Wat was van alle motoren die je ooit bezat de motor waar je het meest aan gehecht was (of bent)? Vertel wat je hebt beleefd.

Ik was 16 jr. zat op de lts , was toen al gek van motoren , terwijl de anderen in de klas gek van auto’s waren. We schrijven 1973 Bij mij in de stad reden 3 vrienden alledrie een moto guzzi v7 2 california’s en 1 v7 special. Als ik ze in de zomer langs mijn huis zag en vooral hoorde rijden. Sprong ik op de fiets om ze bij t huis van 1 van hen te bewonderen. Daar stonden ze alledrie te blinken in de zon. En ik liep te kwijlen om de motoren. Toen wist ik t al. Als ik mijn rijbewijs heb. Wil ik ook zo’n motor. Ik was 17 jaar en 9 maanden en mocht al lessen. Toen ik hoorde dat 1 van de jongens zijn california wilde verkopen Ik heb mij geen moment bedacht. Een week later stond ie bij mij in de garage. En ik had nog geen rijbewijs. Ik mocht toen rijden met een zogenaamde oefenvergunning En toen ik mijn rijbewijs had. Heb ik vele km’s in binnen en buitenland gemaakt. Als 19 jarige ging t al naar destijds Joegoslavië.
Toen ik wat ouder werd. Ging mijn interesse naar t snellere spul. Na een aantal kawasaki’s kwam de eerste Ducati. Eerst een monster daarna nog een aantal. En toen de snellere 996 998 voor op straat en heb een aantal jaren geracet met een 1199S panigale. Maar gek genoeg. De liefde voor de Guzzi is nooit verdwenen. En ik heb 3 jaar geleden met puur geluk weer een V7 GT california kunnen kopen. Ik hoefde mij niet te bedenken. , hoe vaak krijg je een kans om een 50 jr oude motor in nieuwstaat te kopen. En nu staat 45 jr later mijn jeugdliefde weer bij mij in de garage. Hoe groot mijn smile is , als ik er weer mee rij. Dat hoef ik denk ik niet uit te leggen. Deze gaat niet meer weg.
 

Bijlagen

  • 44F967D4-D9AE-4BE1-9568-B26D652583BD.jpeg
    44F967D4-D9AE-4BE1-9568-B26D652583BD.jpeg
    509,9 KB · Weergaven: 12
Ik had al een paar keer gereageerd in dit mooie topic, maar het hele verhaal had ik nog niet gepost, bij deze:

 
De motor waar ik het meest aan gehecht ben is toch mijn huidige motor.
Ik had toen ik 23 of 24 was een Suzuki GS750 gekocht, een opknapper, toen die klaar was en een jaartje op had gereden wilde ik wat meer vermogen, toen op zoek gegaan naar een blok van een GS1000, dat kon ik niet vinden, maar wel een hele GS1000, die maar gekocht...

Die wilde ik vrijwel vanaf het begin ombouwen omdat ik de standaard GS1000 niet echt geweldig vond.

Tijdje op gereden, in tussentijd de reflectors uit het kontje gehaald en dicht gemaakt met kunsthars, en de zijkapjes ingekort.
Later een ander eachterbrug (Bandit 1200) en andere voorvork (ZXR750) in gebouwd, ook monoshock gemaakt.

1979-GS1000.jpg


GS_1000.jpg


Zo een tijdje rond gereden om te kijken of nog wat zaken veranderd of verbeterd moesten worden, maar alles was ok, dus toen het hele ding uit elkaar gehaald en laten spuiten..

100_0020.JPG


Jaartje mee gereden, en toen geemigreerd naar Australie, motor mee genomen, en daar nog een keer verbouwd.
Nu het blok.

Nu staat ie er zo bij, en zo blijft ie ook denk ik...

GS1245T.jpg


Ik heb hem nu bijna 20 jaar geloof ik.. 41 jaar oud is ie nu.
 
even dit doorgelezen,
staan mooie verhalen bij..

ik heb 3x een XT600z tenere (3aj) gehad, ik denk in totaal wel 100000 km op gereden..
oerbetrouwbaar, lekker hoog, 400km+ actieradius

mn huidige motoren zijn een WR450 rally replica en een omgebouwde VT500 ascot.
laatste moet binnenkort de deur uit...

leuk project geweest, maar heb de baas belooft om maar één motor in huis te hebben..
motorseizoen komt er weer aan..
dus wie weet..
16155438615672667272832876187157.jpg

raak ik 'm wel kwijt..
 
Ik was 16 jr. zat op de lts , was toen al gek van motoren , terwijl de anderen in de klas gek van auto’s waren. We schrijven 1973 Bij mij in de stad reden 3 vrienden alledrie een moto guzzi v7 2 california’s en 1 v7 special. Als ik ze in de zomer langs mijn huis zag en vooral hoorde rijden. Sprong ik op de fiets om ze bij t huis van 1 van hen te bewonderen. Daar stonden ze alledrie te blinken in de zon. En ik liep te kwijlen om de motoren. Toen wist ik t al. Als ik mijn rijbewijs heb. Wil ik ook zo’n motor. Ik was 17 jaar en 9 maanden en mocht al lessen. Toen ik hoorde dat 1 van de jongens zijn california wilde verkopen Ik heb mij geen moment bedacht. Een week later stond ie bij mij in de garage. En ik had nog geen rijbewijs. Ik mocht toen rijden met een zogenaamde oefenvergunning En toen ik mijn rijbewijs had. Heb ik vele km’s in binnen en buitenland gemaakt. Als 19 jarige ging t al naar destijds Joegoslavië.
Toen ik wat ouder werd. Ging mijn interesse naar t snellere spul. Na een aantal kawasaki’s kwam de eerste Ducati. Eerst een monster daarna nog een aantal. En toen de snellere 996 998 voor op straat en heb een aantal jaren geracet met een 1199S panigale. Maar gek genoeg. De liefde voor de Guzzi is nooit verdwenen. En ik heb 3 jaar geleden met puur geluk weer een V7 GT california kunnen kopen. Ik hoefde mij niet te bedenken. , hoe vaak krijg je een kans om een 50 jr oude motor in nieuwstaat te kopen. En nu staat 45 jr later mijn jeugdliefde weer bij mij in de garage. Hoe groot mijn smile is , als ik er weer mee rij. Dat hoef ik denk ik niet uit te leggen. Deze gaat niet meer weg.
Ik begrijp jou.
 
De motor waar ik het meest op gereden heb moet wel een V65 Magna geweest zijn. Heb er 3 van gehad, aangepast dus ook nog eens erg goed lopend én sturend.
De motor waar ik het meest plezier van heb, dus niet mee heb gehad, is de yamaha seca 750.
Vóór de V65 ook gehad en nooit vergeten.
Nu dus weer 1 maar dan in survivalrat uitvoering.:t
 
Meest gehecht aan mijn wit/rode 1998 R1. Toen de nieuwe eigenaar bij mij de straat uit reed... bekroop me meteen het gevoel dat ik die niet had moeten verkopen. Zo nu en dan struin ik diverse sites af op zoek naar een mooie.....

Meest mee beleeft: 30 jaar geleden met mijn Honda CR500 (2 tact cross). Illegaal crossen bij de grindwinning en door het bos. Zo nu en dan politie achter me aan gehad. Voelde me dan net Rambo op die oude XT *D
 
Mijn Husqvarna Nuda 900 uit 2012.

Door mijn toenmalige vriendin ben ik aan het motorrijden gekomen. Tijdens het lessen een beetje aan het rondkijken geweest naar wat voor motor ik wilde. Zat te kijken naar een bmw f800r, toen ik hoorde dat deze een broer had die aan de steroïden had gezeten, te weten de Husqvarna. Na een tijdje zoeken in Nederland geen geschikte gevonden er een in Duitsland gevonden.

Ik had 21 januari 2016 vrij genomen voor mijn AVD examen. Na de allerslechtste rit van mijn leven met een examinator die heel verbaasd was over mijn reactie na zijn vraag of ik het goed vond gaan in de auto gestapt en om 18 uur stond ik in de südstrasse in Aken bij de verkoper. Na 50 meter gereden te hebben in de parkeergarage besloten de motor te kopen en de volgende zaterdag met mijn toenmalige schoonvader in de auto met aanhanger terug om de motor te halen. 2 maand later voor het eerst alleen de weg op met mijn eigen motor naar het RDW voor de invoerkeuring met een 1 dags kenteken, wat een belevenis was dat!

Een paar maand later het eerste groepsritje met de hardcore nudisten hier van het forum, van Rhenen naar Culemborg en door naar Kinderdijk en weer terug naar huis in de stromende regen, onderweg besloot de telefoon de regen niet fijn te vinden en te overlijden.
Met deze groep elk jaar nog een weekend weg geweest, altijd veel lol gehad en de raarste dingen mee gemaakt, ben een sloot in gereden met de motor omdat ik niet zat op te letten en de bocht niet haalde, onszelf buiten sluiten bij het sterrenkijken, zulk soort ongein.

Ook de eerste keer onderuit gaan met de motor er mee gedaan waardoor ik alleen nog maar terug kon schakelen. Dat was de eerste reparatie die ik zelf aan de motor heb gedaan.

Na 60.000 kilometer zonder reparatie die niet door mezelf voorkomen hadden kunnen worden helaas op 1 maart aangereden door een busje dat door gladheid een andere auto ontweek en ik hem niet meer kon ontwijken. Hiermee is de motor zo beschadigd geraakt dat het verstandiger was om afscheid te nemen. Dit vooral vanwege het bedrag dat nog werd betaald voor het wrak, als dit €1000 minder was geweest had ik hem gehouden en zelf weer klaar gemaakt.

Voor mezelf had ik het idee om vooral vanwege het verhaal aan de motor niet weer dezelfde te kopen maar over te stappen op een Hyperstrada, maar vandaag zag ik weer foto's, 🥺🥺🥺🥺.
Ik zal binnenkort eens een proefrit proberen te maken, hopen dat ik daarmee met eenzelfde lach aan het gas draai of dat ik toch terug ga
 
Mijn huidige BMW K100RS16v. Ik heb het ding al 31 jaar in bezit, nieuw gekocht in 1990. Ik weet dat er nieuwere motoren zijn die veel beter/lekerder rijden, maar ik ben inmiddels helemaal vergroeid met het ding, het is echt een stukje van mezelf geworden. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem weg te doen.
:} Daar kun je het spreekwoordelijk "boek over schrijven" ...
 
Ik hecht me nergens aan ,bevalt helemaal prima, nooit spijt als ik wat verkoop :t
t is maar een ding
 
Ik hecht me nergens aan ,bevalt helemaal prima, nooit spijt als ik wat verkoop :t
t is maar een ding
Heb ik ook.
Ik ben helemaal gek van mijn Blackbirds, maar ik verkoop ze net zo gemakkelijke en koop dan weer gewoon een andere Blackbird. Ik heb er zelfs al eens 5 tegelijk gehad...... :+
Sinds 1999 slechts 3 keer een andere motor gekocht (naast de Blackbirds), maar alle 3 weer even makkelijk weggedaan. Eentje zelfs zonder er ooit zelf op gereden te hebben...... Dat was een CBX750F die ik uit nostalgische redenen gekocht had, en die ik zou opknappen. Nooit gedaan, na een jaar doorverkocht.
 
Heb ik ook.
Ik ben helemaal gek van mijn Blackbirds, maar ik verkoop ze net zo gemakkelijke en koop dan weer gewoon een andere Blackbird. Ik heb er zelfs al eens 5 tegelijk gehad...... :+
Sinds 1999 slechts 3 keer een andere motor gekocht (naast de Blackbirds), maar alle 3 weer even makkelijk weggedaan. Eentje zelfs zonder er ooit zelf op gereden te hebben...... Dat was een CBX750F die ik uit nostalgische redenen gekocht had, en die ik zou opknappen. Nooit gedaan, na een jaar doorverkocht.
De ZRX net verkocht , zat een bak werk en aandacht in ,maar verkocht is klaar :t
 
Ik heb 2 favoriete motoren/modellen. De eerste is de Honda CX500 van 1981:
Honda CX500.jpg

In 1996 gekocht met 60.000 km op de teller. Heb een jaar moeten wachten tot hij vrij kwam bij een buurtgenoot. Ik heb er in 5 jaar 80.000 km bij gereden. 1 keer een reparatie gehad. De oliekeerring op de nokkenas lekte. Zelf kunnen vervangen. In 2001 ingeruild op een Kawasaki GT550 waarbij een onverwacht hoge inruil kreeg op de Honda.
De tweede favoriet is de huidige BMW R65 van 1985/86.
BMW-R65 (US).JPG

September 2006 van een kennis overgenomen met 42.000 km op de teller (= 24.000 miles). Het is een model dat voor Amerika gemaakt is. Is februari 1986 in Amerika op kenteken gezet en april 1999 door de eerste eigenaar mee naar Nederland gekomen. Ik ben de derde berijder. Nu nog steeds mijn motor maar nu met bijna 160.000 km op de teller. Het blok is nog niet open geweest. De enige kwaaltjes zijn de elektrische schakelaars. Alle twee de remschakelaars en de schakelaars op de linker stuurhelft al een keer vervangen. Deze motor start ook na 2 weken stilstaan binnen 2 seconde om dan gelijk regelmatig te lopen :} Nu afwachten wie het eerste het rijden op geeft, hij of ik :+
 
De meeste lol heb ik heb ik gehad met 2takten. GT550 en GT750, beide Suzuki natuurlijk. Met 3 man, alle 3 met een GT naast elkaar en dan alle 3 de choke erop.
een mega rookgordijn tot gevolg. Toen kon dat nog, zou nu ondenkbaar zijn.
Als ik moet kiezen heb ik het meeste spijt van de verkoop van mijn zwarte 1976 Suzuki GT750. Helaas geen foto van.
 
Toch maar even hier neerzetten. Kreeg in het verleden nog wel eens een opmerking dat ze de foto's te vaak tegenkwamen, maar ik kan er weinig aan doen, ben gewoon vergroeid met deze motor. Ook omdat er zo'n 5 jaar over gebouwd is. Enige nadeel is dat hij deze maand nog( even???) naar de RDFW in Lelystad mag. Maar elke kilometer is gewoon maximaal genieten.
Op mijn vorige motoren was het woon-werk verkeer het belangrijkste, wel met veel plezier. Maar dit is ALLEEN maar plezier.😂😉
ACtC-3ctAsW0HegTUrfBOJDBmURy6kXHXLxeZlYjTGo0A4aarRALOo6PvvvvqguZNwZYRVwtgBzRH9wYDWejgMRDC78xd8Uiwy60bxP15brlZ0lEt2H2_TdcERqSHbFuc2muwYCJC4cNHM-hWM6LgB4gBK2l=w1249-h835-no
 
Leuk (en grappig) om te zien dat er hier een aantal motoren genoemd worden waar ik absoluut niet het idee van heb dat ze iemands favoriet zouden kunnen zijn. Dat smaken verschillen weet ik, maar dat ze zo veel kunnen verschillen is toch regelmatig een verrassing.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan