Water storing MT 03

Zomoeilijk

MF'er
20 nov 2012
66
1
Beste,

Heb een Yamaha MT 03 uit 2007 (eenpitter)

Ben een tijdje geleden over de snelweg met hevige regen naar huis gemoeten. Motor helaas afgeslagen en kreeg hem met geen moeite meer aan. Motor na 3km lopen toch weer aangekregen, zonnetje kwam en de regen leek te verdampen.

Nadat ik mijn motor heb schoongemaakt met sop en een 'rustig' straaltje tuinslang water, bleef die af en toe stotteren of viel weer uit. Nu heb ik al verschillende fora's afgehad en tips gevraagd, en ook aan mijn dealer gevraagd of er punten zijn waar de motor gevoelig voor is.

Wat heb ik ondetussen al gedaan?

- Spanningsregelaar ingevet en waterverdrijver
- Contactslot klein wd40 laagje in gespoten
- Rest van de sensoren zijn 'waterproof' gemaakt bij de dealer

Heb met de tuinslang sproeier alle punten stap voor stap af gegaan en flink nat gemaakt, kijken of die uit valt.

- Spanningsregelaar
- Contactslot
- Kill switch
- Standaard aansluiting (sensor)
- Bougie en bougiegat

Toch wil de motor als deze goed nat is geworden of in een rare regenbui nog stotteren of zelfs uitvallen.

Heeft iemand een idee, tips of zelfs meegemaakt?

Bvd
 
In je cilinderkop. Het gat waar de bougie in zit, daar zit onderin ergens een gaatje zodat het water er uit kan weglopen. Soms wil dit wel eens dicht gaan zitten door vuil en dan blijft het water rond je bougie staan. Check ook gelijk even of je bougiedop en kabel nog helemaal fris zijn.
 
Vroegere blokken hadden een afwateringsgaatje tussen de uitlaatpoorten.
Deze heeft er misschien geen een.
Of het moet naast de bougie zitten
000000215208-1.jpg


Maar de bougiekabel etc inspray-en met een waterafstotend middel kan geen kwaad.
 
Bij mij heeft een nieuwe bougie kabel en dop een wereld van verschil gegeven. Had dezelfde klachten alleen dan op een wat oudere motor.

Kosten zijn het ook niet en proberen waard
 
Net nogmaals alle punten flink nat gemaakt, blijft gewoon prima lopen.
Na het afspuiten zat er wel weer een klein plasje in de luchtfilter, misschien dat luchtfilter toch de boos doener was.

Het afwaterings gaatje vind ik nog steeds een goede tip. De bougie is wel vervangen voor een nieuwe iridium bougie bij mijn dealer. Ik neem aan dat hij daar ook meteen rekening mee heeft gehouden mocht dit van toepassing zijn.

Motor blijft nu in ieder geval lopen, hopen dat die dat bij de volgende was beurt of rijden in regen ook doet...
 
Terug
Bovenaan Onderaan