Website om verzekeringen te vergelijken?

Zjanke

MF veteraan
17 apr 2015
3.433
3.386
Waalre
Ik ben op zoek naar een website waar ik motorverzekeringen kan vergelijken en dan met name de voorwaarden. Ik kwam met wat zoekwerk hier wel een topic tegen met 102 pagina's over verzekeringen maar dat is inmiddels al een jaar of 6 dicht.

Ik heb gisteren een nieuwe fiets besteld en op de eerste twee pagina's met resultaten in Google kom ik steeds op sites waar mijn motor niet tussen staat. Omdat het een nieuwe is wil ik vooral weten welke voorwaarden er zijn mbt sloten (ik zal waarschijnlijk wel een muuranker + ketting moeten bestellen, maar hanteert elke verzekering dezelfde lijst?), waarde van accessoires en na de aanschaf van een fiets moet er natuurlijk niet teveel geld naar de verzekering, daar ga ik liever van tanken.

Ik zit nu bij de knmv met een motor van 24 jaar oud en mijn standaard WA omzetten voldoet dus niet...
 
Informeer daar eerst wat je nieuwe daar all risk gaat kosten , dan heb je een uitganspunt.
beetje rondneuzen op MF en je komt er wel uit.
 
Dan doe ik het toch niet verkeerd. Kom ik bij mijn huidige verzekeraar uit, waar ik al 11 jaar verzekerd ben.
full
 
Kenteken opzoeken van een soortgelijke fiets op MP (of je eigen als je dat al weet) -> invullen bij allerhande online verzekeraars -> polisvoorwaarden lezen?
 
Kenteken opzoeken van een soortgelijke fiets op MP (of je eigen als je dat al weet) -> invullen bij allerhande online verzekeraars -> polisvoorwaarden lezen?
Kenteken weet ik nog niet, tweedehands nog geen kunnen vinden en ik wil dus juist een vergelijk op een plek in plaats van elke polis zelf te moeten uitpluizen.
Dat is alvast een begin, maar ik krijg maar liefst keuze uit 2 mogelijkheden...
 
Verzekering is voor mij een non-issue...........
(ieder jaar alleen betalen, en that's it!)

Voorheen bij verzeker-u-zelf voor €37 per JAAR. (geen no-claim-opbouw)
Nu overgestapt naar andere verzekering omdat ik met deze niet naar Rusland kon.
Wel iets duurder maar met een paar jaar zelfde JAAR-bedrag vanwege opbouw no-claim.

Voorwaarden interesseren me nauwelijks want dat is WA en dat is wettelijk vastgelegd.

(btw VUZ is nu gestopt met de old-timer-verzekering)
 


Wat ik jammer aan deze site vind is dat er een beperkte aantal verzekeraars vergeleken wordt. Daarnaast wordt er niet gekeken naar de klanttevredenheid.

Je kunt wel de goedkoopste verzekeraar kiezen, maar als de afhandeling van schadeclaims etc kut is ben je verder van huis..

Ben trouwens benieuwd of je je eigen opgebouwde schadevrije jaren kunt zien in dat Roy data..
 
Ik ben op zoek naar een website waar ik motorverzekeringen kan vergelijken en dan met name de voorwaarden. Ik kwam met wat zoekwerk hier wel een topic tegen met 102 pagina's over verzekeringen maar dat is inmiddels al een jaar of 6 dicht.

Ik heb gisteren een nieuwe fiets besteld en op de eerste twee pagina's met resultaten in Google kom ik steeds op sites waar mijn motor niet tussen staat. Omdat het een nieuwe is wil ik vooral weten welke voorwaarden er zijn mbt sloten (ik zal waarschijnlijk wel een muuranker + ketting moeten bestellen, maar hanteert elke verzekering dezelfde lijst?), waarde van accessoires en na de aanschaf van een fiets moet er natuurlijk niet teveel geld naar de verzekering, daar ga ik liever van tanken.

Ik zit nu bij de knmv met een motor van 24 jaar oud en mijn standaard WA omzetten voldoet dus niet...

Ik zit bij Univé en heb daar zeer prettige ervaringen mee. Geen gezeik en gedoe!

De voorwaarde voor diefstal is dat de motor vast stond met een art. 4 slot. Alleen dat.
Geen kettingslot, geen muuranker, geen alarm. Zelfs in Amsterdam waar ik woonde.
Een schijfslot voldoet dus en daarmee is de motor waar dan ook altijd verzekerd tegen diefstal (weet ik niet of voor het buitenland dezelfde voorwaarden gelden).

Met voertuigen heb ik geen ervaring met een andere verzekeraar. Ik kan daar verder weinig over zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Ben trouwens benieuwd of je je eigen opgebouwde schadevrije jaren kunt zien in dat Roy data..

Ff geGoogled; informatieverzoek ingediend en binnen 5 minuten een mail met daarin de schadevrije jaren (opgegeven door de laatst beëindigde verzekeraar).

Blijkt dat ik bij mijn huidige verzekeraar 2 tredes te laag zat, gelijk maar een mail gestuurd met een verzoek een nieuwe premie te berekenen. Ben benieuwd.
 
Ik weet niet wat voor motor je gekocht hebt maar let op of de dekking bij total loss en/of diefstal wel genoeg is.

Voor het verzekeren van mijn laatste motor werd ik er door de adviseur bij Unive op gewezen dat zij maximaal €20000,- uitkeren. Toen overgestapt naar de KNMV waar de premie maar iets hoger lag, maar ik nu wel een dekking voor €32500,- heb zonder absurde aanvullende eisen.
 
Dank voor de aanvullingen, daar kom ik wel verder mee. Nog steeds geen volledige vergelijkingssite, maar alle beetjes helpen.

Wat ik gekocht heb? Een Panigale 959 corse die er ongeveer uit komt te zien als als een 1299 final edition. Het nodige carbon, Single sided achterkant, kleurenschema, maar andere uitlaten (onder het blok). Me happy :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan