Welke Camelbak

David_ZZR

MF veteraan
4 mrt 2010
5.588
3.624
Kaaiendonk
Na een aantal jaar rondgereden te hebben met een legerachtige waterzak op mijn rug (superdegelijk maar ik kreeg last van mijn schouders) is het tijd voor iets nieuws. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer. Ja ik wil gewoon voor het echte merk gaan (om alle cloons uit te sluiten) maar ook daarin zie ik erg veel verschil.
Ik zie een Classic, een Hydrobak en een Rogue... maar wat nou precies het meest lekkere zit... ???? Ik neig naar de Rogue...

Iemand ervaring?
 
Ik heb deze: THERMOBAK 3L

Maar dat is een legerachtige, dus dat is misschien juist wat je niet wilt. Bevalt mij goed, banden snijden niet. In ieder geval niet bij mijn motorpak, maar dat is ook het enige waarvoor ik hem gebruik.
 
Die vind ik wel het mooiste maar ik wil juist bredere banden zodat net die kracht op mijn schouders iets minder is.
 
Weliswaar geen Camelbak maar ik ben na wat speurwerk bij Geigerrig uitgekomen. Zijn verschillende modellen van (heb zelf de tactical) maar het verschil met Camelbak is dat ze met een aparte 'luchtzak' werken waardoor je er 'druk' in kunt pompen. Voordeel daarvan is dat je niet hoeft te zuigen. Stuk hygiënischer, scheelt afgekauwde mondstukken en handig om bijvoorbeeld je vizier schoon te spuiten of als je veel kampeert.
 
Die vind ik wel het mooiste maar ik wil juist bredere banden zodat net die kracht op mijn schouders iets minder is.


1556817008560.jpeg
Deze kopen draag je met de borstkas
Heb ‘m ook, zonder zak
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Camelbak?====> GEEN!!!
Op de motor wil ik helemaal NIETS op mijn rug.

Normaal valt het aantal keren dat je wil drinken onderweg heus wel mee.
Zelfs op Sicilië was het best te doen. En toen was het daar serieus warm, eeeeh...…..HEET dus!
Als je dan echt dorst krijgt trek je effe een flesje uit je tanktas voor een paar slokken. Liefst stoppen op een plek met ombra/ ombre/ schaduw.
(eergister was ik nog in Marbella/ toen deed ik dat zelfs met de auto in de schaduw)
 
Om even mijn eigen bericht uit een ander topic je citeren, geen zin om opnieuw te tikken:

Ik rij sinds een jaar of 3 met een camelbak. Hoewel ik eerst een beetje anti was (want geen zin in zo'n ding op mijn rug), ben ik echt wel overtuigd. Ik heb eigenlijk totaal geen last van zo'n ding op mijn rug. Ik draag hem strak tegen mijn rug, dus hij gaat niet hangen of wapperen in de wind. Ook bij offroad heb ik er geen last van. Het grote voordeel lichamelijk gezien is dat ik veel meer drink dan voorheen. Ik heb er een van 3 liter, en na een lange en hete dag is hij meestal zo goed als leeg. Voorheen had ik meestal 2 halve liter flesjes water bij me, en ook die waren wel leeg aan het eind van de dag, maar dat is over de hele dag genomen gewoon veel te weinig. Ik ben niet iemand die regelmatig stopt op een terras en een halve liter cola naar binnen giet, dus voorheen dronk ik gewoon veel te weinig. Natuurlijk kan je dan gewoon vaker stoppen, maar in de praktijk doe ik dat gewoon niet. Kan toeval zijn, maar sinds ik die camelbak gebruik en dus veel meer drink, voel ik me aan het einde van een lange hete dag nog veel frisser en alerter dan voor die tijd.

Ander voordeel is dat ik vrij veel onverhard en ver buiten de bewoonde wereld rij, en je dan altijd de zekerheid hebt dat mocht er iets gebeuren je voldoende water bij je hebt. En 3 liter op je rug is een stuk makkelijker mee te nemen dan verdeelt over meerdere flessen in je bagage. Bovendien nog beter voor het milieu ook dan al die losse flesjes. Ik heb hem tegenwoordig eigenlijk op elke vakantie mee, ook al ga ik niet naar warme gebieden. Als het minder warm weer is gooi ik er maar ongeveer 2 liter water in.

Ander voordeel, op de camping hang ik hem aan het stuur van de motor, en doordat hij dan hoog hangt loopt het water er vanzelf uit als je hem open zet. Heb je ook nog een soort van stromend water bij je tent.
 
Iedereen die serieus bezig was met enduro had zo'n ding om, dus het zal inderdaad wel meer voordelen hebben dan nadelen. Zelf ook wel benieuwd, ook voor wintersport eventueel.
 
Laatste opmerking is te begrijpen als je sportief bezig gaat, of met een groep weg en er geen/ weinig tijd is om effe te stoppen om een slokje te nemen.
Maar als vakantie-toerder maakt 't geen bal uit als je effe stil gaat staan om te drinken. Soms combineer ik het ook met de vakantie-kiekje!
In ergste geval kom je 's avonds 5 min later op de camping. No Problem!
 
Gaat mij ook niet om de tijd of om het stilstaan, ik sta genoeg stil om foto's te maken. Maar ik vind het prettig om tijdens het rijden te kunnen drinken, en ik merk dat ik daardoor veel meer drink dan voorheen. Dat is zeker op warme dagen beter of je lichaam. In ieder geval beter voor mij, want ik weet van mezelf dat als ik lekker aan het rijden ben dat het stoppen om te drinken er gewoon bij inschiet.
 
Ik gebruik al een paar jaar een 3 liter camelbag, was er tijdens hittegolf lucifer erg blij mee :}
Echter.. bij hogere temperaturen (28+) draag ik m niet op mijn rug maar gaat ie in de topkoffer.
Gewoon elk uur stoppen, een paar slokken drinken en mijn t-shirt nat maken vind ik dan veel relaxter.
 

Bijlagen

  • 109871_0.jpg
    109871_0.jpg
    45,8 KB · Weergaven: 9
Maar ik vind het prettig om tijdens het rijden te kunnen drinken, en ik merk dat ik daardoor veel meer drink dan voorheen.
Dat is zeker op warme dagen beter of je lichaam...……………..
Nou de hoeveelheid die ik drink dat zal geen probleem zijn.
Meestal haal ik dat 's avonds weer ruimschoots in!!! <HIK>

En nog meer drinken, dat gaat juist NIET goed zijn voor mijn gezondheid. Nee, ook niet als het warm is!
 
Ik heb een tijdje terug de drinkblaas met thermozak van deze set los kunnen kopen (voor €10,- ofzo):
https://smile.amazon.de/gp/product/B07K6CCR57/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o03_s00?ie=UTF8&psc=1
Die gaat in mijn tanktas. 's Ochtends vullen met een kilo ijsblokjes, afvullen met water, en ik heb de hele dag koud water te drinken. Ik laat de slang uitsteken uit mijn tanktas, en stop de tuit in het zijvak. Als ik dan even stilsta, kan ik gemakkelijk een paar slokken nemen. Bevalt me erg goed, voorheen dronk ik te weinig onderweg, dat is nu veel beter!
 
Die van TC800 is dus degene die ik nu heb, gaat al een aantal jaar mee, diverse zakken en mondstukken verder maar wil iets wat net iets beter zit en comfortabele draagbandjes heeft. Ik wil het liefste ook niets op mijn rug, maar dat is zodat je tijdens een val niets hards op je rug hebt wat tijdens een rol je rug kan breken, water doet dit dus niet. Ik wil nu gewoon voor het beste en meest comfortabele gaan. Op de Vespa vind ik het in de Franse en Spaanse hitte maar wat lekker geregeld even tijdens het rijden of voor een stoplicht aan zo'n waterslang te kunnen lurken. Ik heb dezelfde ervaring als Frazer. Ik wordt erg moe als ik niet genoeg drink onderweg en krijg zelfs koppijn als ik dat niet doe... En met flessen gaan lopen leuren en die ook nog eens iedere keer achterop te moeten binden dat zie ik niet zitten.
Oh en een tanktas heb ik niet op zo'n ding (op de vstrom wel) en het handschoenvakje is een bende van plakkende 2-takt olie ;)
 
Is een Kriega Hydro-2 of Hydro-3 anders niet iets? Zijn zeer goeie stevige motortassen alleen de prijs is er ook wel naar. Ikzelf heb een Kriega R15 rugtas waar ook een 3liter Hydropack drinkreservoir in kan.
kriega-hydro3-backpack-main.jpg
 
Gewoon flesje water.
Eerste off road ritjes moest iedereen zo een ding, later als je een beetje kan rijden en conditie hebt, is zo een ding niet nodig.
En ik vind het erg smerig. Iedereen die zo een ding gebruikt zal hem weel heel goed kunnen schoon maken van binnen, maar ik vind het smerig.
Ik ken die er zelfs limonade in doen... kan dus nog smeriger...
en rug zakken is ook niks, lauw water is niks en had 0ok al gepost dat het smerig is?
 
Beste Camelbak?====> GEEN!!!
Op de motor wil ik helemaal NIETS op mijn rug.

Normaal valt het aantal keren dat je wil drinken onderweg heus wel mee.
Zelfs op Sicilië was het best te doen. En toen was het daar serieus warm, eeeeh...…..HEET dus!
Als je dan echt dorst krijgt trek je effe een flesje uit je tanktas voor een paar slokken. Liefst stoppen op een plek met ombra/ ombre/ schaduw.
(eergister was ik nog in Marbella/ toen deed ik dat zelfs met de auto in de schaduw)
Ieder z'n ding hè ;)
 
Het is de Lobo geworden. Net iets groter dan de rest en tevens wat opbergruimte waar een croissant oid in gestopt kan worden. Die kleintjes hadden geen buikstrap wat ik ook wel erg fijn vind.

pDabD3Q.jpg


Toch wel grappig dat als je hier vraagt welke Camelbak te nemen en geenkloon dat er dan mensen aan komen zetten met kloons of die dingen af gaan lopen zeiken (omdat ze zelf wel zonder water kunnen rijden of aan een flesje genoeg hebben)
 
Dat ziet er inderdaad wel goed uit. Wat opbergruimte lijkt me ook wel fijn. Niet voor croissants dan maar voor elektronica meuk.
 
Omdat ik wel voor het merk camelbak wil gaan. Dit is het meest bekende merk en als ik ergens onderdelen voor nodig heb zijn deze (ook gedurende mijn trips) het meest verkrijgbaar.
 
Omdat ik wel voor het merk camelbak wil gaan. Dit is het meest bekende merk en als ik ergens onderdelen voor nodig heb zijn deze (ook gedurende mijn trips) het meest verkrijgbaar.
Had mn post ge-edit. Zie dat deze ook wel wat opbergruimte heeft wat de Kriega niet heeft.
 
Vandaag iets soortgelijks gekocht bij de Decathlon. Ben benieuwd. Heb er geen ervaring mee, maar wil hem op de MTB en op de motor gaan gebruiken. Vond het vorig jaar in Corsica echt te heet om enkel een flesje water te gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan