Welke 2 takt enduro?

Roiib

Rookie
31 jul 2016
15
1
Hallo,

Toch maar besloten om mij te registreren op dit forum vanwege de volgende vraag..
Ik ben nu eigenaar van een Husqvarna SM610 en een SV650.

Ik ben op zoek naar een 2 takt enduro fiets die moet voldoen aan de volgende eisen:

- Minimaal toch wel 200cc
- Grote onderdelen beschikbaarheid
- Op kenteken !
- Makkelijk om te bouwen naar supermoto (m.b.t. passende wielen)

Mijn budget is z'n 3000 euro.
De motor hoeft verder niet in top staat te zijn maar wel rijdend (sleutelen/onderhoud is m'n hobby). Verder zal de motor voornamelijk voor de zondagse stadsritjes gebruikt worden en heb ik er voorlopig nog geen off-road intenties mee.


Waar ik zelf al naar heb zitten kijken zijn de volgende motoren:

- KTM EXC 250 / 300 (meestal wat prijzig, echter wel zat onderdelen voor te krijgen?)
- Husqvarna WR 250/360 (niet zo zeker met de onderdelen beschikbaarheid?)
- Suzuki RM250 (nog niet genoeg in verdiept)
- Kawasaki KX250 (nog niet genoeg in verdiept)
- Honda CR250 (gehoord dat het onderdelen aanbod niet super is bij de blokken voor 2002, op de zwarte blokken na)
- Yamaha YZ250 (tot dusver nog niet op kenteken gevonden)


Graag hoor ik jullie ervaringen met bovenstaande motoren of evt. andere motoren die ik niet genoemd heb. Mocht ik wat vergeten zijn dan pas ik dit topic later nog even aan.

Alvast bedankt !!
 
De enige echte enduro is de ktm , de rest zijn crossers die op kenteken gezet zijn...
Is prima voor enduro otr maar voor op straat raad ik het af , rij zelf met een RM op kenteken maar zo een ding is gewoon niet gemaakt voor op de weg...
Dus in jou geval zou ik dus voor de ktm gaan.
 
Ik weet zelf hoe 2 takt rijd en kies er zelf voor dit op straat te gaan gebruiken net als een paar vrienden van me. Mijn vraag was ook niet of 2 takt lekker rijd voor op straat. Ik wil weten welke 2 takt nog zat onderdelen voor zijn te krijgen en makkelijk om te bouwen is naar een supermoto.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet zelf hoe 2 takt rijd en kies er zelf voor dit op straat te gaan gebruiken net als een paar vrienden van me. Mijn vraag was ook niet of 2 takt lekker rijd voor op straat. Ik wil weten welke 2 takt nog zat onderdelen voor zijn te krijgen en makkelijk om te bouwen is naar een supermoto.
Heb ik het erover dat hij lekker moet rijden dan , je vraagt wat en daar antwoord ik op , een bak van een crosser is niet geschikt om op straat te rijden , een bak van een enduro is anders...
Maar ehhh , succes en de groeten
 
Heb ik het erover dat hij lekker moet rijden dan , je vraagt wat en daar antwoord ik op , een bak van een crosser is niet geschikt om op straat te rijden , een bak van een enduro is anders...
Maar ehhh , succes en de groeten


Jouw reactie geeft op geen enkele vraag van mij antwoord.
Als je mij kan vertellen of de ktm makkelijker om te bouwen is naar supermoto dan de andere genoemde motoren en het onderdelen aanbod hier nog groot voor is, dan heb ik wel antwoord op mijn vraag.
 
Laatst bewerkt:
De enige echte enduro is de ktm , de rest zijn crossers die op kenteken gezet zijn...
Is prima voor enduro otr maar voor op straat raad ik het af , rij zelf met een RM op kenteken maar zo een ding is gewoon niet gemaakt voor op de weg...
Dus in jou geval zou ik dus voor de ktm gaan.

:?
GasGas
Beta
 
Jouw reactie geeft op geen enkele vraag van mij antwoord.
Als je mij kan vertellen of de ktm makkelijker om te bouwen is naar supermoto dan de andere genoemde motoren en het onderdelen aanbod hier nog groot voor is, dan heb ik wel antwoord op mijn vraag.
Luister , je vraagt toch naar een 2T enduro fiets , nou dus geef ik je antwoord...
De enigste enduro uit je lijstje is de ktm , de rest zijn crossers waarop een kenteken zit , je moet een enduro niet met een full crosser vergelijken , de overbrenging van de bak is heel anders.
En Ja , van alle merken die je noemt zijn alle onderdelen nog gewoon verkrijgbaar.
 
0,0% interesse in functionaliteit. Hij wil er alleen cool bij rijden in de stad zoals z'n vriendjes.

Luister , je vraagt toch naar een 2T enduro fiets , nou dus geef ik je antwoord...
De enigste enduro uit je lijstje is de ktm , de rest zijn crossers waarop een kenteken zit , je moet een enduro niet met een full crosser vergelijken , de overbrenging van de bak is heel anders.
En Ja , van alle merken die je noemt zijn alle onderdelen nog gewoon verkrijgbaar.
 
0,0% interesse in functionaliteit. Hij wil er alleen cool bij rijden in de stad zoals z'n vriendjes.

En waaruit veronderstel je dit? Als ik er cool bij wou rijden in de stad dan had ik hier niet met deze vraag gestaan lijkt mij?
 
Luister , je vraagt toch naar een 2T enduro fiets , nou dus geef ik je antwoord...
De enigste enduro uit je lijstje is de ktm , de rest zijn crossers waarop een kenteken zit , je moet een enduro niet met een full crosser vergelijken , de overbrenging van de bak is heel anders.
En Ja , van alle merken die je noemt zijn alle onderdelen nog gewoon verkrijgbaar.


Okee ik wist niet dat hier ook nog z'n verschil tussen zat. En is het op zeker dat alle onderdelen hier nog voor te krijgen zijn? Een vriend van mij die meerdere crossers heeft gehad vertelde mij namelijk dat bij bv. de CR250 uit 1995 die hij had veel delen uit het blok zeer lastig te krijgen waren. Pas vanaf na 2002 schijnt het een beetje te vinden zijn of de zwarte blokken van voor 1990, echter zijn deze naar mijn weten niet op kenteken te krijgen.
 
Voor 3000 moet je wel wat kunnen vinden, maar imo is de ktm gewoon de enige echte optie in 2 takt, zeker als je vlot supermoto spullen wil vinden.
 
Moet toch zat van die pre 97 Honda onderdelen te koop zijn op ebay enz? Hoeveel zijn daar wel niet van geproduceerd?
 
Mijn KTM exc 300 uit 2003 staat te koop, in Spijkenisse.

Is al omgebouwd naar supermoto, in de zin van straatbanden en, andere vertanding.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet zelf hoe 2 takt rijd en kies er zelf voor dit op straat te gaan gebruiken net als een paar vrienden van me. Mijn vraag was ook niet of 2 takt lekker rijd voor op straat. Ik wil weten welke 2 takt nog zat onderdelen voor zijn te krijgen en makkelijk om te bouwen is naar een supermoto.

Wat is dit een onvriendelijke reactie op iemand die je wil helpen ?

Hij schrijft toch niets over 2 of 4tact ?
Hij zegt ook niets over hoe 2tact rijdt op straat.

Zal gezellig zijn met jou in een kroeg, constant opmerkingen krijgen als iemand iets zegt wat jou net niet aan staat.... -O-
 
Moet toch zat van die pre 97 Honda onderdelen te koop zijn op ebay enz? Hoeveel zijn daar wel niet van geproduceerd?

Dit dacht ik in eerste instantie ook maar volgens die vriend van me die al meerdere crossers heeft opgebouwd en destijds bezig was met een Cr 250 uit '95 bleek dit vies tegen te vallen. Hij vertelde mij dat als je voor een oude Cr gaat je degene met de zwarte blokken moet hebben, groot en deels dus van voor 1990 en anders die na 2002.
 
Wat is dit een onvriendelijke reactie op iemand die je wil helpen ?

Hij schrijft toch niets over 2 of 4tact ?
Hij zegt ook niets over hoe 2tact rijdt op straat.

Zal gezellig zijn met jou in een kroeg, constant opmerkingen krijgen als iemand iets zegt wat jou net niet aan staat.... -O-

Was niet onvriendelijk bedoeld, ik wil gewoon reactie op mijn vraag :9
 
Mijn KTM exc 300 uit 2003 staat te koop, in Spijkenisse.

Is al omgebouwd naar supermoto, in de zin van straatbanden en, andere vertanding.

Kan je me wat meer info geven of me doorverwijzen naar je advertentie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan