Welk koekblik probeerde jou er uit te trekken deel 3

Volgende keer beter een steen door de voorruit van zo'n beestmens.
Zal ook wel een pooier of drugshandelaar geweest zijn.
Of misschien een brave man die heel zijn leven hard heeft gewerkt, flink gespaard, de kinderen de deur uit heeft en nu met die spaarcentjes zijn droomauto heeft gekocht. In een onoplettende bui misschien het stoplicht heeft gemist omdat hij naar dat leuke grietje in een spannend rokje op de fiets op het tegenoverliggende fietspad zat te kijken...
Je weet maar nooit. :)
 
Kom helaas naast weinig motorijders te staan.
Laatst wel een bmw 1200gs op zijn achterwiel gezeten vanaf stoplicht(in mijn koekblik). Wel grappig want hij had mij duidelijk onderschat, kreeg wel leuk duimpje van hem.

Met de motor wordt ik haast niet uitgedaagd, de laatste was een honda civic met turbo etc. Maar had zelf motor nog niet op temp en daardoor niet mijn best gedaan. Civic stond toch meer en deels zijn banden op te roken terwijl ik lekker aan het opschakelen was met quickshifter.

Miss die tijd van de "getjoende mac donalds auto's* iedereen rijdt tegenwoordig evo private lease spul lijkt wel.
 
Laatst bewerkt:
oprotten oma.


Vorige week reed ik 100 km/h op een een weg waar de max. snelheid 80 km/h is.
Dus regelmatig in de spiegels kijken, of ik niet gevolgd wordt.

Rijdt er een dikke Audi een stuk achter me.
Hmm, hij blijft onnodig links rijden, dus verwacht niet dat het politie is.

Bij het rode verkeerslicht aangekomen, ga ik naar de linkerrijbaan, want rechts staat al een auto.
Voordat ik stil sta, springt het licht op groen, dus haal vlotjes de auto in en ga weer naar rechts.

De Audi zit ondertussen achter me en haalt me in.
Het is een nieuwe, matgrijs gewrapte RS6, dus geen politie.

Dus erachteraan *O*.

Nondedju, wat gaat zo'n RS6 ervandoor.
Moest het gas vol opendraaien om bij te blijven.

Bij het volgende verkeerslicht, wat op rood stond, moest ik rechtdoor en de Audi naar links.


Even er naast gaan staan en zijn raampje gaat naar beneden.
Ik kijk naar binnen, kijk nog een keer en roep: "He, jij bent een voetballer".
Zijn antwoord: "Nee, ik ben gewoon ik" _O-

Oke, doei :t (verkeerslicht voor rechtdoor was ondertussen op groen gesprongen)
 
Laatst onderweg naar werk een snel Fordje op de waterlinieweg in Utrecht die z'n best deed, het was een ouder model focus of fiesta. Ik was nog geen kilometer van huis en ik wilde mijn koude motorblok niet mishandelen, dus de eerste meters waren voor hem.
 
Ben nog aan het lessen, en dus vooral actief op het lestopic. Kwam hier langs, en vond het allemaal wel interessante verhalen. Lijkt me heerlijk om een eigen motor te hebben en iedereen het nakijken te geven. Lukt tijdens het lessen ook wel aardig. Laatst wel echt een ervaring gehad. Er stonden 2 banen naar rechts om de snelweg op te gaan. De 2 banen moesten ritsen tijdens een bocht. die meer dan 90 graden was. Rechter baan stond vol, dus netjes links gaan staan, met de intentie om lekker vlot langs de rij te gaan, en in te voegen zonder dat er auto's voor me zitten. Echter stond er op de rechter baan een oud opeltje (vermoed wel een beetje aangepast) met 2 jonge gasten erin, die het kennelijk niet zo goed konden hebben dat ze ingehaald gingen worden door een lesmotor. Dus die trokken vol op. Doordat ik een beetje onervaren ben, besloot ik (in een split second natuurlijk) om mijn ingezette actie af te maken. Dus motor vol open getrokken, en aan het einde van de invoegstrook erlangs. Vond mijn instructeur een iets minder goed idee, dus daarna een preekje gehad. Maar gaf wel een kick 8-)
 
Haha, nouja dat hoort er een beetje bij ook. Als je maar voor jezelf in de gaten houd dat je er ook nog achter kunt invoegen, mocht het onverhoopt toch niet lukken om zo'n auto voor te blijven. ;)

Herinnert me ook een beetje aan een rijles waarbij we onderweg terug waren naar de rijschool. 2 banen voor linksaf (hier), waarna wij weer rechts moesten aanhouden. Ik ging links naast een bestelautootje staan waarna ik in m'n oortje hoor: ja, nu maak je het jezelf wel moeilijk om voor hem uit te komen. Ik dacht: WTF, het is een bestelautootje en ik zit op een 500cc motorfiets. Wie denk je dat er gaat winnen? :?
Was uiteraard geen enkel probleem om ruim voor dat busje weer naar rechts te sturen.
 
Laatst bewerkt:
Was wel ingeblikt, maar goed.

Stond een modern SUV hok naast me (qashkai of tucson ofzo, kon het niet goed zien)
Bij snelweg afrit wilde hij er al langs, maar lukte niet. Bij stoplicht stond hij naast me.
Groen = schutbord

Hij kon mooi tegen de achterlichten aan kijken, kreeg wel een duimpje bij het volgende licht :t

Denk dat hij wel kon waarderen, die 8 pitten op vol vermogen met semi open pijpen :9 O-)
 
eergisteren in Soesterberg naast een zilvergrijze Hyundai Coupe voor het rood linksaf. :9
ik stond op de linker voorsorteerstrook, en had dus de binnenbocht. :]

bij groen trek ik gewoon vlot op, en hoor ik in de bocht ineens piepende bandjes en luid motorgebrul naast me, en probeert de Hyundai als een malloot voor me te komen om vervolgens de oprit naar de A28 te nemen... :?
dat lukte hem, omdat ik het gas nog niet eens half open had.

dacht nog: zo, die heeft weer een draaikolk in zn tank... :/
 
Laatst bewerkt:
Op de N11, stoplicht bij Alphen. Daar kun je een legale sprint van 0 tot 100 maken, en dat doe ik dan ook vaak. Deze keer kwam ik redelijk goed weg en had een lage wheely tot boven de 100 km/u. Toen schakelde ik op en draaide het gas dicht. Kort daarna werd ik door een soort van zwarte SUV met Mercedes ster met een enorme vaart ingehaald. :z
Die dacht zeker dat het een wedstrijd was. :? De zielepoot. :')
 
38301243090_.jpg


Vanuit stilstand bij het stoplicht rechtstreeks de snelweg op. Ik sloot aan, hij stond vooraan bij het stoplicht. Helaas werd hij ietwat gehinderd door een andere auto. Hij moest het wel van z'n eerste meters hebben denk ik. BMW ging bij 150 km/h netjes naar rechts en toen was het wel bekeken.

Strakke, dure en heel foute bak. Wel indrukwekkend dat zoiets toch in 5.x seconden naar de 100km/h gaat.
 
Afgelopen zondag sta ik voor het verkeerslicht te wachten, komt er een Porsche panamera naast me staan.

Verkeerslicht op groen en de panamera gaat er met een hoop kabaal en plankgas vandoor.

Ik doe het rustig aan, want 200 meter na het verkeerslicht staat een flitspaal.

De Porsche heeft dus gewonnen en ik verwacht dat die dat binnenkort met een foto van het cjib kan bewijzen...
 
Van t weekend met een vriend wezen rijden die al heel lang volhoudt dat zn opgevoerde Hypermotard 796 mn opgevoerd gsxr1100 bijhoudt tot de 120 vanuit stilstand, dus eerst maar gekeken hoe ver ie kwam tegen mn Thunderace.
Z'n Hypert was toch iets trager dan hij dacht :+
 
Laatst bewerkt:
Van t weekend met een vriend wezen rijden die al heel lang volhoudt dat zn opgevoerde Hypermotard 796 mn opgevoerd gsxr1100 bijhoudt tot de 120 vanuit stilstand, dus eerst maar gekeken hoe ver ie kwam tegen mn Thunderace.
Z'n Hypert was toch iets trager dan hij dacht :+
Of hij onderschatte een GSXR1100....
 
Het komt nog regelmatig voor dat er een auto naast me komt staan bij de verkeerslichten,
veelal Golfjes met petjes, maar ook grote Audi's met stropdassen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me wel laat uitdagen, en even een sprintje wil trekken....

Ik moet de eerste auto nog tegenkomen die mijn Hayabusa eruit trekt,
maar sommigen blijven wel aardig in de buurt, vooral Tesla's....
 
Een Golf 6 (een snelle uitvoering). Hoorde piepende banden langs me toen 't groen werd, leuk om even langs te blijven rijden maar verder geen partij voor de GSXR. Met de XT zou het wel moeilijker geweest zijn.
 
Afgelopen donderdag.. Ik had net getankt en stond op een 80km weg voor de verkeerslichten te wachten. Er waren 2 banen voor rechtdoor en er kwam een Volvo V60 naast me staan. Het werd groen en ik wou rustig wegrijden. Motor was nog niet helemaal temperatuur.
Gaat die Volvo er dus met een noodgang vandoor. Toen heb ik 'm toch maar even iets doorgetrokken zodat ik hem voor bleef.
Soms kun je het niet laten :P
 
Gister een klein geel cabrio-sportbakje, heb niet gezien wat het precies was. Het bakje wilde wegspuiten en het ronkje uit de uitlaat was kennelijk bedoeld om indruk te maken, maar de prestaties deden dat niet echt. Hoewel mijn R geen wonder van acceleratievermogen is en ik niet direct op een wedstrijdje uit was kon het bakje het toch niet winnen. Later zag ik het niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Laatst weer een stil voor de Ketheltunnel zoals elke avond, stond er een F430 naast me bij groen toch maar spelen met de Thunderace.
tot ±250kmu sneller, maar daarna kwam zijn hogere top toch om de hoek kijken en bij 280 kwam ie voorbij zetten.
Toch heel af en toe leuk zo'n lege tunnel :+
 
Gisteren een Audi Q7 e-tron één of andere allroad, beide maken ze geen schijn van kans. (Ik had het niet verwacht dat ze wilden racen)
Vanmorgen een zero S of SR, beetje teleurgesteld in de acceleratie van de elektrische motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan