Wateroverlast, was je ook op de motor?

Pim84

MF veteraan
4 jul 2008
3.278
2
De wijzen komen uit het......
Ik kwam net terug van de bandenboer met een set hagelnieuwe pipo's onder de fiets. :/ B|

foto3_zps2cbaa306.jpg
 
Ik ben vanochtend gewoon naar mijn werk gaan rijden, maar rondom A'dam Sloterdijk moest ik dan wel hier doorheen:

zwembad.jpg
 
Vanochtend op A10 vlak voor hij afgesloten werd. Best spannend op een Buell met een setje versleten BT023's :X
 
Tja, overlast idd: hier liep het zelfs naar binnen! Maar ik was nog thuis toen ik er achter kwam. Leve de eerste dag vakantie..
 
Laatst bewerkt:
Geen problemen gehad vanmorgen: A4, A10 en A2 tot in amsterdam-ZO. MPR4's gaven het gevoel op een volmaakt droge weg te rijden, al leek er nogal wat water op te spatten.
Afwatering rondom Amsterdam was ouderwets "bijzonder", en de grootste uitdaging zat eigenlijk in het beperkte zicht, en het ontwijken van auto's die nogal wat moeite leken te hebben met het waden door pakweg 20-30 cm water, en daardoor de gekste capriolen uithaalden.
Voordeel: motor was wel toe aan een wasbeurtje na mijn recente Alpentoertje en glimt nu weer. Had hem voor vertrek eigenlijk in moeten zepen voor een optimaal resultaat :+
 
110 km moeten rijden. Rond Gorinchem tot Utrecht was het gekkenwerk dus wel even een pittstop gehad om moed bij te tanken :+ nog even staan lullen met lotgenoten ook. Een bmw rijder die 50.000km per jaar rijd maar nog nooit zo nat was geregend :X
 
Jupz, ff voor een dag naar Gent. Bij Kruiningen toch maar heeel even gestopt omdat het teveel regende. Zag zowat niets. Jammer dat wr dan nog koekblikkers zijn die zonder licht rijden en ineens voor je opdoemen. Pak hangt nogsteeds te drogen :s
 
Een bmw rijder die 50.000km per jaar rijd maar nog nooit zo nat was geregend :X

BMW C1. :+
Hier maar eerder naar huis gegaan omdat mijn vrouw belde dat we lekkage hadden en een stukje van de tuin was verdwenen in een gapend gat. Deze week dan maar in de vrije uurtjes klussen en vanmorgen dacht ik nog zo 'Dit gaat wel een relaxt weekje worden (na werktijd)'. Helaas. })
 
110 km moeten rijden. Rond Gorinchem tot Utrecht was het gekkenwerk dus wel even een pittstop gehad om moed bij te tanken :+ nog even staan lullen met lotgenoten ook. Een bmw rijder die 50.000km per jaar rijd maar nog nooit zo nat was geregend :X
Dat geldt voor mij ook wel, nooit zoveel water in zo weinig tijd over me heen gehad. Onze douche heeft minder druk :')
 
Kreeg nog commentaar "in zo'n pak blijf je natuurlijk droog ".
Omdat ik op dat moment straaltjes voelde lopen op plekken waar ik dat niet wil kon ik zeggen dat dan toch een ander pak moest zijn als wat ik aan had.

Ik heb al een keertje gedweild in de badkamer waar het pak hangt , straks nog maar een keer.
 
gelukkig vanochtend voor de buien (06:30) naar kantoor
en vanmiddag na de buien weer naar huis

op Sloterdijk geen plassen eerder kleine meren - mooi uitzicht vanuit kantoor: op sommige punten golfde het water bij auto's over de motorkap

ben best wel blij dat ik daar niet doorheen hoefde
geen ervaring mee, geen bezwaar om dat zo te houden
 
Vanmorgen motor rijles en examen AVB, van Utrecht naar Amsterdam (in Amsterdam aangekomen bleek het examen tóch in Utrecht te zijn..) heel wat water gezien. Bij de Ziggodome in Amsterdam reed ik met 60-70 km/h een plas (lees meer) in van bijna een halve meter diep voor mijn gevoel. De golf vloog volledig over mij heen en kwam op de motorkap van mijn instructeur achter me terecht, verder hele stukken gehad waar ik tot mijn enkels door het water reed. Hele ervaring rijker voor iemand die nog bezig is met lessen en mijn instructeur en ik waren erg tevreden over het resultaat *D

Terug naar Utrecht en precies de 10 minuten van het examen was het droog (alle 7 speciale verrichtingen gehaald zonder herkansingen en op- of aanmerkingen) *D Pak hangt hier ook nog steeds te drogen..
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd vanmorgen rond 8 uur langs Schiphol. Het regende, maar verder niets aan de hand. Kon prima 130 rijden op de A4. Mijn pak is ook prima waterdicht.
 
Laatst bewerkt:
Geen problemen gehad vanmorgen: A4, A10 en A2 tot in amsterdam-ZO. MPR4's gaven het gevoel op een volmaakt droge weg te rijden, al leek er nogal wat water op te spatten.
Afwatering rondom Amsterdam was ouderwets "bijzonder", en de grootste uitdaging zat eigenlijk in het beperkte zicht, en het ontwijken van auto's die nogal wat moeite leken te hebben met het waden door pakweg 20-30 cm water, en daardoor de gekste capriolen uithaalden.
Voordeel: motor was wel toe aan een wasbeurtje na mijn recente Alpentoertje en glimt nu weer. Had hem voor vertrek eigenlijk in moeten zepen voor een optimaal resultaat :+

Was even langs een waxbox gegaan. Had je hem zo kunnen in-shampoo'en (3x woordwaarde). ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan