Welke 2 takt Crossmotor voor op straat

Bij de weg, mooi filmpje van Markelo, maar hoe kan het dat de kwaliteit van menig film van begin 1900 een betere beeldkwaliteit heeft, dan die van de 80er jaren?
 
Bij de weg, mooi filmpje van Markelo, maar hoe kan het dat de kwaliteit van menig film van begin 1900 een betere beeldkwaliteit heeft, dan die van de 80er jaren?
Begin 1900_O-,hadden ze toen al film:+
Maar ben het wel met je eens dat nog niet eens heel oude filmpjes soms van een slechte kwaliteit zijn,blijkbaar
niet belangrijk genoeg om er goed spul voor te gebruiken.Heel oude films zijn vaak opgeknapt en gedigitaliseerd.
 
Laatst bewerkt:
Zou zeggen, ga is kijken in wat voor staat die is.
Dat is een leuke prijs, voor een relatief nieuwe motor, vergeleken met die andere
 
Ja dat zal je toch moeten doen voordat je er 1 koopt,ik heb wel eens 6 motoren bekeken voordat ik er 1 naar mijn zin had
gevonden,het mooie was dat die het verste weg te koop stond,3 uur rijden,dus uit die luie stoel:Z en aan de slag:Y
 
Ja precies. moet zeker eerst gaan kijken . loopt goed en staat 13000km op de teller is mij verteld..
 
Die Honda CR 250 met kenteken is al verkocht kreeg ik te horen. stond er net een dag op en nu al weg?. die KTM´s blijven staan, meer dan een maand of sommige zelfs langer dan 3 maanden en krijgen ze nog niet verkocht? duidelijk dat mensen meer op een Honda CR 250 uit zijn dan op een KTM 300 exc . wat dat betreft zou ik dus liever een Honda CR 250 willen kopen omdat die meer in trek zijn. wil je hem ooit weer verkopen dan ben je er zo weer vanaf en maak je waarschijnlijk geen verlies ook. ik ben dus bang dat als ik nu een KTM koop voor 2800 euro deze over een jaar niet meer kwijt kan voor hetzelfde bedrag als wat ik ervoor betaald heb.
 
Als dat het motief is om geen motor te kopen moet je het idd niet doen. Ik las hier op MF eens met onwijs mooi zomerweer "Ik ga niet mee want dan loopt de kilometerstand op en daarmee verminder ik de dagwaarde voor als ik hem verkoop" 8)7 |(|(
 
Revisie is inderdaad belangerijker dan km stand maar het valt mij op dat KTM enduro motoren aardig lang te koop blijven staan.
er staan er nu zelfs nog van begin november vorig jaar te koop
 
Revisie is inderdaad belangerijker dan km stand maar het valt mij op dat KTM enduro motoren aardig lang te koop blijven staan.
er staan er nu zelfs nog van begin november vorig jaar te koop

Ik denk dat je nu 2 dingen door elkaar haalt. Ten eerste is de cr250 een crosser met kenteken wat altijd populairder is.

KTM had vroeger niet zo'n populaire naam als dat deze nu heeft. Dus gaan de meeste mensen met een minder groot budget naar de Japanners toe. Lees voor de oudere modellen.

Je moet je niet blind staren op kilometers of aantal uren, met deze motoren gaat het puur om hoe netjes de eigenaar om ging met de machine.

Als ik kijk naar de wrf van en kennis en die van mij zie je al een verschil. Hij had de akra set er op de nette stickers. Ik niet, maar ik deed wel iedere 5 ritten of 5 uur olie en filter, had altijd een reserve luchtfilter mee.
Hij deed soms wel 4x zo lang met olie en deed er pas een schoon luchtfilter in als de andere zwart was.

En toch liep mijn blok in de soep door een nokkenas ketting die een tandje oversloeg.

wat ik je dus wil meegeven, staar je niet blind op een glimmend kappenset, dat is 200 euro uitgeven maximaal. Kom er achter hoe hij hem onderhoud.

en pech kan je altijd hebben zeker met deze machines, ik weet er helaas alles van
 
KTM 300 exc heeft toch wel een goede naam, deze wordt vaker genoemd als de beste enduro 2 takt motor.
Er zijn ook genoeg 2e hands/aftermarket onderdelen voor te vinden.
Specifieke nieuwe orginele onderdelen zoals een cilinder zijn wel wat moeilijker te vinden, die moet je dan uit VS of Australië bestelen, dat is eigelijk het enige nadeel die ik kan bedenken, zuigers die kan je overal kopen.

Ik had mijn KTM in 2 maanden verkocht.
Hou er maar rekening mee dat je een motor bijna altijd weer met verlies verkoopt, tenminste als je er weer snel vanaf wil.
 
KTM 300 exc heeft toch wel een goede naam, deze wordt vaker genoemd als de beste enduro 2 takt motor.
Er zijn ook genoeg 2e hands/aftermarket onderdelen voor te vinden.
Specifieke nieuwe orginele onderdelen zoals een cilinder zijn wel wat moeilijker te vinden, die moet je dan uit VS of Australië bestelen, dat is eigelijk het enige nadeel die ik kan bedenken, zuigers die kan je overal kopen.

Ik had mijn KTM in 2 maanden verkocht.
Hou er maar rekening mee dat je een motor bijna altijd weer met verlies verkoopt, tenminste als je er weer snel vanaf wil.

Ik bedoel meer dat mensen die niet meer in de cross wereld zitten of er weer naar terug gaan. KTM als een exotisch merk zien een beetje zoals Ducati. Als je naar vroeger kijkt en naar de standaard antwoord van een degelijke motor hoor je toch eerder de Japanners dan een KTM.

Zeker de KTM en Husqvarna zijn wel de 2takt motoren merk de laatste jaren. Enige die ik er aan vind tippen is de gas gas. Maar ja onderdelen zijn een stuk makkelijker te krijgen van KTM.
 
Naar Gasgas EC 300 ,Husqvarna TE 300 en Husaberg TE 300 2 takt kijk ik ook maar die staan er bijna niet te koop. en niet tussen 3000 en 4000 euro..
KTM staan de meeste van te koop in die prijsklasse. veel daarvan staan al langer te koop. ik was met eentje bezig die zelfs te koop stond van juni vorig jaar..
heeft dit er misschien ook te maken met dat men gewoon teveel geld ervoor vraagt?

als bijna niemand zo´n motor koopt die al zolang te koop staat voor zoveel geld is dat voor mij een indicatie dat er teveel word gevraagd. of misschien zijn bezitters daarvan allemaal rijke of verwende lui die geld genoeg hebben en een andere motor kopen niet afhangt van verkoop van de oude motor.

die dingen kosten 9000 euro nieuw en als ze 12 jaar oud zijn vragen ze nog ruim het dubbele. telkens als ik verkopers contacteer en vraag wat voor revisie er is gedaan omdat er gereviseerd blok bij staat blijkt dat ze uiteindelijk zelf niks hebben gedaan . het is bijna altijd de vorige eigenaar die de revisie heeft laten uitvoeren of lang geleden eens een paar keerringen en 2 lagertjes gedaan. dit vind ik niet echt blok revisie maar goed. verhalen van die en die had een motorzaak, dus die heeft hem altijd goed onderhouden bla bla vla. en kan dus nog wel een tijdje mee enz. zelf hebben ze dan wel al 2000km gereden met dat ding zonder iets eraan te doen en waarschijnlijk ook niet altijd rustig, maar dat maakt dan niet uit want de vorige eigenaar heeft hem toch goed onderhouden dus kan dan nog wel een tijdje mee. het lijkt er sterk op of iedereen liever rijd dan er iets aan doet. aan de hand van zulke verhalen ben ik ook niet bereid om even meer dan 3000 euro neer te lappen want dan vertrouw ik het niet. en waarom is een Honda crossmotor zoveel populairder dan een Enduro KTM. op dragrace filmpjes zie ik dat een KTM 300 exc op elk gebeid iets sneller is en beter dan de CR 250 ,ook volgens de reacties van gebruikers die eronder staan .ook de Honda CR 500 word eruit gereden door de KTM 300 exc .vermogen zegt niet altijd alles als je er de grip niet voor hebt. maar het zal dan wel eerder inderdaad puur de naam zijn omdat het een Honda is..
 
als ik een 2-takt koop ga ik er altijd van uit dat een revisie nodig is en zal ik sowieso in mijn budget zuiger, drijfstang en krukaslagers/dichtingen voorzien
 
Het kan ook zo zijn dat het aanbod van de KTM veel groter is dan de CR250 met kenteken omdat de KTM
zo,n 12 jaar langer gemaakt is,de laatste nieuwe CR250 stamt uit 2007,de KTM kan je nog steeds kopen.
CR,s beginnen zeldzaam te worden maar zijn nog genoeg liefhebbers voor ,door het kleinere aanbod zal
men een motor sneller verkopen,bij KTM is de keuze groter en zal men eerder de mooiste kiezen dan
de in mindere staat verkerende exemplaren ,die blijven dan ook langer te koop staan.
Daarnaast gaan de echte Enduro rijders voor een nieuw of zo nieuw mogelijk exemplaar waardoor
de oudjes blijven staan en hooguit door hobbyisten worden gekocht.
 
Het aanbod van ktm's is uiteraard vele malen hoger. Ik heb ook wel mooie 2005/6/7 CR's lang te koop zien staan. Volgens mij ben je bevooroordeeld en zoek je een reden om voor een CR te gaan. Realistisch gezien heb je geen reet aan een zo'n crosser op de weg. CR staat voor Close Ratio en dat betekent dat je geen erge hoge topsnelheid hebt en alleen maar aan het schakelen bent. Een late CR is ook niet altijd de meest probleemloze motor en reken daar ook nog even de zuigerwissels bij die erg frequent zijn. Een ktm 2 takt enduro is veel geschikter met een Wide Ratio bak en je kan hem ook nog makkelijk vertanden, makkelijker dan een CR met z'n lange 1ste versnelling, en de zuigerwissels gaan minder hard, en hij is wendbaarder.
 
Laatst bewerkt:
Niks mooier dan een 500 tweetakt crosser op straat. Rijcomfort is nul, maar who cares...funfactor 100%.

Eindelijk iemand die het snapt!! Als je een crosser koopt voor op de weg, dan doe je dat om een bult lol te hebben tijdens een kort ritje. Dingen zijn niet gemaakt voor weekendje Sauerland. Je moet hem gebruiken om een rondje te knallen! Niet om achter auto's te blijven hangen en van de omgeving te genieten... zowel een CR als EXC rijdt toch volkomen kut op straat. De ene iets minder kut dan de ander misschien, maar beide zijn geen GS'en.

CR500, funfactor 100%!! En als je je op een CR500 eruit laat trekken door zo'n duffe oranje 300, dan kun je gewoon simpelweg niet rijden!!! 8-)
 
Je bent als motorrijder pas uitgeleerd als je tussen 6 planken ligt.
 
Niks mooier dan een 500 tweetakt crosser op straat. Rijcomfort is nul, maar who cares...funfactor 100%.
Vond er niks aan voor op de straat,want ook al zou je gas willen geven kan het meestal niet omdat er weer de
nodige koekblikken in de weg rijden en dan is het afzien op zo,n motor,100x beter rijd bijvoorbeeld een 660 KTM, is veel comfortabeler en je hoeft geen zuigers om de paar 1000km te wisselen.Het is een ander verhaal als je in een boerengebied woont met weinig verkeer dan
is zo,n 500 wel weer leuker.Toen ik mijn CR had woonde ik in de randstad,nu in Brabant waar de binnenwegen lekker stil zijn,
hier zou ik wel weer zo iets als een CR500 willen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan