werkhandschoenen

Matt Mobylette

Die hard MF'er
26 nov 2007
335
0
Hallo,
Aangezien ik nogal veel sleutel en vaak zwarte handen heb en dus schuurzeep gebruik krijg ik altijd last van mn handen etc... -O-

Nu had ik op de motorbeurs in Utrecht van die zwarte "workers gloves" zien liggen alleen had geen geld bij me etc.

Nu ben ik opzoek naar soort van handschoenen om mee te sleutelen... dus waar je wel nog beetje fatsoendelijk mee kunt sleutelen en niet n dikke lap stof etc er tussen hebt hangen :P |(

Iemand enig idee waar ik eens moet kijken/langsgaan etc voor zoiets?

al bedankt 8-) *O*
 
sleutelen met handschoenen is niet echt een succes volgensmij, misschien zijn dunne werkhandschoenen nog t best dan.

en als je smerige handen hebt... doekje wasbenzine erover, daarna nog even onder de kraan met gewone zeep wassen en je handen zijn weer als nieuw :P
 
Die zijn bij iedere automaterialenhandel (Brezan bijvoorbeeld) wel te krijgen.. Ze werken echt goed trouwens! Voldoende gevoel, goed strak om de handen etc...
 
Laatst bewerkt:
Gewoon van die latex dingen nemen die ze op Schiphol ook gebruiken :9
 
Laatst bewerkt:
Sleutelen met handschoenen aan? Mij niet gezien, ik raak de feeling met het te repareren spul kwijt alsk dat doe, maakt niet uit of het nu tractoren, motoren of auto's zijn.


als je persé een handschoen aan wilt trekken kun je waarschijnlijk het beste latez handschoentjes aandoen. van het soort dat het ziekenhuis of tandarts ook heeft. anders kun je amper meer een boutje eruit halen met je vingers.
 
Hebben jullie het ooit geprobeerd? Ikzelf denk van niet! Het nadeel van Latex is dat zweet niet afgevoerd wordt. Dat zou ik zelf dus niet gebruiken!
 
ja ben zelf ook egt tegen handschoenen, maar krijg der steeds meer last van...

latex scheurt altijd kapot zodra je ze uitdoet ja en zweten indd...
 
Latex werkt niet.

Enige wat je kunt doen is van die ultradunne handschoentjes aantrekken die ook gebruikt worden om high-gloss producten in elkaar te sleutelen.

Of van die speciale handschoenen voor elektronische handelingen.
 
ik weet niet hoe hard jullie wel niet sleutelen, maar daar ga ik niet van zweten hoor.....

al heb ik het nog nooit met handschoentjes aan geprobeerd..
 
je zweet uit je porien en dinges, door de latex kan dat niet verdampen en blijft dat in die handschoenen zitten... en krijg je dus bezwete vingers etc...
 
sleutelen met handschoenen is niet echt een succes volgensmij, misschien zijn dunne werkhandschoenen nog t best dan.

en als je smerige handen hebt... doekje wasbenzine erover, daarna nog even onder de kraan met gewone zeep wassen en je handen zijn weer als nieuw :P

Voor een keer misschien niet erg, maar als je vaak sleutelt krijg je wel veel gif binnen. Wasbenzine lost namelijk het waterafstotende laagje op je huid af, en kan dan zo je lichaam binnendringen.


Hebben jullie het ooit geprobeerd? Ikzelf denk van niet! Het nadeel van Latex is dat zweet niet afgevoerd wordt. Dat zou ik zelf dus niet gebruiken!

Dat niet alleen, het is flinterdun, en zal snel scheuren. Resultaat: nog steeds zwarte klauwen.


Wat misschien een optie is is van die dunne katoenen handschoentjes. Zoiets:
00029384_0.jpg
 
Hebben jullie het ooit geprobeerd? Ikzelf denk van niet! Het nadeel van Latex is dat zweet niet afgevoerd wordt. Dat zou ik zelf dus niet gebruiken!

De betere latexhandschoenen hebben al talkpoeder aan de binnenkant zitten. Anders je handen even insmeren met mentholpoeder.
 
Van tevoren je handen goed inwrijven met bv Uiercrème.
Dan komt het vuil niet zo diep in je huid.
Vervolgens na het sleutelen je handen inwrijven/"wassen" met droge waspoeder.
Pas daarna met water afspoelen.
Dan hoef je niet te schuren en borstelen.
 
De betere latexhandschoenen hebben al talkpoeder aan de binnenkant zitten. Anders je handen even insmeren met mentholpoeder.

Nadeel van latex is dat veel mensen hiervoor allergisch zijn (kom maar op met die opmerkingen 8-) ). Je hebt ze ook non-latex met idd talkpoeder. Ieder serieus ziekenhuis heeft ze wel, dus ff aanpappen met iemand daar. Als ik veel met olie werk krijg ik last van gevoelige handen, dan jat haal ik altijd van die plastic tankhandschoenen van de benzinepomp O-) .
 
Je hebt van Dreumex (dacht ik) speciale handcreme die je vooraf kunt gebruiken. Wasbenzine etc nooit gebruiken, slechte zooi. Olie, en vooral oude olie, is ook ronduit slecht en volgens mij ook giftig. En dat krijg je nou vaak aan je handen bij even lekker sleutelen.

Mijn maat gebruikt latex sleutelhandschoentjes van de Action, kosten bijna niets. Je ziet tegenwoordig steeds meer monteurs die handschoenen gebruiken, eerst werden ze uitgelachen, maar bij mij op het werk gebruikt inmiddels de meerderheid al handschoenen. Je kan er op wachten tot de baas het verplicht.
 
'Mijn' automonteur zweert bij chirurgische handschoenen.
Alleen beetje oppassen dat ze niet scheuren....

Zelf ben ik niet zo'n lastig iemand....zwarte handen is een teken dat je iets gedaan hebt.....beetje zeep erover, beetje waspoeder, beetje dreft en voila. De rest slijt er wel af :)
M'n pa gooit wel eens terpetine of thinner over z'n handen om de kleur er een beetje af te krijgen....maar zorg er dan wel voor dat je geen sneetjes hebt ofzo :P
 
't Probleem bij handen schoonmaken met wasbenzine is dat je handen uitdrogen. Ik gebruik zelf altijd een beetje wd40, blijven ze in ieder geval enigszins vet.
 
gewoon garagezeep ;) werkt super goed!

alleen krijg ik daar dus ook ontzettend droge handen van |(

denk dat ik eens ga kijken naar die 0.5 handschoenen van mechanix.nl!

bedankt pepe :} *O*
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan