Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Heren, bedankt voor de reactie.
Reed nu zelf ook tot de 100mile en dan weer tanken (+/- 10 a 11 liter), maar aangezien de tank 14 liter is kan ik dus nog wel wat verder (al ga ik niet het randje opzoeken 😂)
 
De benzinekraan heeft een reservestand en dan heb je nog een paar liter.
 
bagagedrager-luxe-op-spec-sissybar-honda-vf-750-c-web.jpg


Heren en dames, ik ben op zoek naar het achterste deel van het spatbord. Het kunststof deel met de nummerplaathouder en de kentekenverlichting.
Omdat een vorige eigenaar het nodig vond om het er af te zagen in een poging om de motor te verfraaien, wat volgens mij is mislukt. Maar erger is dat ik geen kentekenplaatverlichting heb en daar is ook geen ruimte meer voor.

En als we toch bezig zijn: ik zoek ook de originele richtingaanwijzers.

Met veel dank voor uw aandacht.
 
Zie pagina 93
Hij mag weg tegen elk aannemelijk bod, afgelopen weekend een grote beurt (rekening beschikbaar) gehad en set nieuwe banden er op en 16224 miles (vandaag), ook diverse reserve onderdelen inclusief originele R-uitlaat en complete set (alles) als nieuw candy roode verf delen.
Graag alleen serieuze aanvragen
 
Zie pagina 93
Hij mag weg tegen elk aannemelijk bod, afgelopen weekend een grote beurt (rekening beschikbaar) gehad en set nieuwe banden er op en 16224 miles (vandaag), ook diverse reserve onderdelen inclusief originele R-uitlaat en complete set (alles) als nieuw candy roode verf delen.
Graag alleen serieuze aanvragen
Deze SM is wel de mooiste die ik ooit heb gezien, maar ik heb er al twee. Als je een prijs in je hoofd hebt, PM me die dan.
 
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en ook nog een nieuw bakken motorrijdster 😁😜 ik heb een

IMG_6201.jpeg
Honda Magna vf750c v45 uit 1985

Ik vind het een prachtige motor maar helaas nog niet echt veel plezier van. We hebben er al heel wat aan gespandeerd om hem op en top te krijgen. Maar helaas ging hij vrijdagavond in de file weer zijn nukken geven die we eerder al gerepareerd hadden en dachten het opgelost te hebben maar hoogstwaarschijnlijk is dus weer de pulsgever de bovenste pickup spoel kapot zodra hij op temperatuur is. Valt de toerenteller weg en slaat hij af en blijft ook niet meer stationair lopen. Na de eerste keer de pulsgever te hebben vervangen was dit probleem opgelost. Ik helemaal blij kon weer rijden fout gedacht de schakelaar van de thermostaat ging kapot deze ook vervangen voor een nieuwe de ven ging weer netjes draaien dus de temperatuur beleeft netjes. Nu de afgelopen week elke dag naar mijn werk met de motor geen problemen tot dus vrijdagavond in de file het bovenstaande probleem zich opdeed. We hebben er al veel aan vervangen. ( nieuwe accu. Bougies, bougieskabels, Bobine’s, CDI/ECU, Spanningsregelaar, schakelaar voor de thermostaat, carburateur gereviseerd en gereinigd, pulsgever ) Als hij in orde is rijd hij fantastisch maar op deze manier heb ik nog niet veel vertrouwen in hem omdat ik nu al 2 twee keer in de file met pech kwam te staan wat niet fijn is.

Groetjes Agaath
 
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en ook nog een nieuw bakken motorrijdster 😁😜 ik heb een

Honda Magna vf750c v45 uit 1985

Ik vind het een prachtige motor maar helaas nog niet echt veel plezier van. We hebben er al heel wat aan gespandeerd om hem op en top te krijgen. Maar helaas ging hij vrijdagavond in de file weer zijn nukken geven die we eerder al gerepareerd hadden en dachten het opgelost te hebben maar hoogstwaarschijnlijk is dus weer de pulsgever de bovenste pickup spoel kapot zodra hij op temperatuur is. Valt de toerenteller weg en slaat hij af en blijft ook niet meer stationair lopen. Na de eerste keer de pulsgever te hebben vervangen was dit probleem opgelost. Ik helemaal blij kon weer rijden fout gedacht de schakelaar van de thermostaat ging kapot deze ook vervangen voor een nieuwe de ven ging weer netjes draaien dus de temperatuur beleeft netjes. Nu de afgelopen week elke dag naar mijn werk met de motor geen problemen tot dus vrijdagavond in de file het bovenstaande probleem zich opdeed. We hebben er al veel aan vervangen. ( nieuwe accu. Bougies, bougieskabels, Bobine’s, CDI/ECU, Spanningsregelaar, schakelaar voor de thermostaat, carburateur gereviseerd en gereinigd, pulsgever ) Als hij in orde is rijd hij fantastisch maar op deze manier heb ik nog niet veel vertrouwen in hem omdat ik nu al 2 twee keer in de file met pech kwam te staan wat niet fijn is.

Groetjes Agaath


Allereerst Welkom. Leuke motor!!
Dat probleem heb ik ook een keer gehad bij een vriend van mij. Zijn motor viel uit met warme motor. Zodra hij ook maar iets afkoelt was het in orde. In de tussentijd had ik al een bobine vervangen, bougies etc. Na even gezocht te hebben..... De pulsgevers kun je doormeten. Namelijk de weerstand. Bij koude en warme motor verandert de weerstand. Hiervoor hoef je ze niet uit te bouwen. Wanneer hij uit begint te vallen meteen uitzetten en op de stekker doormeten. Bij mij was 1 van de 2 kapot. En inderdaad de toerenteller doet dan ook raar. Bij warme motor valt 1 van de pulsgevers uit.
 
goedemiddag magna liefhebbers.

ik verkoop mijn freebird aanhanger die achter een supermagna past (plug and play).
heb je interesse kijk bij "te koop" op dit forum.
 

Bijlagen

  • freebird 2.JPG
    freebird 2.JPG
    53,2 KB · Weergaven: 0
Goedemiddag magna rijders.

Heb even een issue met de snelheidsmeter. Die doet het niet meer. Kabel is niet stuk. Boormachine opgezet en dan gaat de meter heen en weer. Dus zit dan bij het wiel lijkt me. Alles open gemaakt en speedo meter eraf. De rubberen ring zat totaal geen beweging in en zat muurvast. De retainer heb ik eruit kunnen halen. Begonnen met het rubber verwijderen maar is een flinke klus. Nu is echter mijn vraag. Er zit nog een ring voor de openingen waar de retainer in moet vallen. Hier zat de rubber compleet aan vast. Het lijkt mij dat dit er toch ook uit moet kunnen zodat de retainer netjes in de inkepingen valt en dit is onderdeel zou zijn van het rubber? Klopt dit? Die ring zit namelijk muurvast. Zie foto in bijlage welke “rand” ik bedoel. Zou ook kunnen dat het rubber om deze rand heen zou moeten vallen. Die retainer valt er dan niet makkelijk in door die rand.
Yourtube filpjes uiteraard bekeken ( niet van dit type bouwjaar ) en zie ik nergens die rand en val de retailer er zo in.

Als die "rand" hoort dan iemand nog een idee het rubber te verwijderen. Zit namelijk ook onder die rand en bijna niet te doen met mesje / schroevendraaier.

Daarnaast weet iemand een adres waar ik nieuwe rubber en retainer zou kunnen halen? Het is een vuil seal natuurlijk maar kan ze niet los vinden. Alleen maar sets in combi met wiellagers.

Hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel en iemand een oplossing heeft.
 

Bijlagen

  • 2ED8CD2B-AFD8-4F84-9D5A-2C019420DF16.jpeg
    2ED8CD2B-AFD8-4F84-9D5A-2C019420DF16.jpeg
    249,7 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Goedemiddag magna rijders.

Heb even een issue met de snelheidsmeter. Die doet het niet meer. Kabel is niet stuk. Boormachine opgezet en dan gaat de meter heen en weer. Dus zit dan bij het wiel lijkt me. Alles open gemaakt en speedo meter eraf. De rubberen ring zat totaal geen beweging in en zat muurvast. De retainer heb ik eruit kunnen halen. Begonnen met het rubber verwijderen maar is een flinke klus. Nu is echter mijn vraag. Er zit nog een ring voor de openingen waar de retainer in moet vallen. Hier zat de rubber compleet aan vast. Het lijkt mij dat dit er toch ook uit moet kunnen zodat de retainer netjes in de inkepingen valt en dit is onderdeel zou zijn van het rubber? Klopt dit? Die ring zit namelijk muurvast. Zie foto in bijlage welke “rand” ik bedoel. Zou ook kunnen dat het rubber om deze rand heen zou moeten vallen. Die retainer valt er dan niet makkelijk in door die rand.
Yourtube filpjes uiteraard bekeken ( niet van dit type bouwjaar ) en zie ik nergens die rand en val de retailer er zo in.

Als die "rand" hoort dan iemand nog een idee het rubber te verwijderen. Zit namelijk ook onder die rand en bijna niet te doen met mesje / schroevendraaier.

Daarnaast weet iemand een adres waar ik nieuwe rubber en retainer zou kunnen halen? Het is een vuil seal natuurlijk maar kan ze niet los vinden. Alleen maar sets in combi met wiellagers.

Hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel en iemand een oplossing heeft.
Goedemorgen,

Zover ik het mij herinner, zit het goed zoals het bij jou zit. die ring kun je er niet af halen en is onderdeel van je velg. Dat wat eronder zit met die inkeping zit ook goed. Er zit alleen een helehoop vuil. Dat zou ik met een soort haakse pen eruit krabbelen voorzichtig. Je monteert normaal eerst het wiellager, dan die retainer, en daarbovenop de nieuwe Seal, die op die ring valt.

Die retainer kan ook niet draaien. die moet juist op zijn plek gehouden worden door de inkepingen in de velg. En doordat het wiel draait en dus die retainer, draait die de kilometerteller Meenemer die je vervolgens er weer op monteert. Voor een exploded view kun je bijvoorbeeld altijd Cmsnl gebruiken.

De juiste onderdelen kun je ook altijd bij CMSNL bestellen. Heb ik zelf ook vaak gebruikt voor originele onderdelen.
Ik weet even niet welk type Magna je precies hebt.
Maar hier zie je bijvoorbeeld de Retainer van een 1985 VF700C magna.
Retainer VF700C

Meestal gaat de meenemer die je tussen het wiel en de voorvork in monteert kapot. Die lopen vast of de kabel loopt kapot door een verkeerde hoek/bocht.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240227_101832_Gallery.jpg
    Screenshot_20240227_101832_Gallery.jpg
    139,2 KB · Weergaven: 0
  • Screenshot_20240227_101956_Gallery.jpg
    Screenshot_20240227_101956_Gallery.jpg
    266,2 KB · Weergaven: 0
Ik had een lekkende slave cilinder van de koppeling, dus die heb ik gereviseerd en dat is goed te doen.

Maar mocht iemand dat ook moeten doen, let dan op het volgende: als je de boel weer hebt gemonteerd moet je ontluchten.
Maar als hij op zijn zijstandaard staat blijft er een luchtbelletje in die koppelingcilinder hangen, dus moet je de motor even naar de andere kant laten leunen met een paar blokken hout aan de rechterkant onder het frame.

Tis maar dat je het ff weet.
 
Goedemorgen,

Zover ik het mij herinner, zit het goed zoals het bij jou zit. die ring kun je er niet af halen en is onderdeel van je velg. Dat wat eronder zit met die inkeping zit ook goed. Er zit alleen een helehoop vuil. Dat zou ik met een soort haakse pen eruit krabbelen voorzichtig. Je monteert normaal eerst het wiellager, dan die retainer, en daarbovenop de nieuwe Seal, die op die ring valt.

Die retainer kan ook niet draaien. die moet juist op zijn plek gehouden worden door de inkepingen in de velg. En doordat het wiel draait en dus die retainer, draait die de kilometerteller Meenemer die je vervolgens er weer op monteert. Voor een exploded view kun je bijvoorbeeld altijd Cmsnl gebruiken.

De juiste onderdelen kun je ook altijd bij CMSNL bestellen. Heb ik zelf ook vaak gebruikt voor originele onderdelen.
Ik weet even niet welk type Magna je precies hebt.
Maar hier zie je bijvoorbeeld de Retainer van een 1985 VF700C magna.
Retainer VF700C

Meestal gaat de meenemer die je tussen het wiel en de voorvork in monteert kapot. Die lopen vast of de kabel loopt kapot door een verkeerde hoek/bocht.
Thanks

Idd ondertussen bij CMSNL de retainer en seal besteld. Gisteren binnen gekregen dus we gaan maar aan de schoonmaak vanavond.
Dat vele vuil komt voornamelijk van de seal. Die zit echt helemaal vast gekoekt en was bezig met een schroevendraaier / Stanleymes en kleine punt tang om dit weg te krijgen. Lijkt wel of het met lijm is vast gemaakt :-P.
Veel geduld nodig dus. :-)
 
Ik keek even in mijn bank app en zag dat er weer belasting is afgeschreven voor mijn twee Supermagna's.
Maar het bizarre is dat voor de een 11 euro wordt afgeschreven en voor de ander 12 euro, terwijl ze identiek zijn.

Hoe gaat dat bij jullie SM eigenaars?
 
Scheelt me toch 1 euro per maand en dat is bijna een krat bier per jaar.
 
134 euro per jaar. 10 x11.00 2x12.00 . Of zie ik dat verkeerd?
Ik heb twee SM's. Voor de een betaal ik 11 euro pm en voor de ander 12, terwijl ze identiek zijn.

Ga ik nu de belasting bellen dan worden ze waarschijnlijk beiden 12 euro pm en dat scheelt me dan per jaar 12 euro.
 
Ik heb twee SM's. Voor de een betaal ik 11 euro pm en voor de ander 12, terwijl ze identiek zijn.

Ga ik nu de belasting bellen dan worden ze waarschijnlijk beiden 12 euro pm en dat scheelt me dan per jaar 12 euro.
Als ze allebei in een andere maand aangeschaft zijn, kan het natuurlijk verschillen wanneer die maanden van 12 euro vallen. Is het dan ook ELKE maand dat verschil?
 
Terug
Bovenaan Onderaan