Welke beginners circuittraining kiezen?

N.Holgerson

‘74 Guzzi
27 okt 2005
7.409
382
Noord-Holland
Hello!
Ik rij nu 12 jaar motor, en kan, al zeg ik het zelf lekker opschieten en vlot de bochten door, maar zou graag een aantal circuittrainingen willen doen.
Upgraden vaardigheden etc. Leren van de experts.

Ik ben dus beginner qua circuit, wil niet te hoog beginnen maar na verloop van tijd wel serieus mee kunnen rijden met de vlottere groepen.

Er is veel aanbod, ook op verschillende circuits.
Ik zie door de bomen het bos niet meer

Ik rij nu een SV650s, vlot zat en vooral een echte
stuurfiets. Hiervoor Kawasaki 636 gehad en een paar nakeds.

Graag jullie ervaringen en tips! :)
 
ik heb goede ervaring met racecracks, ben voor het eerst op politiecircuit lelystad geweest en dat was top geregeld.

Het is niet echt circuittraining, maar ze noemen het rijvaardigheidstraining, er mag bijvoorbeeld niet ingehaald worden.

Voor de eerste keer is dit top! Ik vond het fijn om op deze manier te beginnen, circuit is ook zeer geschikt voor beginners
 
Laatst bewerkt:
Lelystad is fijn om voor het eerst te rijden. Racecracks is top, maar ook motorcircuittraining is goed.

Een daagje Assen of Zandvoort is ook super, maar gelijk weer een stuk duurder en komt allemaal wat spannender over (nergens voor nodig overigens)

Als je met je SV lekker wil rijden is Mettet ook aan te raden. In ieder geval wel een dag met voorrijder kiezen.

Succes, maar weet waar je aan begint. Het is zoooooooo verslavend!
 
Motorcircuittraining is goed te doen op Lelystad inderdaad. Bij Mct rijden ze tegenwoordig meestal met een voor rijder en een instructeur die achteraan rijdt. Diegene ziet beter wat je goed/fout doet, en hij kan ook makkelijker beslissen welke mensen in een sneller/langzamer groepje moeten gaan rijden.