Wheelie

Bonnen zijn toch digitaal tegenwoordig? Bij dat geweldige programma op SBS met die dwerg zie je dat oompje agent alleen de spullen invoert en bestuurder kan weer onderweg.
 
Niet iedereen bij de KMar is bevoegd politietaken uit te voeren. Zijn ze überhaupt wel overgegaan tot uitschrijven...
 
Afgelopen zomer was ik aangehouden nadat ik een wheelie maakte op de rijksweg in een tunnel. Na staande houding hadden ze de ovj gebeld en was er besloten dat ik gewoon door mocht rijden. Een bonnetje had ik ook niet gekregen maar ik kon wel op post rekenen.

Ik was van het ergste uitgegaan en kreeg uiteindelijk maar 200 euro boete, rijbewijs mocht ik ook houden.

Voor zover het meegewogen wordt had ik (in Nederland) de 6 jaren daarvoor geen enkele boete gehad.

Succes, hopelijk valt het mee :t
 
De kmar kennende krijg je over 1 jaar een bon van door rood licht rijden, geschreven met spelfouten,
Op de bon zal een verkeerde stad , straat , kenteken van een vrachtwagen en de naam van een familielid van jou er op.
Op de vernoemde straat van de overtreding staan ook geen verkeerslichten.

Pas druk om maken als er ... ALS er iets op de brievenbus valt, dan eens kijken wat er echt op staat .
 
Idd pas druk om maken als je iets in je brievenbus krijgt. Wellicht hebben die KMAR mannen als doel jou alleen maar spichtig te maken.
 
Als er marechaussee rijd haal ik die meestal ook wel in als ze rond de 80km/u op een 80 weg rijden, ,nooit problemen mee gehad,niet op t achterwiel natuurlijk ;)
 
oke bedankt jongens ben inmiddels iets rustiger hoop dat het meevalt.
hoop op geen emg dat zeker niet van 1134 euro ofzo.
geen rijbewijs krijt.

maar gewoon 400 euro boete

ps ze hebben me al gematst voor het niet kunnen tonen van me wijbewijs en ze voerde het echt in het systeem dus hoor er wel wat van ben ik bang.

nogmaals bedankt allemaal ik lees rustig weer verder mee met hopelijk geruststellende berichten XD maaar ggeen leugen voor bestwil hoor 🤪
Gewoon afwachten,zal mi
Dat denk ik dus ook! :t
Maar aangezien @sloompie wel een bon had denk ik toch dat ie wat moet dokken.
Veel zal het niet zijn hoop ik voor hem.

Edit, hij had helemaal geen bon, bangmakerij dus...
Je krijgt tegenwoordig geen bon meer alles gaat automatisch.
 
Ik gok dat jij jou rijbewijs, motor en huis kwijt bent. Je baan staat ook op de tocht, en niet bij Hans. Boete bedrag word stilzwijgend ingenomen via loonbeslag.

Sjonge jonge jonge, een wheelie. Hoe durf je. IS is er niks bij. Hoe kun je. Kansloos. Denk dat via de RDW ook een notitie komt dat je nooit en te nimmer meer een rijbewijs krijgt.

Verbod op bus reizen. Trein word een no-go, en vliegen..... haha Nope. No chance.
 
Is de cautie aan je medegedeeld? MAW u bent niet tot antwoorden verplicht maar waarom.....?
Bon is niet verplicht, toezegging is genoeg.
Is je rijbewijs wel gecontroleerd middels mobiel of bevraging?

En de hamvraag..: Wat is "enige tijd van de grond?
 
MAW u bent niet tot antwoorden verplicht maar waarom.....?
wilde hard wegrijden maar schakelde naar beneden ipv omhoog. als ik omhoog had geschakeld en me gas had opengetrokken was het niet meer dan gewoon accelereren. want toen ik naar beneden deed was dat geen overtoeren maar gewoon sportieve toeren. (wegens het leuke geluid wilde ik gewoon gas open met lage toeren maar dat pakte anders uit. iets wat je dagelijks ziet meerdere malen per dag.)

Is je rijbewijs wel gecontroleerd middels mobiel of bevraging?
me rbw op nagetrokken d.m.v het systeem

En de hamvraag..: Wat is "enige tijd van de grond?
kort, zeer kort na het vele Google van vanavond noemen ze het blijkbaar een power wheelie. dat is dus omhoog en omlaag door het vele vermogen en het terugschakelen i.c.m dat ik dacht omhoog te schakelen en aardig wat gas gaf (als ik wel omhoog schakelde en me hele gas opentrok was ik nog niet snel vanwege de lage toeren enkel omdat ik omlaag schakelde) en dus veel toeren had was er vermogen.

verkeerde plaatst , verkeerde tijd verkeerde fout, zeker op dat moment als ze tegenover me staan. dat doe je lijkt me niet expresse enzei je geen rbw heb ofzo en er een achtervolging van gaat maken maar dat is niet het geval en ook zeker niet van plan.

het was halve wegen het krijspunt tot einde kruispunt denk iets van 1 tot 1,5 meter niet meer dan omhoog en omlaag.
(van op de grond tot weer op de grond. 1 - 1,5 lijkt me redelijk als het niet minder is.)

een wheelie die welke motor rijder wel eens heeft gemaakt d.m.v hard optrekken daarom wilde ik het geen wheelie noemen voor de vele motor rijders die het wel kunnen. zo wil ik het echter noemen. maar goed ben er goed misselijk van.

het is meer gewoon het wiel van de grond, en beheerst laten zakken zo kordaat reageerde ik er wel op.


PS: revbomben
ja heb ook even via Google gekeken het is het hard gas geven met de intentie andere (kinderen , oudere , en andere ) te laten schrikken. zover ik op youtube zie.

qua kosten ja idiaal , qua respect een stuk minder. niet iets wat ik leuk zal vinden als ze echt schrikken ben ik eerder geneigd er opaf te gaan en te kalmeren niet iets dus voor mij maar goed. al is het gard gasgeven natuurlijk soms wel even leuk maar dan met andere intenties en bewust gekozen plekken en situaties. denk aan in de wei met geen dieren en mensen ofzo.
 
Per ongeluk de verkeerde kant opschakelen tijdens forse acceleratie?

Ik zou een andere smoes verzinnen, anders laten ze je nog je rbw opnieuw halen ook. Trapt niemand in

----
'U was aan het revbomben'
'Nee hoor, ik wilde remmen, maar kneep per ongeluk mijn koppeling in'
 
MAW u bent niet tot antwoorden verplicht maar waarom.....?
wilde hard wegrijden maar schakelde naar beneden ipv omhoog. als ik omhoog had geschakeld en me gas had opengetrokken was het niet meer dan gewoon accelereren. want toen ik naar beneden deed was dat geen overtoeren maar gewoon sportieve toeren. (wegens het leuke geluid wilde ik gewoon gas open met lage toeren maar dat pakte anders uit. iets wat je dagelijks ziet meerdere malen per dag.)

Is je rijbewijs wel gecontroleerd middels mobiel of bevraging?
me rbw op nagetrokken d.m.v het systeem

En de hamvraag..: Wat is "enige tijd van de grond?
kort, zeer kort na het vele Google van vanavond noemen ze het blijkbaar een power wheelie. dat is dus omhoog en omlaag door het vele vermogen en het terugschakelen i.c.m dat ik dacht omhoog te schakelen en aardig wat gas gaf (als ik wel omhoog schakelde en me hele gas opentrok was ik nog niet snel vanwege de lage toeren enkel omdat ik omlaag schakelde) en dus veel toeren had was er vermogen.

verkeerde plaatst , verkeerde tijd verkeerde fout, zeker op dat moment als ze tegenover me staan. dat doe je lijkt me niet expresse enzei je geen rbw heb ofzo en er een achtervolging van gaat maken maar dat is niet het geval en ook zeker niet van plan.

het was halve wegen het krijspunt tot einde kruispunt denk iets van 1 tot 1,5 meter niet meer dan omhoog en omlaag.
(van op de grond tot weer op de grond. 1 - 1,5 lijkt me redelijk als het niet minder is.)

een wheelie die welke motor rijder wel eens heeft gemaakt d.m.v hard optrekken daarom wilde ik het geen wheelie noemen voor de vele motor rijders die het wel kunnen. zo wil ik het echter noemen. maar goed ben er goed misselijk van.

het is meer gewoon het wiel van de grond, en beheerst laten zakken zo kordaat reageerde ik er wel op.


PS: revbomben
ja heb ook even via Google gekeken het is het hard gas geven met de intentie andere (kinderen , oudere , en andere ) te laten schrikken. zover ik op youtube zie.

qua kosten ja idiaal , qua respect een stuk minder. niet iets wat ik leuk zal vinden als ze echt schrikken ben ik eerder geneigd er opaf te gaan en te kalmeren niet iets dus voor mij maar goed. al is het gard gasgeven natuurlijk soms wel even leuk maar dan met andere intenties en bewust gekozen plekken en situaties. denk aan in de wei met geen dieren en mensen ofzo.

Wat de fuck heeft de Mobiele Eenheid er nu weer mee te maken, en waarom zouden de kmar mannen het rijbewijs willen controleren van de ME? Of moet je gewoon terug naar school om het correcte gebruik van "me" te leren?
 
Laatst bewerkt:
Misschien alvast een verzoekschrift doen naar defensie voor strafvermindering 8-)
 
Per ongeluk de verkeerde kant opschakelen tijdens forse acceleratie?

Ik zou een andere smoes verzinnen, anders laten ze je nog je rbw opnieuw halen ook. Trapt niemand in

----
'U was aan het revbomben'
'Nee hoor, ik wilde remmen, maar kneep per ongeluk mijn koppeling in' _O-


1394996
Omdat ik een knaluitlaat heb en daarom het leuk vond om bij 2000 toeren veel gas te geven. Betekent gewoon zwaar geluid en langzaam vooruit. (denk dat me scooter harder optrekt dan hoor)

Maar veel gas bij 4000 toeren resulteert in veel meer vermogen dan bij 2000 toeren. Al denk ik dat me scooter best snel was. Dat kan ik niet bevestigen noch ontkennen

Ja kan er een betere smoes verzinnen maar is niet hoe het is gegaan, en is tevens strafbaar. Al kan ik zeker iets verzinnen wat vaker voor komt en zo dus beter klinkt maar goed. Dat is toch niet gebeurd en kan ik dus ook niet zeggen.
 
Waarom staat er nu een plaatje van je Citta bij? Heb je daar een wheelie met 4000 toeren op gedaan? Of noem je dat je scooter?
 
geen van 2, ik zei ook niet dat dat die brommen m'n scooter was.
Willen we correct blijven :+
 
Wat een goed topic dit. De kmar die je staande houd voor een wheelie, zat er een bom onder je zadel ? :+
 
Ik weet wel dat als je je rijbewijs pro actief opstuurt naar het RDW dat je hem dan maar 1 week kwijt bent. Je moet dan wel een brief met daarin je excuses er bij doen ;).
 
Terug
Bovenaan Onderaan