Wie bezit een Kawasaki 40th Anniversary?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniempje270344
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
A

Anoniempje270344

Guest
Allen,

Ik heb sinds eind April een Kawasaki ZX-6R 2024 40th Anniversary model. Echter nu na 8 maanden en iets meer als 10.000 kilometer verder viel me met schoonmaken vandaag iets op. De blauwe lak van de onderkap bij het puntstuk begint al te verdwijnen. Alle Kawasaki modellen die ik in het verleden gehad heb hadden dit pas na 30 a 40.000 kilometer en dan nog niet eens zo erg.

Vroeg me daarom af of er meerdere rijders zijn met een ZX-4, 6 of 10 van deze editie die hier last van hebben? Ben we van plan om dit door me dealer te laten beoordelen maar was benieuwd naar jullie ervaringen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
"Wie bezit een Kawasaki 40th Anniversary?"

*snik*

Alle gekheid op een stokje, die plek is natuurlijk vol in de aanvalslinie.
Maar de lak is precies wel zeer dun als je al zoveel schade hebt.
Misschien kan je dit laten bijwerken met een lakstift

Bij mij zijn die kappen zwart, ik zal eens in de gaten houden hoe die er over een tijdje uitzien. Voorlopig 2500km maar nog geen schade.
 
"Wie bezit een Kawasaki 40th Anniversary?"

*snik*

Alle gekheid op een stokje, die plek is natuurlijk vol in de aanvalslinie.
Maar de lak is precies wel zeer dun als je al zoveel schade hebt.
Misschien kan je dit laten bijwerken met een lakstift

Bij mij zijn die kappen zwart, ik zal eens in de gaten houden hoe die er over een tijdje uitzien. Voorlopig 2500km maar nog geen schade.
Nou bij werken met een lakstift is onbegonnen werk , dit is gewoon spuiten of een nieuwe onder kuip maar ik vermoed dat dat laatste niet zo snel vanuit Kawasaki zal gebeuren.
Maar vol in de aanslag , klopt maar dan mag het nog niet gebeuren vind ik .
 
Opnieuw laten spuiten zal het waarschijnlijk worden maar zal toch eerst bij de dealer langs gaan
 
Alle gekheid op een stokje, die plek is natuurlijk vol in de aanvalslinie.
Maar de lak is precies wel zeer dun als je al zoveel schade hebt.
Misschien kan je dit laten bijwerken met een lakstift
Dat het veel te verduren heeft op die plek snap ik maar vind dit toch wel snel. Lakstift wordt niet mooi.
Nou bij werken met een lakstift is onbegonnen werk , dit is gewoon spuiten of een nieuwe onder kuip maar ik vermoed dat dat laatste niet zo snel vanuit Kawasaki zal gebeuren.
Maar vol in de aanslag , klopt maar dan mag het nog niet gebeuren vind ik .
Eens! Bijna alle punten waren in kleur bij de Kawa's in het verleden maar dit nog niet eerder meegemaakt.
Opnieuw laten spuiten zal het waarschijnlijk worden maar zal toch eerst bij de dealer langs gaan
Dealer ga ik zeker even informeren. Ben wel benieuwd wat de reactie zal zijn.
 
Ik heb geen Kawa en kan hier ook niets over zeggen. Wel kan ik zeggen dat ik groot fan ben van voorspatbordverlengers. Nu op mijn V-Strom ook weer. Minder vuil en steenslag van het voorwiel op kuip en of motorblok. Ik snap wel dat het er niet bij elke motor even goed uitziet. Veel sterkte met oplossen. Zoals eerder vermeld, op deze plek kan je het bijna niet voorkomen, misschien als het gespoten is of nieuwe kuipdelen wat transparant folie eroverheen plakken om nieuwe schade te voorkomen?

Ik ben benieuwd wat jouw oplossing gaat worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen Kawa en kan hier ook niets over zeggen. Wel kan ik zeggen dat ik groot fan ben van voorspatbordverlengers. Nu op mijn V-Strom ook weer. Minder vuil en steenslag van het voorwiel op kuip en of motorblok. Ik snap wel dat het er niet bij elke motor even goed uitziet. Veel sterkte met oplossen. Zoals eerder vermeld, op deze plek kan je het bijna niet voorkomen, misschien als het gespoten is of nieuwe kuipdelen wat transparant folie eroverheen plakken om nieuwe schade te voorkomen?

Ik ben benieuwd wat jouw oplossing gaat worden.
Goede oplossing alleen totaal geen gezicht op een sportmotor vind ik zelf. Inderdaad is het niet te voorkomen maar is de eerste motor in 24 jaar tijd waarbij het zo (te) snel optreed.

Zoiets pas ik welleens toe, vuil spoel je er zo van af en het valt amper op. Bikeshield Clearshield Roll
Maar een spatbordverlenger doet vast ook veel.
Ik zal het eens overwegen maar eerst maar eens afwachten wat de dealer zegt. Denk trouwens niet dat Kawasaki hier veel mee zal doen.

Ben eigenlijk meer benieuwd of andere eigenaren van een 40th tegen dit probleem aanlopen. Het kan ook een slecht gespoten serie zijn. Net als de velgen van Kawasaki eind jaren 90 begin 20 waarvan de lak afbladerde.
 
Laten bijspuiten, stukje PPF erop plakken en klaar. Dit kan heel goedkoop opgelost worden.
 
Je mag toch wel verwachten dat juist op de plaatsen waar de meeste slijtage zoals hier wat bescherming zit. Wellicht ben ik naïef en heeft de inflatie, (dunnere laklaag is goedkoper) ook bij de motorenfabrikanten toegeslagen.

Mercedes heeft in het begin van deze eeuw ook een experiment gedaan met dunnere laklagen, is helemaal fout gelopen. Extreem veel roest op de C en E klasse uit die tijd.
 
Zou het zo laten, patina…….. _O-

Na ruim 30 jaar ziet de mijne zo uit:

IMG_7853.webp
 
Net de dealer gesproken maar hij gaat het toch aan Kawasaki doorgeven! Dat het allemaal gebruikersschade is snap ik zelf ook wel na 16 motoren gehad te hebben. Maar heb al me motoren op 2 na splinternieuw gekocht en heb nog nooit na 10.000 km dit gehad. En me rijgedrag is na 24 jaar niets veranderd en ook de wegen waarop ik rij niet. Ik vermijd bouwlocaties en rij nooit op dijken etc. 5 straten bebouwde kom en de rest snelweg!
 
Mocht hier een terug roep actie voor komen dan kan je dealer er iets mee, ze kunnen nu gewoon "netjes"vragen en netjes nee als antwoord krijgen verwacht ik.
Inderdaad erg snel en erg zonde, bij laten spuiten en beschermen zou ik voor kiezen nadat je uitslag van de dealer hebt !

Mag ik vragen in welke omgeving je rond rijd?
 
Mocht hier een terug roep actie voor komen dan kan je dealer er iets mee, ze kunnen nu gewoon "netjes"vragen en netjes nee als antwoord krijgen verwacht ik.
Inderdaad erg snel en erg zonde, bij laten spuiten en beschermen zou ik voor kiezen nadat je uitslag van de dealer hebt !

Mag ik vragen in welke omgeving je rond rijd?
Vragen kan altijd en daar gaat het mijn ook om. Doel van dit topic was meer om te kijken of andere eigenaren van deze serie er ook last van hebben. Ik was niet op zoek naar oplossingen. Mocht Kawa aangeven hier niets mee te kunnen laat ik het gewoon zo dan hebben we gewoon een keer pech gehad. Ik rij omgeving Amsterdam-Schiphol.
 
Goede oplossing alleen totaal geen gezicht op een sportmotor vind ik zelf. Inderdaad is het niet te voorkomen maar is de eerste motor in 24 jaar tijd waarbij het zo (te) snel optreed.


Ik zal het eens overwegen maar eerst maar eens afwachten wat de dealer zegt. Denk trouwens niet dat Kawasaki hier veel mee zal doen.

Ben eigenlijk meer benieuwd of andere eigenaren van een 40th tegen dit probleem aanlopen. Het kan ook een slecht gespoten serie zijn. Net als de velgen van Kawasaki eind jaren 90 begin 20 waarvan de lak afbladerde.
Die velgen zitten inderdaad legendarisch slecht in de lak.
 
Hier ook geen ZX in bezit.
Wel vorig jaar augustus een nieuwe Versys gekocht
Rij dagelijks en ding begon al te roesten op plekken waar je het niet van verwacht.

Heb oudere fietsen gehad die minder roest hadden.
De Versys heeft begin dit jaar weer het veld geruimd en nu weer een wat oudere fiets er voor terug gekocht.

Ben en was niet echt te spreken over de kwaliteit van de Kawa.

Zal wel een kosten besparing dingetje van kawa zijn.

Iig veel sterkte, en benieuwd naar het eind resultaat
 
Terug
Bovenaan Onderaan