Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 1200?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is dus ook het eerste wat mij opviel toen ik de brommer ging halen bij de importeur. Dat OER-LELIJKE beugeltje om het Y-stuk.
ten 1e: Als dit beugeltje er op zit kan de voetsteun er niet meer op
ten 2e: Het ziet er niet uit. Daar hadden ze wel wat meer aandacht aan kunnen besteden.

Toen ik het voor het eerst zag dacht ik, ik ga dat plaatje waar het beugeltje aan vast zit zwart maken. Nu denk ik dat ik het er af haal. Ik heb sterk het vermoeden dat dit beugeltje de oorzaak is dat die pakking er tussen uit is geblazen.
Door dat beugeltje zit de uitlaat zo gefixeerd dat het ergens anders zijn trillingen kwijt moet. Ik heb sterk het vermoeden dat dit dus het resultaat is.

@ fraanske: De update's kun je in de pagina's hierboven lezen. De oude ecu had het framenr. er op staan de nieuwe een totaal ander nr. Volgens de kerel bij de importeur hoort de grotere accu ook bij de update. Dus alleen omruilen voor de oude en niet betalen. Ik heb zoiets van: eerst zien dan geloven. Er is nog veel onduidelijkheid hier over.
Wat betreft opberg ruimte op/in de corsaro: nada,niets, noppes,nul. Je kan er nog geen schijfrem slotje in kwijt.
Een alarm is verplicht bij een nieuwwaarde van 14.000 euro en hoger. Dus ga maar na. Ligt ook aan de verzekeringsmaatschapij.
En over het onderhandelen, daar moet je zelf achter komen waar je de koek het meest voordelig haalt. Ik ben bij goedhart motoren geweest en ben daar al heeel snel weer weggegaan. Heb mijn brommert bij motoport Rocanje gekocht. Scheelde toch 800 euries. Terwijl Leippie ( die heeft trouwens een Jammie XT-X )het precies andersom had. Die heeft 'm weg bij goedhart en bij rocanje kreeg ie minder.

Ik zal de kaart eens bestuderen in omgeving Best. Een leuk toerritje in het brabantse land. Ik krijg er nu al zin in.......



 
Ik wil gerust een keertje mee rijden, maar dan nog niet op de corsaro. Ben het weekend al bij vd Heijden wezen kijken, daar stond een gele. Ik ga toch echt voor de rode. Mijn pak heeft ook die kleuren.
Dus ook een alarmsysteem. Welke reden jullie aan. Hoe hebben de anderen dit aangepakt?
 
Laatst bewerkt:
Fraanske: ik heb hem bij van der Heyden gekocht zonder inruil voor 13000 euro all-in. Dat is dus 1300 euro korting als je de rijklaarkosten meetelt. Mijn vriendin heeft daar haar duc 748 toen ook ingeruild op een Brutale en ook een mooie deal gedaan. Tevens hebben we toen beiden een Datatool alarm kunnen afdingen voor 500 euro inklusief inbouw. Is toch ook weer plm 100-150 euro per stuk.
Het alarm was voor mijn KNMV verzekering niet nodig omdat dat begint bij 14000 euro catalogusprijs en de Corsaro is 13.999 !!
Maar ik heb het toch maar gedaan voor mijn "peace of mind"...
 
Laatst bewerkt:
Super, hier heb ik veel aan. moet echt nog flink sparen, en wil hem pas in de lente van 2007 kopen. De mooie dagen zijn bijna over en dan komt de winterstalling er al weer aan. Maar eigenlijk kan ik niet wachten.
Hoe zit dat trouwens met een power commander? Iemand daar al ervaring mee? schijnt dat ie dan zuiniger gaat lopen.
En wat is een goed alarm systeem?
 
Hoi
Ben ook van de partij als er een treffen plaats vindt in oktober,alleen nu
nog een plaats uitzoeken!!!. ( kom van Arcen dus niet in het hoge noorden aub )
Wat betreft de updates, ik heb een accu van 20 amp. er in gekregen en dat viel
volgens mijn dealer gewoon onder de updates. ( had er al een in van 18amp. wat
ook al een update was).
Groet, Boudje
 
Bij Dynojet zijn ze nu proeven aan het doen met een aangepaste Powercommander voor een TL1000 (dezelfde motorconfiguratie). Is echter nog niet leverbaar.
De verwachte winst zal hoofdzakelijk in het verbruik liggen.
 
Ha, stoere mannen,

Ik ben net bij vd Heijden geweest om een afspraak te maken voor een proefrit. Dat gaat (als het weer mee zit) morgenmiddag 14.30 uur gebeuren. Op die gele die in de showroom staat. Ik heb begrepen dat vd Heijden er al 7 verkocht heeft (5 rode en 2 zwarte). Laat jullie wel weten hoe het was.

Heeft er nog iemand tips waar ik op moet letten?
 
flitspalen, blauwepetten uuuuhhhhmmm the usual stuff...

Verder gewoon rijden met dat ding en genieten!!!! tís wel te hopen dat het morgen droog is.
Veel plezier en denk er om: je raakt verslaafd aan dat ding.
 
Vooral niet in de eerste versnelling zonder na te denken het gas tot aan de aanslag opentrekken
Veel plezier ermee!
 
Voor wat betreft de meeting;
7/8 oktober kan ik waarschijnlijk wel.
Andere data lukt ook.
Ik pas me gewoon aan wat de meesten het beste schikt.
Wat mij betreft mogen we er ook meteen een leuk ritje aan koppelen toch ?
We wachten nog even af...
 
Het weekend van 7 / 8 oktober is een goed plan, als het weer mee wil werken natuurlijk . Mijn brommert houd niet van regen en zijn baasje al helemaal niet

Ik ga morgen een gedetallieerd kaarten boekje van NL halen en daar een ritje in uitstippelen. Want ik ben ook wel in voor een ritje .
Moet ook nog even kijken hoe ik die pakking terug tussen die uitlaat pijpen krijg, want dat is ook nog nie voormekander.

Spreek jullie laatteeerss

 
Zo, vanochtend 2 uurtjes aan het knutselen geweest en die pakking zit er weer tussen. Was een aardig werkje want bijna het hele uitlaatsysteem moest er onder uit. Alleen de uitlaatbocht van de achterste cilinder is vast gebleven:








En wat zie ik tot mijn grote verbazing ??



De oliekoeler is van KTM !!!!!

Maargoed, het hele spul zit er weer onder en hij klinkt weer zeer beschaafd al zeg ik het zelf. Kijk en luister:



Ik ga een stukkie
 
Gaaf geluidje. Ik mag om half 3 proefrijden, bij vd Heijden in Den Bosch. Misschien komen we elkaar nog effe tegen
 
@ Bennieboy,

Had je niet beter een geluidsbestandje kunnen maken met de uitlaten er af ?....
Dan hadden we het echte , originele Morini-gebulder kunnen horen !!

V.w.b de meeting;
Als we idd ergens zouden verzamelen tussen Tilburg en Eindhoven zoals Mathh veronderstelt vanwege de centrale ligging, dan hoef je denk ik niet speciaal een kaart te gaan kopen met diverse Brabo,s in de groep.
Misschien een idee om eerst te polsen of het de 7e of de 8e wordt ?
Wat mij betreft de 8e.
We horen van elkaar .
 
Laten we dan maar in Best afspreken bij de Mac. Zoals fraanske dat al voorstelde....
Kunnen we gelijk die drankbakken aftanken zodat we met een "volle blaas" er tegenaan kunnen.
Ik heb dat boekje met deelkaarten van NL al gekocht en ff gecheckt: dat wordt wel leuk rijden daar. Al kan ik me voorstellen dat voor sommige het ook lijkt dat er in de achtertuin gereden wordt. Dat heb ik hier wel in mijn omgeving. Het heeft ook voordelen v.w.b. de flitspaaltjes enzo.
Ik kan 7 en 8 oktober. Het is mij om het even. Al denk ik dat op s'zaterdags meer benzinepompen / eettentjes open zijn voor een stop-freet&go actie.

Wie gaan er nog meer mee???? Zijn er ook corsaro rijders die alleen meelezen????
Jullie zijn ook vanharte welkom !!!!

@ fraanske: heb je al gekocht???? Je hebt er nu op gereden, en ik kan me niet voorstellen dat het tegen is gevallen...........

 

Helemaal mee eens !
Hoe meer Corsaro rijders , hoe liever !
@ fraanske; vertel.....
 
Count me in als het droog blijft. Mag mijn vriendin ook mee? Ze rijdt wel geen Corsaro maar toch Italiaans...achtig..... dus
Indien noodzakelijk zetten we haar ergens apart op het terras ernaast.
 
Count me in als het droog blijft. Mag mijn vriendin ook mee? Ze rijdt wel geen Corsaro maar toch Italiaans...achtig..... dus
Indien noodzakelijk zetten we haar ergens apart op het terras ernaast.

Nee , geen MV ,s erbij....

GRAPJE !!

Nee hoor , apart op een terras lijkt me ok
 
Het weekend van 8 okt. is wel oke.
de plaats van treffen in Best is ook oke hoef ik niet zo ver te rijden ( arcen )
Word het een scheurfestijn of gaan we lekker een pittig rondje rijden.
Wat is eigenlijk de gemiddelde leeftijd van de corsaro rijders die hier in
deze topic mee doen.
Hoop dat hij op tijd klaar is want hij moet dinsdag terug naar de garage
omdat hij opnieuw afgesteld moet worden, hij zuipt super veel, loopt erg onregelmatig en slaat weer regelmatig af ondanks alle updates.
Ben benieuwd wat ze gaan doen!!.

groet Boudje
 
Hé Bennieboy, heb je een speciaal malletje gemaakt om je gereedschap zo mooi op een rijtje te krijgen?
Ben trouwens benieuwd hoe dat gaat klinken al die vermoeid startende corsaro's op een rij die om de beurt afslaan

 
Nee , geen MV ,s erbij....

GRAPJE !!

Nee hoor , apart op een terras lijkt me ok

dankjewelzeerbeleefd dat ik eventueel mee mag
hoewel het voor jullie natuurlijk ook mooi is dat er een echte motor meegaat, die trouwens wel start, geen grotere accu nodig heeft, waarvan de snelheidsmeter het nog doet ehm wat nog meer...
 
dankjewelzeerbeleefd dat ik eventueel mee mag
hoewel het voor jullie natuurlijk ook mooi is dat er een echte motor meegaat, die trouwens wel start, geen grotere accu nodig heeft, waarvan de snelheidsmeter het nog doet ehm wat nog meer...

whaaaahahahhhaaaa een dame met humor.... dat mag ik wel..
Ik denk dat het een pittig rondje scheuren wordt . Zonder gekheid, je moet je eigen tempo rijden. Anders gebeuren er ongelukken. en da's zonde.

@ mathh: het ziet er i.d.d. wel erg opgeruimd uit he??? Dat is het resultaat van sleutelen en alles laten slingeren. Dat je je he-le-maal het jezus zoekt naar iets wat je nét hebt neergelegd en het niet meer kunnen vinden. Kost veel tijd en irritatie dus ik probeer een beetje ge-ordend te werk te gaan. . Ik schrik van mezelf.

Ik ben trouwens 32 en dit is mijn 3e brommert. toen ik op mijn 18e net mijn rijbewijs had heb ik veel op de motor van mijn ouwe heer gereden Een BMW K-75-LT. . Het reed en zat goed maar niet mijn smaak. .
6 jaar geleden een cbr-600f gekocht en twee jaar later een SP-1. En sinds een kleine 3 maanden de trotse eigenaar van een italiaanse ridder.

 
dankjewelzeerbeleefd dat ik eventueel mee mag
hoewel het voor jullie natuurlijk ook mooi is dat er een echte motor meegaat, die trouwens wel start, geen grotere accu nodig heeft, waarvan de snelheidsmeter het nog doet ehm wat nog meer...

Ik verheug me er nu al op om je persoonlijk de MV-perikelen te verklappen die ik rijk ben.(gelukkig waren die MVtjes niet van mij )

Tot volgend weekend
 
OKe hier mijn update. WAAAAAAAAAUUUUHHHH. Heftig hoor. Ik heb nog niet gekocht, maar dat gaat wel gebeuren.
Er stonden maarliefst 7 kilometers op de teller. Dus ook spiksplinternieuwe bandjes en daar moest ik nog het voorzichstigst mee zijn. Ben eerst naar de snelweg gereden. wilde natuurlijk weten hoe het is om vol in de wind te zitten. Errug gaaf, maar boven de 130 moet je geen echt lange tochten maken. Ik heb ook even de 180 aangetikt, maar da's best a'relaxed (vergeet niet, ik kom van een VFR af natuurlijk.
Toen de motor warm was heb ik natuurlijk ook een paar keer doorgetrokken. Wat een power! de voorband heeft minder meters gemaakt dan de achterband.
Daarna ben ik over wat dijkweggetjes gaan slingeren. Zeer relaxed, dit stuurgedrag. En heerlijk dat vermogen over de hele range. Hoef bijna niet te schakelen. Bij het terugschakelen voelde ik wel elke keer iets in mijn koppelingshendel. Is dat die zgn. slipperclutch?
Na 30 minuten en 45 km verder heb ik hem weer braaf bij de dealer geparkeerd. Natuurlijk wilde ze meteen praten en mij overhalen, maar budegettair komen wer er nog niet uit. Ik wil bij mijn huidige VFR ca. 7000 bijleggen, en dat lukt waarschijnlijk alleen als ik mijn vfr partikulier verkoop en dan ga onderhandelen. Mijn Viffer staat ondertussen op marktplaats. We gaan toch het winterseizoen in dus nog even geduld.

Maar om het verhaal af te ronden. Een hele gave motor die helemaal bovenaan mijn verlanglijstje staat.

Ik had ook wel een klein minpuntje: je kunt echt niets meenemen. Onder het zadel is 0,0 ruimte en het wordt er zeer warm. Zelfs geen schijfslot
Daar moten we dus nog een oplossing voor vinden.
 
Ik had ook wel een klein minpuntje: je kunt echt niets meenemen. Onder het zadel is 0,0 ruimte en het wordt er zeer warm. Zelfs geen schijfslot
Daar moten we dus nog een oplossing voor vinden.

Een onderbroek krijg je er precies ingefrommeld;
Daarmee kom je dus al een weekeindje mee in de Eifel !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.