in de buurt van een modernere of sport motor, maar daarom is de beleving niet minder mooi. Bedoeling was de motor op te knappen er te verkopen, maar ik denk er sterk over deze maar te houden.
 

Bijlagen

  • 20190322_113738.jpg
    20190322_113738.jpg
    282,3 KB · Weergaven: 5
Beste mensen,

Bij deze wil ik mij eventjes voorstellen:

Ik ben Milo, 29 jaar en ik ga binnenkort een Honda Magna V30 (500) overnemen voor een prikkie.
Is van een bekende van mij en heeft het nodige opknapwerk nodig denk ik, want hij staat al geruime tijd stil.
Is weg gezet met elektronische problemen, eigenaar wist niet exact wat, maar een maatje van me zei dat het hoogstwaarschijnlijk de CDI is (of van 1 vd 2 mits een V-twin) die kapot is.
Dus ik ga binnenkort ff kijken en als dat het idd is, even op zoek naar een vervangende CDI.

Hebben jullie tips waar ik deze kan kopen? En is 2e hands voldoende of beter een nieuwe kopen?
Nog andere tips? Alles voor deze motor is voor mij nieuw, dus alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt.
 
De 500 ken ik totaal niet, maar ik denk dat het geen V-twin is:+.

CDI's kun je denk ik niet eens nieuw meer krijgen, maar een 2e hands werkt ook prima.
Je kunt de CDI's eerst proberen om te wisselen, dan weet je meteen of er één kapot is, dat geld ook voor de bobines.
Het zou kunnen dat ze uitwisselbaar zijn met die van een 750, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Overmatige slijtage aan nokkenassen is een kwaal van VF's in het algemeen, dus ik zou de klepspeling checken en de staat van de nokken nalopen.

Er is ook een specifiek VF topic trouwens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan