Weinig motoren met boekjes?

Uiteraard is het maar een ‘ding’ en geld in je portomonee. Zo kan ik me een kenteken herinneren van liefhebber voertuig en die ik opgezocht heb bij de RDW en.....bestaat niet meer.

Beetje zonde maar voor de rest ‘who cares’, is slaap er zeker niet slecht van.
 
Grappig al deze verhalen...ik redeneer altijd andersom;

wanneer ik een koper krijg voor mijn troetelfiets en er geen goed gevoel bij heb of hij/zij net zo lief voor de fiets is als dat ik ben geweest...gaat de koop niet door!

Ik heb ooit een fiets verkocht die ik 17jr heb gehad, en de nieuwe eigenaar had met een half jaar het blok aan gort omdat hij geen oliepeil controleerde...ik was in staat om er naar toe te gaan en hem een dreun te verkopen toen ik dat vernam..

Verkopen is afstand doen van je (eigendom) rechten. Al steekt hij de motor in de fik.
 
Zoonlief kocht een FZR600R van een knul die de vorige koper weg heeft gestuurd omdat hij hem de motor niet gunde.
Motorfiets in perfecte conditie en nagenoeg mooier en schoner dan nieuw. Zonder boekjes of niks. Rijdt er al een jaartje probleemloos mee..
 
Met 2e hands moet je gewoon een beetje geluk hebben

Kocht mijn motor particulier (heeft mijn voorkeur boven een handelaar)
Was al dik 10 jaar in zijn bezit, sliep onder een doek in een inpandige garage en er zaten boekjes bij die tot 30.000 km waren ingevuld (op de teller stond dik 60.000 km). Onderhoud deed hij zelf
Maar het hele plaatje klopte.

Boekjes (en/of rekeningen) geven geen zekerheid, maar geeft wel aan dat er onderhoud is gepleegd. Voor de niet-monteurs onder ons is dat wel een prettige gedachte.
 
Grappig al deze verhalen...ik redeneer altijd andersom;

wanneer ik een koper krijg voor mijn troetelfiets en er geen goed gevoel bij heb of hij/zij net zo lief voor de fiets is als dat ik ben geweest...gaat de koop niet door!

Ik heb ooit een fiets verkocht die ik 17jr heb gehad, en de nieuwe eigenaar had met een half jaar het blok aan gort omdat hij geen oliepeil controleerde...ik was in staat om er naar toe te gaan en hem een dreun te verkopen toen ik dat vernam..

Nog nooit zoiets onzinnigs gelezen. Het is een ding, geen levend wezen. Ik zie het al voor mij dat ik een motor koop en vorige eigenaar mij in elkaar wil slaan omdat ik er niet "lief" voor ben. Gok dat ik een aantal dagen niet meer bij kom van het lachen....
 
Nog nooit zoiets onzinnigs gelezen. Het is een ding, geen levend wezen. Ik zie het al voor mij dat ik een motor koop en vorige eigenaar mij in elkaar wil slaan omdat ik er niet "lief" voor ben. Gok dat ik een aantal dagen niet meer bij kom van het lachen....
In jouw opinie onzinnig... Er is een goedlopend topique van en over motorrijders die op zoek zijn naar de eerste motor die ze hadden. Het hoeft niet perse levend te zijn om ergens een band mee te hebben. Er zijn zelfs mensen die ik opzij trap als ze voor mijn voeten doodvallen, maar met mijn RDtje heb ik een band en als dat ding afbrand, gesloppt of gestolen wordt is een eventele dader zijn toekomst wel getekend hoor. En dat is niet alleen met die RD. Er is heus wel meer materialistisch waar mensen aan hechten of een band mee krijgen. Al is het maar een huis, caravan, auto...
 
Ik zorg iig goed voor haar, ik bedoel netjes en onderhoud etc.....doe ik bij mijn vrouw ook...of zeg iets geks.....:?
 
Weet je,
Het is geen onwil. In het begin toen ik nog een beetje in de buurt rond reed, was het nog geen punt. Alleen toen ik meer en meer mijn avonturen bereik ging verlegen, werd het invul kader in het "Motor-boekje", steeds meer te klein. Er is namelijk zoveel te vertellen.
Het bijna door het ijs zakken aan de rand van van chineese grens maakte het een stuk ingewikkelder.
Onlangs zijn wij nog gegijzeld door de Italiaanse maffia, en ik zal de toenadering pogingen buiten beschouwing laten, maar de seks die onze begeleidsters ondergingen kun je niet in een zakdoek vangen. Nee, de invulvelden laten duidelijk te wensen over.

En, bij de weg, ik zie de lege boekjes ook meer als zelfbescherming in richtingen van partner of scharrel....., dus onderhoud, van wie ???
 
het is maar een ding, geen paard :?
Ik heb ooit een paard weggedaan. Beestje is later in beslag genomen door de dierenbescherming maar geen haar op mijn hoofd die er aan dacht haar terug te nemen. Ze was met een goede reden weggedaan. Probleem, en de kosten, waren voor de volgende eigenaar.
En volgens de wet is een paard een ding, met verplicht! een boekje erbij:Y
 
Boekjes ??!
In m'n garagetijd lagen de boekjes zoals de auto ooit afgeleverd was nog "krakend " in de handschoenkastjes.'(
En nu nog !!
Bij toch wel wat motorrijders vind ik de users manuel belangrijker dan het onderhoudsboekje. Doe daar je voordeel mee.
:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan