Welke handschoen ...

Boltbiker

MF'er
Lid geworden
23 sep 2023
Waarderingsscore
35
Ik sukkel steeds met de maatvoering van handschoenen. Oorzaak is dat ik vrij korte vingers heb. Zo krijg ik maat smal nauwelijks aan, maar in die maat is de vingerlengte wel goed. Dus m.a.w. handpalm zou ik maat medium moeten, maar voor wat betreft vingers eerder smal.
Zijn er hier mensen die ook met dit probleem kampen en merken gevonden hebben die eerder korte vingers hebben?

Ik had het probleem precies andersom, een grote maat nodig ivm lange vingers maar dan werd voor mij de breedte van de handpalm veel te wijd.
Voor mij waren handschoenen van het merk Held een uitkomst; die hebben ook “kort” of “lang” in de maten.
Voor korte of lange vingers waarbij de maat hetzelfde blijft dus.

Interessant, ik meet lengte 18cm omtrek handpalm 23,5cm. via de maattabel zie ik groep 1-7 enz ... tot nog toe niet duidelijk voor me. Ik heb herfst/winterhandschoenen van Held, ik vind daar als maatvoering EU 8 Unisex M. Passen redelijk, vingers zouden toch nog wat korter mogen om ideaal te zijn.
In de motor shop heeft men mij niet verteld dat Held handschoenen in korte en lange maten verkrijgbaar zijn.
De maattabel: Burt Urban glove | brown | 12 | keine Variante | 022001-00/052-0-12

Laatst bewerkt:
Interessant, ik meet lengte 18cm omtrek handpalm 23,5cm. via de maattabel zie ik groep 1-7 enz ... tot nog toe niet duidelijk voor me. Ik heb herfst/winterhandschoenen van Held, ik vind daar als maatvoering EU 8 Unisex M. Passen redelijk, vingers zouden toch nog wat korter mogen om ideaal te zijn.
In de motor shop heeft men mij niet verteld dat Held handschoenen in korte en lange maten verkrijgbaar zijn.
De maattabel: Burt Urban glove | brown | 12 | keine Variante | 022001-00/052-0-12
Als er in desbetreffende alleen unisex M staat zou het ook kunnen dat dat gewoon een standaard maat is, bij mijn handschoenen staat er dan echt 'M-Long' in.
Ik durf niet te zeggen of Held ook daadwerkelijk elk model in kort, gemiddelde, en lange maatvoeringen heeft.
Wellicht zijn dit maar een aantal modellen per serie? Even googlen en kijken waar je ze kan passen, dan kan je het vergelijken:)

Ik heb dezelfde uitdaging. Eigenlijk nooit naar "de beste pasvorm" gezocht en altijd Alpinestars gekocht.
Een hel om aan/uit te trekken (continu sjorren en trekken) maar qua vingerlengte was het dan OK.
Afgelopen jaar overgestapt op handschoenen van Damen (Breda) en die zitten prima. Een ander merk dat qua pasvorm voldoet is Nox.
Succes met zoeken en passen.

Ik heb dezelfde uitdaging. Eigenlijk nooit naar "de beste pasvorm" gezocht en altijd Alpinestars gekocht.
Een hel om aan/uit te trekken (continu sjorren en trekken) maar qua vingerlengte was het dan OK.
Afgelopen jaar overgestapt op handschoenen van Damen (Breda) en die zitten prima. Een ander merk dat qua pasvorm voldoet is Nox.
Succes met zoeken en passen.
Damen in Breda gevonden, maar wat een ***website.
Nox vind ik niet onmiddelijk iets van ... Knox daarentegen wel.
Ik vind van beiden geen verkooppunten in Belgie.

Ik heb ook wel dat de vingers te lang zijn bij de juiste breedte. Dainese zit mij prima.

Terug
Bovenaan Onderaan