Weinig motoren met boekjes?

De laatste beurt voor 1000€ bij de dealer staat netjes in het boekje. Wat er niet in staat is dat ze de beurt zo slecht hadden uitgevoerd dat ik vervolgens 2x met pech stond, mijn demper daarbij bijna afgefikt is, ze een deel van het onderhoud gewoon niet hadden uitgevoerd (maar wel in rekening hadden gebracht natuurlijk), en ze ook nog eens een totaal verkeerde fuelmap hadden geinstalleerd. Sindsdien doe ik alles wat ik kan zelf, met liefde.

Dus hoe nuttig is zo’n boekje?
 
Heb geeneens een boekje bij m'n (nieuwe) motor gekregen om de beurtjes bij te houden. Gaat allemaal in de computer zo wist men mij te vertellen..
 
Boekjes zijn om te vervalsen......en als ze erbij zijn tezamen met de rekeningen om ze te controleren.

Ik bewaar mijn rekeningen, eventueel voor de latere eigenaar. En als het niet gelooft dan mag hij opdonderen.....:+

Ohja, ik heb een duc dus die was kennelijk gauw vol en niet aanwezig bij de koop en bij een Honda ook niet want die is oerdegelijk...niet nodig....8-)
 
De laatste beurt voor 1000€ bij de dealer staat netjes in het boekje. Wat er niet in staat is dat ze de beurt zo slecht hadden uitgevoerd dat ik vervolgens 2x met pech stond, mijn demper daarbij bijna afgefikt is, ze een deel van het onderhoud gewoon niet hadden uitgevoerd (maar wel in rekening hadden gebracht natuurlijk), en ze ook nog eens een totaal verkeerde fuelmap hadden geinstalleerd. Sindsdien doe ik alles wat ik kan zelf, met liefde.

Dus hoe nuttig is zo’n boekje?


Hoe nuttig is zo n motorzaak ;) Gaat een boekje niets aan veranderen lijkt me.
of doel je er juist op dat een volledig afgestempeld boekje en stapel facturen geen garantie zijn dat het ook echt gebeurd is ?
 
Heb pas twee motoren gekocht, beide particulier.
Het gaat mij vooral om het totaalplaatje. Rekeningen is één, maar vaak aan de hand van motorzaak op de kentekenhouder ook ver gekomen.
Adhv wat de motorzaak verteld, het verhaal van de verkoper aanhoren. Als dat overeenkomt zit het vaak denk ik wel snor.
Zal vast een keer fout gaan, so be it dan. Tot nu toe 100% slagingspercentage😋
 
Heb pas twee motoren gekocht, beide particulier.
Het gaat mij vooral om het totaalplaatje. Rekeningen is één, maar vaak aan de hand van motorzaak op de kentekenhouder ook ver gekomen.
Adhv wat de motorzaak verteld, het verhaal van de verkoper aanhoren. Als dat overeenkomt zit het vaak denk ik wel snor.
Zal vast een keer fout gaan, so be it dan. Tot nu toe 100% slagingspercentage😋

Dus als een motor zaak zegt dat ze een grote beurt hebben uitgevoerd, dan weet jij dat het goed zit ? Omdat de verkoper dat ook zegt ? Dan heb je namelijk heel veel vertrouwen in mensen..
Sorry hoor maar je hebt gewoon geluk als je spullen heel blijven en een ander heeft pech.

Naar mijn mening kun je bepaalde dingen zien, allemaal uitwendige zaken ;
Wielen en remmerij e.d.

Verder kan je er weinig van maken..
 
Hoe nuttig is zo n motorzaak ;) Gaat een boekje niets aan veranderen lijkt me.
of doel je er juist op dat een volledig afgestempeld boekje en stapel facturen geen garantie zijn dat het ook echt gebeurd is ?

Of goed gebeurd is, ja.
 
Heb nog maar één motor gehad met een boekje, waar alleen de eerste onderhoudsbeurt in stond, die uitgevoerd was in 1990.

Verder geen één auto of motor met boekje gehad, boeit me ook niet. Als de motor netjes is dan koop ik hem gewoon, ingevulde boekjes is meer iets voor jong gebruikte auto's en kopers die denken dat alles dan goed zit.:Y
 
Ik doe het onderhoud zelf en hou zelf 2 boekjes bij. Welk onderhoud, welke km stand en bijzonderheden (klepspeling etc).

Handiger dan een boekje met stempels of een bos met rekeningen. En mocht de volgende potentiele eigenaar dit boekje niet geloven, dan koopt ie de volgende maar.
 
Dus als een motor zaak zegt dat ze een grote beurt hebben uitgevoerd, dan weet jij dat het goed zit ? Omdat de verkoper dat ook zegt ? Dan heb je namelijk heel veel vertrouwen in mensen..
Sorry hoor maar je hebt gewoon geluk als je spullen heel blijven en een ander heeft pech.

Naar mijn mening kun je bepaalde dingen zien, allemaal uitwendige zaken ;
Wielen en remmerij e.d.

Verder kan je er weinig van maken..
Ik denk dat jij een beetje weinig vertrouwen in mensen hebt. Een motorzaak die lukraak maar wat onderhoud gaat opnoemen? Wat voor baat heeft die erbij?
Het gaat erom dat zaken overeenkomen. Is dat niet zo, dan is er misschien wel meer wat de verkoper niet verteld.

Uiteraard kijk je ook naar uitwendige zaken, maar daar kan ook een hoop zijn weggepoetst.
 
Ik denk dat jij een beetje weinig vertrouwen in mensen hebt. Een motorzaak die lukraak maar wat onderhoud gaat opnoemen? Wat voor baat heeft die erbij?
Wat denk je van kleppen stellen en filters vervangen dat uren werk kost? Kleine moeite om af te stempelen en de klant merkt het toch niet. De motor blijft prima lopen tot de volgende beurt. En als er wel een klep verbrand kan je het alsnog duur betaald repareren.
 
Complot theorieën.....klepdeksels eraf en alle verbindingen met een streepje gele verf voorzien......8-)

Kom kom, beetje vertrouwen moet je hebben....:?
 
Als je bij de motoren waarbij het loont om de kleppendeksels te laten zitten gele streepjes wil zetten kan je net zo goed even zelf de kleppen nakijken.
 
Wat denk je van kleppen stellen en filters vervangen dat uren werk kost? Kleine moeite om af te stempelen en de klant merkt het toch niet. De motor blijft prima lopen tot de volgende beurt.

Ik kan beamen dat dit gebeurt.
 
Laatst bewerkt:
Wat denk je van kleppen stellen en filters vervangen dat uren werk kost? Kleine moeite om af te stempelen en de klant merkt het toch niet. De motor blijft prima lopen tot de volgende beurt. En als er wel een klep verbrand kan je het alsnog duur betaald repareren.
Ik geloof wel dat dit gebeurt, maar niet bij mijn huidige dealer. Een van de redenen dat ik daar al vele jaren kom is dat ik het vertrouw.
 
Ik denk dat jij een beetje weinig vertrouwen in mensen hebt. Een motorzaak die lukraak maar wat onderhoud gaat opnoemen? Wat voor baat heeft die erbij?
Het gaat erom dat zaken overeenkomen. Is dat niet zo, dan is er misschien wel meer wat de verkoper niet verteld.

Uiteraard kijk je ook naar uitwendige zaken, maar daar kan ook een hoop zijn weggepoetst.

Ik denk dat ik een beetje veel ervaring heb ;) en ik heb inderdaad weinig vertrouwen in mensen vooral als het om centjes gaat.

Dat jij niet in ziet wat voor baat een zaak er bij kan hebben vind ik zorgelijk eerlijk gezegd.

Enige goede reden om bij een bepaalde zaak te zijn en te blijven word door RR genoemd.. het vertrouwen wat je op bouwt
 
Onderhoudsboekjes liggen in het dashboardkastje van een auto.
Daarom zit er daar een boekje bij. ;)

Ik heb van de week de duizend beurt bij de motor laten doen.
Eigen olie mee. Ik heb zo mijn voorkeuren. _O-
Later dacht ik.. onderhoudsboekje ligt dus ergens thuis. :Y
 
Wat denk je van kleppen stellen en filters vervangen dat uren werk kost? Kleine moeite om af te stempelen en de klant merkt het toch niet. De motor blijft prima lopen tot de volgende beurt. En als er wel een klep verbrand kan je het alsnog duur betaald repareren.
Ik denk dat ik een beetje veel ervaring heb ;) en ik heb inderdaad weinig vertrouwen in mensen vooral als het om centjes gaat.

Dat jij niet in ziet wat voor baat een zaak er bij kan hebben vind ik zorgelijk eerlijk gezegd.

Enige goede reden om bij een bepaalde zaak te zijn en te blijven word door RR genoemd.. het vertrouwen wat je op bouwt
Ik heb het niet over óf bij een motorzaak óf bij een particulier kopen. Ik heb het over het kruischecken van twee verhalen van beide. Daar zit een wezenlijk verschil tussen.
Ik weet best dat motorzaken en particulieren apart van elkaar onzin verhalen ophangen, maar als ik een willekeurige motorzaak op bel met de vraag "hoe zit het met onderhoud van dit kenteken" zonder kilometerstanden of what so ever te noemen, dan gaan ze volgens jou zaken verzinnen?
Nogmaals wat voor baat heeft de motorzaak daar bij?
 
ik heb een boekje bij de strom en bij de cbr...:Y....in beide staan al stempels van beurten die ze nog niet eens gehad hebben.._O-
lekker betrouwbaar hoor die boekjes...maar ik houdt ze erbij voor de sukkel die er waarde aan hecht_O-.....
sommige mensen willen gewoon verneukt worden dus waarom zal ik ze dan teleurstellen..*O*
 
Ik heb het niet over óf bij een motorzaak óf bij een particulier kopen. Ik heb het over het kruischecken van twee verhalen van beide. Daar zit een wezenlijk verschil tussen.
Ik weet best dat motorzaken en particulieren apart van elkaar onzin verhalen ophangen, maar als ik een willekeurige motorzaak op bel met de vraag "hoe zit het met onderhoud van dit kenteken" zonder kilometerstanden of what so ever te noemen, dan gaan ze volgens jou zaken verzinnen?
Nogmaals wat voor baat heeft de motorzaak daar bij?

Sorry ik denk dat we elkaar niet helemaal lekker begrijpen ;)
Het gaat mij er om dat een motorzaak wel kan zeggen dat ze iets gedaan hebben ( dus ook tegen de klant ) maar het niet zo hoeft te zijn ;)
Als er mensen zijn die denken dat dat niet gebeurd zijn ze behoorlijk naief..

Zoals jij het nu stelt denk ik niet dat ze dingen zullen gaan verzinnen.. sterker nog ik denk dat ze wat dingen verzwijgen in sommige gevallen
 
Ingevulde boekjes heb ik niet want ik doe het meeste onderhoud zelf, wel bewaar ik van elke motorfiets de rekeningen en op die rekeningen zet ik de kilometerstand en de datum wanneer het onderhoud heeft plaatsgevonden. Per motorfiets / auto bewaar ik al deze rekeningen in aparte mappen met daarin de instructieboekjes en de originele folders. (Het laatste vind ik gewoon leuk om erbij te hebben). Ik koop mijn motoren altijd van een particulier en vind het altijd prettig als er aantoonbaar onderhoud is gepleegd, je kan bijvoorbeeld aan de buitenkant niet zien of er kleppen zijn gesteld o.i.d.
 
zelfs al die bewaarde rekeningen zeggen niets, tenzij je effektief de onderdeelnummers gaat opzoeken om te checken of ze wel overeen komen met die van de moto.
en zelfs dan weet je niet of ze effectief vervangen zijn op de aangeboden moto, of op een andere. of ...

enige wat telt voor mij is huidige toestand van de moto.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Toch zullen de meeste kopers gaan voor een bike met dealer onderhoud- en aankoop papieren, dan dat het onderhoud door de verkoper zelf is gedaan en geen aankoopbon heeft })

Maar uiteindelijk is de verkoopprijs altijd wel bepalend ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan