Welke mooie brik heb jij gespot ! Deel 2

1395002
 
Jouw K750 is wel een erg mo0i ding.. heb je die voorrem een beetje remmend gekregen?
Thanks! Ja hoor. Ik heb wel de grondplaat vervangen door een dubbel-oplopende van een later exemplaar, de verbindingsstang tussen de twee remhevels vervangen door iets stijvers (wordt op duwen belast) en de trommel uit laten draaien(wegen iets on-rond), maar sindsdien remt hij op een heel acceptabel "jaren 60 niveau".
 
Deze voeringen. Kloppen heel aardig qua straal etc, maar ze moesten wel een beetje nabewerkt worden (bramen en de voering was te breed).
Er moest trouwens ook nog een onderlegringetje onder een van beide "Paddestoeltjes" om het remblok goed aan te laten liggen op de trommel.

En ze moeten een beetje "inremmen"(inslijten) voor ze het echt goed doen.
 
Leuk man, ik vind die zijkleppers ook nog steeds leuk en.. heb eens een Duitser gesproken die het ding best serieus had getuned.. lijkt me ook wel wat.
 
Kon het al van de Honda CBX550 daar zat die ook in
Twee gietijzeren schijven en twee dubbelzuiger remklauwen het remde nog goed ook maar zat te duur geweest zijn om te maken en de RVS schijven gingen steeds beter remmen dus wonnen die de strijd
Zoek nog zo'n set voor in een klassieker in te bouwen daar vind ik het mooier in staan de remschijven .
Trouwens wist je dat het idee van de Spaanse Sangles was, die reed er al mee voor dat Honda er mee uitkwam
 
Terug
Bovenaan Onderaan