Wat reden jullie in jullie brommertijd deel 2!

srad-rob

MF veteraan
24 jan 2010
5.127
278
In navolging van het vorige deeltje

Wat reden jullie in jullie brommertijd?


photography-of-old-moped-thrown-on-the-bank-of-a-river-d47fdp.jpg


brand los!!
 
Laatst bewerkt:
ik heb een Yamaha DT50 gehad, een Honda NSR 50 en een Aprilia red rose ( de laatste helaas binnen 4 dagen gejat .... Ze dachten vast dat het een kleine harley was _O- )
 
Laatst bewerkt:
Die ligt er al een tijdje,lijkt me een Ciao,toch? Ik had diverse Kreidlers,en andere brommers...
full

full

full

full

full

full

full

full

:W
 
Begonnen met een Zundapp KS-50 517, deze heb ik total loss gereden. (70cc eronder)
Daarna een Peugeot 103-SPX, deze bleek gestolen, en is ingenomen, daarna weer terug gekregen om te demonteren voor onderdelen, politie was lief. (70cc airsal)

Citta, inmiddels flink verloederd, een keer gestolen, en weer terug gevonden, maar nog steeds rijdende na 12 jaar. (49cc eronder)
27209457_2258670437.jpg


Sprintscooter, een Puch NRG. (alles Hebo / MHR 70cc eronder)
4839334_3360129995.jpg


Ook nog een Malaguti Firefox gehad, maar overhoop op een paaltje gereden. (70cc eronder)


Voor al dat geld had ik een hoop andere leuke dingen kunnen doen, maar zou het niet ongedaan willen maken :9
 
alleen maar mobyletten/motobecannekes.
maar brommertijd is nooit gestopt hier 8-)

jaren mee gedaan aan de 6u van Westerlo, laatste "wapen" was dit zelf gemaakt ding :
links1.jpg

rechts4.jpg


ondertussen al een paar jaar brommercross :
P1050243.JPG
 
Een bromfiets heb ik nooit gehad. Op mijn 14e zat ik eenmaal bij mijn oom achterop de CX500 en ik wist het, ik wilde een motor. Die motoren zijn er gekomen. Toch kijk ik altijd even om als er bijvoorbeeld een oude Zundapp of Kreidler langs komt. Ik lees graag mee.
 
geen foto's maar ik weet ze wel zo uit het hoofd op te dreunen.

We begonnen met een Aprillia Urban Kid, opvolger van de Viper.
Eerste 200 meter meteen op den bakkus gegaan, zal het nooit vergeten ik remde in de bocht _O-

Malaguti Phantom F12

Beta Ark

Aprilia Rally

Peugot Speedfight 1 & 2

Tussen door nog een Zundapp CS50 met handkoppeling! gereden van me opa, god wat een hok was dat, maar handkoppeling dus one of a kind (voor mij dan)

verder ook nog een cittatje, puchje, thomosje en een foxje gehad.

als ik erop terugkijk een leuke tijd gehad maar ik liep letterlijk leeg op boetes want recalcitrant he (ben ik nog steeds maar wel wat meegaander ten opzichte van vroegah)

van dat geld had ik zeker een MB CLS63 ofzo kunnen kopen maarja ik heb er wel de mooiste herinneringen aan overgehouden.

Welke vraagt u?
Nou het mooiste wat ik heb gedaan, wat me nog goed bijstaat is dat ik met me scootertje op de A2 reed en lekker met de auto's mee kon komen, denk er nog eens nostalgisch aan terug als ik weer over dat stuk rij.
En natuurlijk weleens een motoragent het snot voor de ogen gereden met me Aprillia Urban Kid want opgevoeeeeuurd jonghe BAM!

:]
 
Gewoon met de fiets, een brommer mocht niet van thuis maar dat weerhield er mij niet van om af en toe op de scooter van een vriend te gaan rijden. Pas op mijn 24ste mijn eerste motor gekocht.
 
ik heb een Yamaha DT50 gehad, een Honda NSR 50 en een Aprilia red rose ( de laatste helaas binnen 4 dagen gejat .... Ze dachten vast dat het een kleine harley was _O- )
Heb ook een Red Rose gehad, gelukkig wel iets langer (9 jaar :X )

en daarnaast nog een paar jaar een Aprilia Tuareg Rally
 
Yamaha FS1, en ik heb hem nog steeds (inmiddels al 13 jaar). Paar keer in het jaar ga ik nog naar meetings (maar meestal is dat gewoon een weekendje zuipen en uitbrakken op de brommer)
 
full


zelfs op naar Assen geweest en naar la roche bij de ourthe.
met de trein naar Kalsbeek in Zwolle gegaan om een 80 cc blok op te halen.

de voorgenoemde aprilia's waren een stapje te duur.
mooie tijd hoor :Y

en hem dan ophalen nadat hij was opgevoerd :P :P
 
Laatst bewerkt:
Poehee... Kreidler Florett 3bak hand, Puch Maxi (70cc), Zundapp KS50 met rappe(re) 50, Kawasaki AR50 met AR80 blokje, Honda Novio 4takt project, en een shitload aan crossers. Toen ik 18 werd direct motor gehaald, pas 7 jaar later koekblikbewijs erbij.
 
Even denken....

Heb helaas geen foto's.

3x citta
1x vespa ciau
1x peugeot buxy
1x kreidler
1x Honda NSR

volgens mij was dat m zo

Kwam laatst nog wel een pak van die gele bonnetjes tegen :o

Brommertijd heeft me aardig wat geld gekost!
Maar zeker leuke tijd geweest.
 
Stuk of 15 honda MB's, allemaal tussen de 80 en 125 cc
1 x honda MT, dit was ff tussendoor brommertje, met 70 cc
En een puch maxi met 80 cc waaier cilinder,met zundapp voorvork en motocross stuurtje om het voorwiel beetje aan de grond te houden .....

Na m'n brommerleeftijd nog wel een aprilia AF1 futura gehad, en 2 scooters (aprilia sr en peugeot speedfight), maar de leuke brommertijd is echt voorbij, als je nu met 30 km te hard gepakt word ben je je rijbewijs kwijt, en eigenlijk begint het dan pas leuk te worden.......

Daarom nu maar twee grotere brommers, van 600cc per stuk.....
 
De allereerste keer dat ik ooit op een brommer reed was ik denk ik 8 of 9, op een ouderwetse heren brommer met 3bak handschakeling. Beetje op en neer rossen over een zandpad en op een boeren erf.

Ik mocht van mijn ouders nooit zelf een brommer hebben. Gevolg was dat ik regelmatig illegaal rond scheurde op de opgefokte Puch Maxi van een maat van mij. Dat ding had, als ik 't me goed herinner, een kreidler 70cc cilinder + hogere compressie + grotere carb + snelle uitlaat er onder en liep 85km/h. Met standaard erg kleine trommelremmetjes...

Toen ik mijn A in 1x had gehaald heb ik zonder vooraf thuis te melden een CB750-K6 gekocht. Daar stond het ding ineens in de achtertuin. Voldongen feit. En ook dat ding had veel te zwakke remmen. LOL
 
Laatst bewerkt:
Owyeah
Ik heb een opgevoerde malaguti firefox gehad .
En daarvoor een suzuki ER
Dat vond ik echt een bizar goed ding om op te rijden .
Uiteraard ook flink opgevoerd hihihihi
 
Brommers, pff, wat hebben die krengen me veel geld gekost.



Honda MT 50cc + aangepaste sproeier.
groen als gras, dus altijd vol gas, totdat die vastliep... '(

nieuwe Vespa Ciau met expansie uitlaat en aangepaste sproeier
's morgens tijdens mijn krantenwijk op de brommer in slaap gevallen en werd wakker toen ik op 1 meter afstand was van een diepe sloot vol met water :') . Die was dus afgeschreven

Honda MTX met 70cc eurocilinder (die had 6 koelribben, net als origineel, zodat de politie het verschil niet zag) grotere carb en "sportuitlaat"
Flink opgehoogd, zodat het wat meer op een crossmotor zou lijken...

Honda MB 110cc Malossi, 24mm carb en expansie uitlaat.
Dat ding was echt retesnel
Op de dag dat ik hem kocht, was er een politiestaking.
Dus over de snelweg naar Eindhoven, daar een rondje ringweg en weer over de snelweg terug naar huis :]

Tussendoor nog een Puch maxi met zundapp uitlaat (reed die 55 mee, maar zag eruit als origineel), nog een gare Vespa Ciau met snelle uitlaat.
Ook een nog gaardere Peugeot (maar toen was ik nog geen 16, mijn ouders wisten van niets, dus die stond bij een vriend


Mooie tijden, maar achteraf gezien beter als eerste een simpele brommer kunnen kopen en de rest van het geld wat ik uitgegeven heb kunnen sparen.
Had ik op mijn 18e een fatsoenlijke auto of motor kunnen kopen.
 
Laatst bewerkt:
Honda MTX SH.
Van 50cc tot 125cc.
Heb er een stuk of 10 gehad.
Gelukkig is er eentje in de schuur blijven staan.
Deze weer in nieuwstaat gebracht. Met kenteken uiteraard.
er 2 gereviseerde blokken bij.
De orginele luchtgekoelde 50cc 4 bak.
En een orginele 80cc watergekoelde 6 bak.
Momenteel ligt de 80cc erop.
Rijd wat leuker
 
Wow! Toch nog een deel 2 :D

Zat zo af en toe eens te kijken, vorige topic heeft toch dik 14 jaar gelopen, bijna oud genoeg om het eerste brommertje te kopen hehe.
 
Wow! Toch nog een deel 2 :D

Zat zo af en toe eens te kijken, vorige topic heeft toch dik 14 jaar gelopen, bijna oud genoeg om het eerste brommertje te kopen hehe.

oh echt, dat was me niet eens opgevallen.. 14 jaar geleden kreeg ik mijn brommercertificaat na alleen een theorie examen :+
 
Zo, een brommertopic... Nice! Voor mij nog niet zo gek lang geleden, in 6 jaar tijd de nodige brommers gehad.

Begonnen met een Puch Maxi:
preview


Vervolgens via een Puch Monza 4GP (zoals in de post van Coert65), een DKW RT139, een omgebouwde Zundapp CS50/GTS50 en een Batavus MK4 uitgekomen bij wat inmiddels mijn favoriete merk is: Yamaha... Lange tijd twee FS1's gehad:
preview


De rode is inmiddels verdwenen, de blauwe staat nog altijd te wachten achter de MT-03 en wordt incidenteel nog wel eens uitgelaten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan