Wheelie

sloompie

Rookie
17 mei 2019
15
3
hallo,

ik was een wheelie aan het maken ter minste dat vonden ze.
ik stond voor het stoplicht en trok wellicht iets te hard op waardoor me voorwiel enige tijd los kwam van de grond.

nu zeiden ze dat dat 800 euro kost maar vond de uitleg gering.

800 minimaal ???

ze leken me niet erg onder de indruk maar gesameerd waren ze er ook niet van.

ik heb geen puntenrijbewijs een ook geen verleden. verder is er niks gebeurd behalve de wheelie .

kunnen jullie mij vertellen of ik deze maand onderdak moet gaan regelen of dat het mogelijk meevalt omdat het een klein stukje voor het stoplicht gebeurd.

het was ook buiten de bebuide kom op een 80 weg in Utrecht .

kan iemand mij vertellen wat me te wachten staat zoals emg ofzo al lijkt me dat niet met mijn verleden en zo een kleine .... alvast bedankt voor het lezen en mogelijk uw gewaardeerde mening / antwoord

heb geen bon of bewijs


sorry nog 1 vraag denken jullie dat ik me rijbewijs krijt ben ?
is dat een feit of een vraag of uitgesloten ?
 
Laatst bewerkt:
op de bon staat niks heb geen bon gehad was geen politie maar marechaussee.
heb geen bon wel zeiden ze dat ik me rijbewijs niet kwijt was maar goed dat is mogelijk niet aan hun.

revbomben ? dat kan ik niet plaatsen mijn excuses

ik lees dat emg alleen bij meerdere gevaarlijke overtredenigen in 1 ret word uitgedeeld. die verwacht is dus niet. aangezien het enkel een wheelie was.
 
EMG zouden ze aan je vertelt moeten hebben,verder is het een artikel 5 overtreding,daar kunnen hun het bedrag niet van vertellen want dat bepaald
de OvJ,maar zal wel rond de 400,- uitkomen bij een eerste keer.
Marechaussee dan zou ik me niet druk maken ,grote kans dat je daar niks meer van hoort,ik ben ooit ook aangehouden door die wannabee agenten,nooit meer wat van gehoord.
 
EMG zouden ze aan je vertelt moeten hebben,verder is het een artikel 5 overtreding,daar kunnen hun het bedrag niet van vertellen want dat bepaald
de OvJ,maar zal wel rond de 400,- uitkomen bij een eerste keer.
Marechaussee dan zou ik me niet druk maken ,grote kans dat je daar niks meer van hoort,ik ben ooit ook aangehouden door die wannabee agenten,nooit meer wat van gehoord.

EMG is mij niet verteld tevens lees ik het volgende:

indien betrokkene tijdens een rit herhaaldelijk gedragingen heeft verricht die duiden op een onjuiste beheersing of bediening van het voertuig, het niet of niet op de juiste wijze naleven van essentiële verkeersregels dan wel verkeerstekens, resulterend in een gevaarlijke situatie of dreigend gevaarlijke situatie, onvoldoende bedrevenheid in het deelnemen aan het verkeer, en het door bestuurders die korter dan 5 jaar een rijbewijs hebben, herhaaldelijk niet of niet op de juiste wijze naleven van essentiële verkeersregels dan wel verkeerstekens.

bron: Wanneer Educatieve Maatregel Gedrag en verkeer (EMG) - CBR-Advocaat

verwacht je een emg ?
 
oke bedankt jongens ben inmiddels iets rustiger hoop dat het meevalt.
hoop op geen emg dat zeker niet van 1134 euro ofzo.
geen rijbewijs krijt.

maar gewoon 400 euro boete

ps ze hebben me al gematst voor het niet kunnen tonen van me rijbewijs en ze voerde het echt in het systeem dus hoor er wel wat van ben ik bang.

nogmaals bedankt allemaal ik lees rustig weer verder mee met hopelijk geruststellende berichten XD maar geen leugen voor bestwil hoor 🤪
 
Laatst bewerkt:
OKE iedereen :}:t nogmaals BEDANKT.
wat een leuk forum is dit zeg. ook snel antwoord ga het eens door bladeren ondertussen.
ondertussen rij veilig en heel veel geluk toegewenst

sorry desmohyper ons bericht kwam tegelijk online heb het gelezen bedankt !!!
 
sorry nog 1 vraag denken jullie dat ik me rijbewijs krijt ben ?
is dat een feit of een vraag of uitgesloten ?
 
oke dat is erg teleurstellend. vermoed zeker 2 maanden ook nog.
weer bedankt jan voor al je reacties
 
Dat weet ik nou zo net nog niet of je je rijbewijs kwijt bent...
Volgens mij hadden ze dat dan toch gelijk in moeten nemen. Maar ik weet het niet zeker helaas.🤔
Wacht eerst nog maar even de brief af die je gaat krijgen, en dan hoor je het later wel.
Volgens mij kom je er wel gunstig vanaf, al hangt het wel af van hoe die Marechaussee het opgevat heeft die wheelie.
Als ie het als een Art5 overtreding heeft opgeschreven kan het aardig wat kosten en als ie het als gewone overtreding zag niet.
 
Dat weet ik nou zo net nog niet of je je rijbewijs kwijt bent...
Volgens mij hadden ze dat dan toch gelijk in moeten nemen. Maar ik weet het niet zeker helaas.🤔
Wacht eerst nog maar even de brief af die je gaat krijgen, en dan hoor je het later wel.
Volgens mij kom je er wel gunstig vanaf, al hangt het wel af van hoe die Marechaussee het opgevat heeft die wheelie.
Als ie het als een Art5 overtreding heeft opgeschreven kan het aardig wat kosten en als ie het als gewone overtreding zag niet.
maak m nou niet zenuwachtig!
 
oke dat is erg teleurstellend. vermoed zeker 2 maanden ook nog.
weer bedankt jan voor al je reacties

Nog even leren sarcasme op MF te doorgronden, kan ff duren ;)


Zoals idd gezegd Marechaussee wilde je wss alleen aanspreken en bang maken. Ze mogen wel schrijven maar doen dit zeer zelden.

Mijn gok is dat je er niets meer van gaat horen en hun actie heeft het gewenste effect gehad.
 
Dat denk ik dus ook! :t
Maar aangezien @sloompie wel een bon had denk ik toch dat ie wat moet dokken.
Veel zal het niet zijn hoop ik voor hem.

Edit, hij had helemaal geen bon, bangmakerij dus...
 
ben er niet zo bekent in Utrecht ik kan erachter komen moet ik wel even zoeken via gogole maps al heb ik geen idee uigelijk waar het circa was.



als ik geen bon krijg mag je me houden aan een donatie. :]
laten we dat afspreken schriftelijk bij deze :t


mocht ik dat nog niet gedaan hebben
 
Terug
Bovenaan Onderaan