Wie kan mij helpen? Gek geluid + uitvallen motor

Seff

Rookie
19 jun 2018
29
1
Delft
Hoi allemaal.

Ik heb in februari een Honda cbr600f uit 2001 gekocht. Ding rijdt heerlijk en leek niks mis mee te zijn. Nu reed ik vandaag de straat in en ineens een super gek geluid uit (Ik denk) het motorblok. Het olie lampje ging branden en de motor viel uit. Het geluid is te vergelijken alsof je op een opgevoerde brommer zit. Of zonder uitlaat rijdt met je puchmaxi. Dit hele gebeuren duurde 10 seconden. Na nog een keer proberen te staren viel hij na 2 seconden weer uit. Het lampje ging niet branden tijdens het rijden eerder deze week of begin van de rit anders had ik natuurlijk niet gereden en eerst de olie bijgevuld.

Ik hoop dat jullie tips hebben want ik ben een leek wat dit betreft.
 
Hoi allemaal.

Ik heb in februari een Honda cbr600f uit 2001 gekocht. Ding rijdt heerlijk en leek niks mis mee te zijn. Nu reed ik vandaag de straat in en ineens een super gek geluid uit (Ik denk) het motorblok. Het olie lampje ging branden en de motor viel uit. Het geluid is te vergelijken alsof je op een opgevoerde brommer zit. Of zonder uitlaat rijdt met je puchmaxi. Dit hele gebeuren duurde 10 seconden. Na nog een keer proberen te staren viel hij na 2 seconden weer uit. Het lampje ging niet branden tijdens het rijden eerder deze week of begin van de rit anders had ik natuurlijk niet gereden en eerst de olie bijgevuld.

Ik hoop dat jullie tips hebben want ik ben een leek wat dit betreft.

Het olie(druk)lampje gaat pas branden als je de motor uitzet, laat afslaan of bij een te lage oliedruk.
Wat er aan de hand is is niet te voorspellen aan de hand van jouw omschrijving, controleer het oliepeil, maar als dat goed is roep je de hulp van een motorzaak in.
Of in ieder geval iemand met wat technische kennis.