wat kan ik verwachten van een powercommander????

de rekker

MF veteraan
1 okt 2004
1.385
6
aalst ,belgie
is het de moeite om een pc te instaleren op een gsx-r 600 2005 ????
wat kan ik ervan verwachten?
meer peekaas heb ik eigenlijk niet nodig,het gaat al hard genoeg :9

rekkie
 
Wat je kan verwachten is oa een motorfiets die veel beter rijdt en oppakt in elke versnelling en het evt aan uit reactie van het gas wordt minder of verdwijnt volledig , en niet te vergeten vaak een zuiniger verbruik en de bike wordt mits je een custommapping laat maken perfect kwa lucht/brandstof verhouding afgesteld. Dat is zeker raadzaam als je een vervangingsdemper of open luchtfilter hebt. Hoop je vraag een beetje te hebben beantwoord :) ik ben er iig zeer tevreden over ;)
 
ik heb er niets dan elende mee gehad tot tweekeer div runs op de bank laten doen en naar een paar dagen ging hij weer op drie cilinders lopen hep hem nu losgekoppeld en de motor loopt weer perfekt en wat betreft branstof gebruik zit er niet veel verschil in :?
 
Ik ga hem woensdag af laten stellen.
Ik rij nu een weekje met een map rond die ik van het internet heb afgeplukt.
Nu merk ik al dat hij mooier oppakt ik lage toeren en daar ook krachtiger is.
Ook in 6e versnelling is hij net iets pittiger op de snelweg, maar om nou te zeggen dat het een wereld van verschil is...
Dus vooral in lage toerentallen, lees 1500-4000 toeren, is hij wat krachtiger.
Verbruik weet ik nog niet, maar ik heb nog nooit 230km op een tank gereden zonder dat het lampje knipperde en nu wel, dus dat zal wel goed zitten.

Woensdag dus een custom map maken en kijken wat het opleverd.
Misschien even een run maken zonder de PC en daarna met PC, zodat het verschil zichtbaar wordt. Ligt natuurlijk aan het aantal knaken, als het veel meer kost vind ik het wel best en doe ik de run wel met alleen de PC.
 
Op mijn vorige fiets, gsxr 750 SRAD uit '99, had ik ook 1 pc laten monteren incl custum map gemaakt op de testbank. De motor liep zeker niet zuiniger, maar pikte in alle toeren keihard op :9~
De uitdraaien voor- en na de montage lieten een flink verschil zien. Kwa peekaa's kwamen er maar 2 bij. Had daar overigens alleen een open laser demper opzitten, rest was standaard.
Ik heb ook wel div mappings van het net geplukt en geprobeerd, en vond dat niet fijn. Ik raad je aan een custum map te laten maken.

Op mijn huidige gsxr 750 K5 ga ik morgen de ECU laten herschrijven bij Hoegee. Kijken of dat voldoende is. Hier heb ik alleen een yoshi demper op zitten en rest std.

grts
 
Heeft er iemand met een "rapid bike" hier nog iets aan toe te voegen?

Ik ben wel benieuwd hoe zo'n rapid bike bevalt. Zeker als iemand hem al een keer heeft overgezet naar een andere motor...
 
Ik heb 2x een pc 111 laten monteren op 2 verschillende motoren .
Beide met een custom-map.
Tot 3x toe laten na-stellen/gecontroleerd.
Allebei de keren hebben ze het apparaatje weer eraf gehaald omdat het gewenste en beloofde resultaat uitbleef.
Als ze namelijk beweren dat het allemaal zoveel positieve invloed heeft,
wil ik ook een `niet goed geld terug`garantie , en die heb ik dus ook gekregen.

Verder denk ik dat het hele pc-gebeuren wel een te hoge commercie-factor heeft
doorlopen. Als je sommige moet geloven loopt een motor met een andere uitlaat ineens helemaal niet meer zonder een pc of rapid!

suc6 ermee !
 
Ik ben dus geweest afgelopen woensdag.
Geen schokkende resultaten...

3pk erbij, dus niet merkbaar.
In lage toeren pakt ie wel mooier op, dus zonder schokken en misschien is hij zuingiger, dat weet ik nog niet.

Of het ook 300 euro waard is allemaal, dan zeg ik; Nee.

Misschien op een 2 cilinder, omdat die erg stoot. ;)
 
ff een vraagje, ik ben ook op zoek naar een srad uit 99, maar scheelt een pc nog wat met het aan/uit gedoe met het gasgeven?. en natuurlijk: kwanta kost dat?


Ik had dus een srad uit 99 en na een open laser pijp liep ie niet helemaal lekker(lag naar mijn idee ook aan de garage waar onderhoud werd verricht :( )
Afgelopen winter laten afstelen bij MWS, oa écht synchroon laten stellen. Motor liep al gelijk veel beter. Later toch besloten een pc11 te monteren incl custum map. Dit grapje koste incl uurloon naar ik meen 250 euro voor de pc11 en 200 euro voor 2 uur testbank gebruik.
Motor liep gelijk super, echter wel een mega dip bij 5500 rpm. Daar moest ik nog verder mee aan de gang.Kost dus ook weer geld :( Aan vermogen leverde het 3 pk op. Mijn motor ging overings wel meer gebruiken!!

Conclusie: het is een leuke gadget, waar met meer aanpassingen aan de bike wel wat te winnen zal zijn, maar ik vind de meerwaarde te gering.

mijn huidig motor is nu met de yoshbox afgesteld en loopt nu prima. Pakt perfect op voelt wat sterker aan *D

grts
 
Zo te horen is het dus allemaal niet in verhouding voor wat het kost.

Het stelt ook eigenlijk niet veel voor: een klein kastje met een chip (onkosten: nihil) plus twee kabels er aan. Moet dat nou zo duur zijn? :?
 
Ik ben dus geweest afgelopen woensdag.
Geen schokkende resultaten...

3pk erbij, dus niet merkbaar.
In lage toeren pakt ie wel mooier op, dus zonder schokken en misschien is hij zuingiger, dat weet ik nog niet.

Of het ook 300 euro waard is allemaal, dan zeg ik; Nee.

Misschien op een 2 cilinder, omdat die erg stoot. ;)
Die ervaring heb ik dus ook "Geen schokkende resultaten" Ik merk dattie ietsie beter oppakt etc, maar om nou van verbazing van m'n stoel te vallen, nee.

243529


Powerpoint in Tiel is wel een aanrader. Deze gozer, Michel, neemt echt de tijd voor jou en je bike, is zorgvuldig en weet waar hij mee bezig is :Y
 
Laatst bewerkt:
Zo te horen is het dus allemaal niet in verhouding voor wat het kost.

Het stelt ook eigenlijk niet veel voor: een klein kastje met een chip (onkosten: nihil) plus twee kabels er aan. Moet dat nou zo duur zijn? :?
Nou, ja. Met het installeren van dat ding ben je toch al snel een uurtje bezig, omdat je toch je kappen eraf moet halen, onder je tank moet zijn alles aansluiten etc. Vervolgens is degene die 'em afstelt, alsie 't goed doet, toch wel zeker 2,5 uur bezig op de testbank met 't afstellen.
 
Bij mij dus precies hetzelfde.

full

full


Let wel op, dit is de winst die alleen de PC heeft opgebracht, want de Akra en K&N zouden ook nog wat op kunnen leveren. Zonder deze is nooit gemeten.
Maakt op zich niet uit voor het verhaal, de PC levert gewoon geen grote resultaten.
 
Nou, ja. Met het installeren van dat ding ben je toch al snel een uurtje bezig, omdat je toch je kappen eraf moet halen, onder je tank moet zijn alles aansluiten etc. Vervolgens is degene die 'em afstelt, alsie 't goed doet, toch wel zeker 2,5 uur bezig op de testbank met 't afstellen.
Bij een gsx-R niet. Tank aan de voorkant los, omhoog halen, aansluiten, zadel eraf, doorlussen en klaar.

Maaruh, nee voor mij ook geen PC meer denk ik (mocht ik een andere motor nemen) ;)
 
kan iemand deze thread ff mailen aan die gasten van pc? ;)

Is voor hun ook weer een motivatie... :Y
 
Bij een gsx-R niet. Tank aan de voorkant los, omhoog halen, aansluiten, zadel eraf, doorlussen en klaar.

Maaruh, nee voor mij ook geen PC meer denk ik (mocht ik een andere motor nemen) ;)

Tank omhoog halen?

Bij mij zit alles onder het zadel. Even vanaf je duoruimte naar voren lussen, aansluiten en klaar... :?
 
Een yoshimura box is een doos die je er op aan kunt sluiten waarmee je ECU iets kan worden veranderd.


Echter kan een yoshibox hem niet fijn stellen, alleen grof weg in 3 gebieden wat veranderen op 3 standen. Niet meer, niet minder.

Ik had hem af laten stellen met de yoshibox, daarna met de powercommander, een behoorlijk verschil kwa oppakken, de yoshibox kreeg hem niet goed, de PC wel. Soms werkt het wel, soms niet.


Een rapidbike is beter in de zin van je kunt hem naar iedere motor die je hierna koopt meenemen je hoeft enkel nieuwe kabel te kopen en je hebt meen ik iets meer afstel mogelijkheden.

Ik heb met de PCII ong. een 5pk gewonnen op het achterwiel ten opzichte van de yoshi box, dat is 2 a 3 pk dankzij de verbeterde air/fuel (dat is veeel belangrijker alleen daar let niemand op) en ik 2 a 3 pk omdat we met de PC de ontsteking vervroegd hebben. We gaan er nog meer pk's mee winnen want nu met de PC komen we erachter dat de inlaat kelken te kort zijn.. dus van 114,9pk naar 126,5 en nu naar de 130+ ? :P
 
heb onder mijn SRAD '99 ook een PC laten zetten, plus filter laten vervangen en een Laser Duo eronder laten zetten. Moet zeggen dat ie lekker optrekt, niet meer van dat klappen iedere keer. Je kan gewoon door blijven gassen zonder enige irritatie. Ik denk ook dat ie minder zuinig is geworden, maar dat weet ik niet psies. Ik rij nooit op de snelweg namelijk. In de stad is het altijd maar een btje aankloten met de liters :] .
Moet ook nog een keer die uitdraai scannen, maar de pk's waren ook maar 3 - 5 meer d8 ik, niet schokkend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan