Wat mis ik nog?

Jolinders108

Rookie
28 jan 2019
9
5
Venlo
gegroet mede tweewielercollega's! Ik ben nieuw op dit forum en nieuw met motorrijden. zo'n 4 weken geleden heb ik mijn A2 rijbewijs gehaald! Joehoe! en sinds 2 weken geleden een
Kawasaki GPZ500S gekocht met 44kW op het kenteken van ongeveer 700 euro. Nu heb ik de motor zelf terug gebracht naar 35kW met behulp van een begrenzing's kitje met TÜV certificaat. Nu moet de motor alleen nog in Lelystad worden gekeurd door de RDW.

Nu is mijn vraag. zijn er dingen waar ik moet letten en hoe streng zijn ze daar precies? bijv. vloeistoffen die bijgevuld moeten worden dat anders tot afkeur kan leiden, etc.? ik wil namelijk maar 1 keer de motor in Lelystad laten keuren aangezien ik helemaal vanuit Venlo moet rijden. De motor is voor de rest compleet origineel (alleen een ontbrekende achter-reflector).

Wat tips zou fijn zijn! Mensen die ervaring hiermee hebben, laat het me maar weten!

Groetjes! Jonah.
 
Geen ervaring met die keuring, maar ik denk dat een achterreflector best nog wel eens belangrijk kan zijn om door de keuring te komen.
Je kan wellicht ook nog even met RDW bellen om te horen hoe het zit met die vloeistoffen.
Laat je hier nog even weten wat je uiteindelijk hebt moeten betalen? Ben ik wel benieuwd naar. Het zou zo rond de 650 euro moeten kosten.
 
gegroet mede tweewielercollega's! Ik ben nieuw op dit forum en nieuw met motorrijden. zo'n 4 weken geleden heb ik mijn A2 rijbewijs gehaald! Joehoe! en sinds 2 weken geleden een
Kawasaki GPZ500S gekocht met 44kW op het kenteken van ongeveer 700 euro. Nu heb ik de motor zelf terug gebracht naar 35kW met behulp van een begrenzing's kitje met TÜV certificaat. Nu moet de motor alleen nog in Lelystad worden gekeurd door de RDW.

Nu is mijn vraag. zijn er dingen waar ik moet letten en hoe streng zijn ze daar precies? bijv. vloeistoffen die bijgevuld moeten worden dat anders tot afkeur kan leiden, etc.? ik wil namelijk maar 1 keer de motor in Lelystad laten keuren aangezien ik helemaal vanuit Venlo moet rijden. De motor is voor de rest compleet origineel (alleen een ontbrekende achter-reflector).

Wat tips zou fijn zijn! Mensen die ervaring hiermee hebben, laat het me maar weten!

Groetjes! Jonah.

Ik zou even zorgen dat ook dit spul compleet is. Dan weet je zeker dat er niks te klagen is vanuit het rdw.

Zelfde als met vloeistoffen etc. als je het allemaal in orde hebt gaat het proces een stuk soepeler.
 
Geen ervaring met die keuring, maar ik denk dat een achterreflector best nog wel eens belangrijk kan zijn om door de keuring te komen.
Je kan wellicht ook nog even met RDW bellen om te horen hoe het zit met die vloeistoffen.
Laat je hier nog even weten wat je uiteindelijk hebt moeten betalen? Ben ik wel benieuwd naar. Het zou zo rond de 650 euro moeten kosten.

Ik zal jullie op de hoogte houden van de kosten en het proces zelf!
 
Ik zou even zorgen dat ook dit spul compleet is. Dan weet je zeker dat er niks te klagen is vanuit het rdw.

Zelfde als met vloeistoffen etc. als je het allemaal in orde hebt gaat het proces een stuk soepeler.

Ah okey, van de reflector had ik al wat meer informatie gevonden. volgende de eisen die de RDW stelt moet een motorfiets voorzien zijn van 1 rode reflector onder het achter licht. de reflector moet overigens ook recht worden gemonteerd zodat ie haaks 90 graden staat met de motor
 
Ah okey, van de reflector had ik al wat meer informatie gevonden. volgende de eisen die de RDW stelt moet een motorfiets voorzien zijn van 1 rode reflector onder het achter licht. de reflector moet overigens ook recht worden gemonteerd zodat ie haaks 90 graden staat met de motor
Het gaat dan ook niet zozeer om de harde regeltjes, maar meer dat het er op lijkt dat al het spul netjes in orde is. Als de algemene indruk van een keurmeester goed is, zullen ze je aanpassingen ook eerder goedkeuren.
 
Kan je met jou motor niet terecht bij de RDW in Venlo, volgens mij doen ze niet zoveel, je moet een uitdraai hebben van een vermogensbank, met daar op de gegevens van jou motor en dat er op de uitdraai te zien is dat de motor 35Kw is. Of is het weer allemaal veranderd.
Wel zou ik de reflector in orde brengen, ze kunnen erg ....... bij de RDW, maar ik heb ook hele goede ervaringen met de RDW, dat moet ik dan weer wel zeggen.
 
Nou de keuring staat in de planning... vanaf 10 april kan ik terecht in Lelystad. Dat wordt even 2 maanden lang kijken naar de motor. Maarja het is helaas niet anders. Ik hou jullie de hoogte. In ieder geval bedankt voor de tips!
 
Nou de keuring staat in de planning... vanaf 10 april kan ik terecht in Lelystad. Dat wordt even 2 maanden lang kijken naar de motor. Maarja het is helaas niet anders. Ik hou jullie de hoogte. In ieder geval bedankt voor de tips!
Kijk hier eens naar:
Motor | RDW

Beetje zoeken op de site van RDW had je ook wat wijzer gemaakt :t
 
De keuring was verzet naar 3 april. Desondanks was alles goed gegaan. De keurmeester was vrij snel klaar (+/- half uurtje) dankzij het TÜV kitje. De rekening werd per mail gestuurd die ik overigens nog steeds niet heb ontvangen, maar ik verwacht dat de kosten rond de 300 euro zou zitten. Als de factuur binnen is zal ik de definitieve prijs er wel even bijzetten.
 
Goed om te horen! Ik hoop ook dat de kosten dan inderdaad 300 euro zijn. Veel plezier met je GPZ en ik zie nog graag hier terug wat het heeft gekost, dan kan ik op mijn website plaatsen en verwijzen naar dit topic. :)
 
Ik heb van de week pas mijn rekening binnen gekregen. De prijs viel helaas wel tegen. deze zat voor mij op 427 euro. Gelukkig nog steeds een heel stuk goedkoper dan de richtprijs die ze op de site hebben staan. Toch ben ik uiteraard blij dat ik eindelijk de weg op kan *D
 
Kan je die nog specificeren of hier online zetten met natuurlijk je adresgegevens, kenteken, andere persoonsgegevens etc. gemaskeerd?
Toch mooi dat je 'm nu legaal met 35kW op kenteken hebt staan! Veel plezier!
 
Kan je die nog specificeren of hier online zetten met natuurlijk je adresgegevens, kenteken, andere persoonsgegevens etc. gemaskeerd?
Toch mooi dat je 'm nu legaal met 35kW op kenteken hebt staan! Veel plezier!

Dankjewel! Waarvoor de persoonlijke gegevens als ik vragen mag? Ik wil het opzich wel hier in het topic achterlaten hoor, daar niet van.
 
nee, juist GEEN persoonlijke gegevens. :) Dus juist die gegevens maskeren, verbergen. :P


Ooowwh, excuses. Ik had de vraag niet goed gelezen. Ik heb de factuur toegevoegd
Pagina 1.jpgPagina 2.jpg
 
Laatst bewerkt:
@Jolinders108 Bedankt! Ze zijn er nog wel even mee bezig geweest! :)
In elk geval kan je nu mooi zonder gezeik legaal rijden op je GPZ500 met 35kW. En bij verkoop is deze GPZ ook meer waard dan anderen. Je hebt een model wat naar 25kW terug kan legaal, maar dit is natuurlijk 10kW meer.
 
waar hebben ze allemaal naar gekeken? alleen vermogensgerelateerde zaken? of checken ze de hele motor?
 
waar hebben ze allemaal naar gekeken? alleen vermogensgerelateerde zaken? of checken ze de hele motor?
De keurmeester heeft mij verteld dat er een geluidsmeting werd gedaan, nagekeken of de begrenzer correct was geïnstalleerd, op de test baan gereden of de topsnelheid overeenkomt met wat in het certificaat staat en gecheckt of alle basis onderdelen (lichten, remmen, etc) in orde waren en of de motor veilig te berijden was. Ze waren ongeveer 3 kwartiertjes bezig in totaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan